România ocupă locul patru în Europa și locul șapte la nivel global în topul privind numărul de provocări acceptate
După doar nouă săptămâni de la începerea campaniei „Campionii Climei Cartoon Network”, copiii din Europa, Africa și Orientul Mijlociu și-au arătat dorința de a participa la o schimbare pozitivă, peste jumătate de milion de „provocări” climatice, fiind acceptate până în prezent. Acest lucru survine după recentul raport al IPCC, care a prezentat cel mai urgent apel privind schimbările climatice de până acum, iar rezultatele campaniei de conștientizare „Campionii Climei”, privind schimbările climatice, desfășurată în mai multe regiuni, arată un răspuns răsunător în rândul copiilor care sunt gata să contribuie la realizarea unei schimbări.
Prin intermediul campaniei „Campionii Climei”, Cartoon Network își propune să inspire publicul tânăr să adopte schimbări comportamentale mici, dar de impact, acasă sau în comunitatea lor, în beneficiul planetei. Provocările de zi cu zi, cum ar fi „Fă să plouă!”, încurajează campionii climei să facă duș în loc de baie, sau „Împachetează-ți sacoșa” care le cere să colecteze și să refolosească toate pungile de plastic, au fost concepute în colaborare cu WWF și oferă o serie de opțiuni pentru ca fiecare copil, colectiv de la școală și familie să se poată implica.
În România, 11.818 de provocări ce implică acțiuni pentru conștientizarea și combaterea schimbărilor climatice au fost acceptate de către copii, ceea ce a poziționat țara noastră pe locul 4 în topul țărilor din Europa implicate în această campanie (după Spania, Polonia și Portugalia), și pe locul 7 în topul general.
Reciclarea a reprezentat cea mai importantă categorie de interes pentru copiii din România, 3.888 de acțiuni fiind realizate în cadrul acestei campanii. Următoarea categorie, cu 2.127 de provocări acceptate, a fost cea legată de reducerea risipei de mâncare. Aceasta implică acțiuni precum pregătirea unui prânz sănătos sau consumarea legumelor de sezon din apropiere, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon. Pe următorul loc în alegerea publicului tânăr se află economisirea energiei electrice, cu 1.827 de acțiuni realizate. Un exemplu de acțiune în acest sens a fost „Redu temperatura!”, în care cei mici erau încurajați să roage adulții să utilizeze mașina de spălat setând-o la o temperatură redusă.
În țări apropiate precum Polonia și Republica Cehă, 26.242 și respectiv 1.494 de provocări au fost acceptate. La fel ca în România, secțiunea preferată de cele două țări au fost cea legată de reciclare, cu 8.593 de acțiuni realizate de copiii din Polonia, și cu 510 selecții în rândul publicului tânăr din Republica Cehă. Polonia a adunat 4.463 de provocări pentru reducerea risipei de mâncare, spre deosebire de Republica Cehă, unde doar 212 acțiuni au fost selectate. Pentru subiectul reducerii consumului de energie electrică, 4.082 de alegeri au fost făcute din partea publicului polonez și 235 din partea publicului ceh.
Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA a declarat – „Am inițiat campania Cartoon Network Campionii Climei ca răspuns la sentimentul de îngrijorare pe care copiii îl au față de schimbările climatice și dorința lor puternică de a contribui cu soluții. Am vrut să găsim o modalitate pentru a le da mijloacele necesare să ia măsuri, să fie recunoscuți și să-și facă auzite vocile. Cele peste 500.000 de provocări acceptate ne-au arătat că trebuie să continuăm să le oferim copiilor o platformă de angajament. Suntem cu adevărat impresionați de modul în care generațiile mai tinere iau măsuri și ne inspiră în consecință. Cu angajamentul Cartoon Network de a ajuta copii să își influențeze mediile în care trăiesc, campionii schimbărilor climatice vor continua să fie o prioritate pentru noi.”
Campania Cartoon Network „Campionii Climei” a fost lansată pe teritoriul EMEA în iunie 2021 și a fost dezvoltată în parteneriat cu organizația mondială de mediu WWF, pentru a îi inspira pe copii să facă față micilor provocări zilnice care pot contribui la sănătatea planetei.