Obiectivul iniţial: dezvoltarea tehnologiilor pentru sisteme de asistare a condusului, condus foarte automatizat pe autostrăzi şi parcat autonom (totul până la Nivel 4 SAE). Lansarea pe piaţă în automobile de serie programată pentru 2024. Partenerii vor implementa independent tehnologiile în respectivele automobile de serie. Cooperarea implică peste 1.200 de specialişti în dezvoltare la Unterschleissheim şi Sindelfingen.
Bucureşti/München/Stuttgart. BMW Group şi Daimler AG au lansat cooperarea în condusul autonom: reprezentanţii celor două companii au semnat acordul pentru cooperare strategică pe termen lung, care se va concentra pe dezvoltarea în comun a tehnologiilor de generaţie viitoare pentru sistemele de asistare a condusului, condus automatizat pe autostrăzi şi parcat autonom (toate la Nivel 4 SAE). În plus, sunt planificate discuţii viitoare pentru extinderea cooperării la niveluri mai mari de automatizare în zonele urbane şi centrele oraşelor. Acest lucru subliniază abordarea pe termen lung şi de durată, care se va extinde pentru a cuprinde o platformă scalabilă pentru condus autonom. Cooperarea non-exclusivă este deschisă şi pentru alţi producători de echipamente originale (OEM) şi parteneri tehnologici, rezultatul fiind făcut disponibil şi pentru alţi OEM sub licenţă.
Un obiectiv principal este lansarea rapidă a tehnologiei pe piaţă, care este de aşteptat să apară în sistemele automobilelor pentru clienţii privaţi cu începere din 2024. Fiecare dintre cele două companii va implementa tehnologiile în mod independent în propriile automobile de serie. Cooperarea va însemna că peste 1.200 de specialişti vor lucra împreună, deseori în echipe mixte. Aceştia se vor afla în locaţii diferite, inclusiv la Centrul pentru Condus Autonom al BMW Group de la Unterschleissheim, în apropiere de München, La Centrul Tehnologic Mercedes-Benz (MTC) din Sindelfingen şi la Centrul de Tehnologie şi Testare Daimler din Immendingen. Eforturile se vor concentra pe dezvoltarea unei arhitecturi scalabile pentru sistemele de asistare a condusului, inclusiv senzori, precum şi centre comune de date pentru stocarea, administrarea şi procesarea datelor, dar şi dezvoltarea de funcţii şi software.
Safety First for Automated Driving
Alături de Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel şi Volkswagen, BMW Group şi Daimler au publicat un raport intitulat “Safety First for Automated Driving”. Pe lângă acoperirea tuturor metodelor de siguranţă relevante pentru condus autonom Nivel 3/4 SAE, raportul introduce un sistem de trasabilitate, care se extinde de la obiectivul principal – să fie mai sigur decât conducătorul mediu – până la obiectivele individuale de siguranţă ale diferitelor componente. Raportul a fost publicat la 2 iulie 2019.
Condusul autonom la BMW Group
BMW Group lucrează la condusul automatizat încă din 2006 şi a pus bazele unei platforme non-exclusive, împreună cu specialişti în tehnologie, furnizori şi producători de echipamente originale, pentru a o duce la maturizare în vederea producţiei de serie. Din 2017, lucrările în acest domeniu au fost consolidate la Campusul pentru Condus Autonom din Unterschleissheim, la nord de München, iar industrializarea şi scalabilitatea tehnologiei se dezvoltă cu sprijinul partenerilor. Dezvoltarea de software agil nou este folosită la Campus pentru a accelera dezvoltarea platformei şi pentru a stabili noi standarde în domeniu. În întreaga lume, peste 70 de automobile de test încearcă tehnologia de ultimă oră. Ele colectează date pentru a îmbunătăţi învăţarea mecanică cu ajutorul inteligenţei artificiale prin simulări şi testează noile funcţii Nivel 2-5 pe şosele. Generaţia tehnologiilor care se află în curs de dezvoltare va intra în producţia de serie ca automatizare Nivel 3 în 2021 odată cu BMW iNEXT, dar va exista şi Nivel 4 activat pentru proiecte-pilot.
Condusul autonom la Daimler AG
Daimler AG lucrează la proiectele de dezvoltare de serie nu numai pentru automobilele Nivel 3 specifice, ci şi pentru Nivelurile 4 şi 5. Lider de mult timp în sistemele de siguranţă activă, compania şi-a programat sistemele în mare parte intern încă de la început. 2019 va însemna lansarea la San José, în Silicon Valley, a primului său program-pilot, cu Bosch, pentru automobile (Niveluri 4/5) în medii urbane. Acesta va fi următoarea etapă în cadrul cooperării existente între cei doi parteneri, iar cooperarea va continua conform planului. La începutul următorului deceniu, Daimler va aduce pe piaţă nu numai automobile foarte automatizate (Nivel 3), ci şi maşini complet automatizate (Nivel 4/5). Este singurul OEM din lume care este atât de bine poziţionat pentru a aplica condusul autonom în orice context relevant, de la automobile şi autoutilitare până la autobuze şi camioane, şi, prin urmare, se bazează pe soluţii scalabile pentru a oferi condus automatizat.
Acest document conţine declaraţii orientate spre viitor care reflectă opiniile noastre actuale cu privire la evenimentele viitoare. Cuvintele “anticipează”, “asumă”, “cred”, “estimează”, “aşteaptă”, “intenţionează”, “ar putea”, “planifică”, “plănuieşte”, “ar trebui” şi expresiile similare sunt utilizate pentru a identifica declaraţiile orientate spre viitor. Aceste declaraţii sunt supuse la numeroase riscuri şi incertitudini, inclusiv o dezvoltare nefavorabilă a condiţiilor economice globale, în special un declin al cererii în cele mai importante pieţe ale noastre; o agravare a crizei datoriilor suverane în zona euro; o deteriorare a posibilităţilor noastre de refinanţare pe pieţele de credit şi financiare; evenimentele de forţă majoră, inclusiv dezastrele naturale, actele de terorism, tulburările politice, accidentele industriale şi efectele acestora asupra activităţilor noastre de vânzări, achiziţii, producţie sau servicii financiare; modificări ale ratelor de schimb valutar; o schimbare în preferinţele de consum spre automobile mai mici, cu marjă redusă; sau o posibilă lipsă de acceptare a produselor sau serviciilor noastre, ceea ce limitează capacităţile noastre de a atinge preţurile dorite şi de a utiliza în mod adecvat capacităţile de producţie; creşteri de preţ pentru combustibil sau materii prime; întrerupere a producţiei din cauza lipsei de materiale, greve ale angajaţilor sau insolvenţe ale furnizorilor; o scădere a preţului de revânzare a automobilelor second-hand; implementare eficientă a măsurilor de reducere a costurilor şi de optimizare a eficienţei; perspective de afaceri pentru companiile în care deţinem o cotă de participaţie semnificativă; implementarea cu succes a cooperărilor strategice şi a joint-venture-urilor; schimbări legislative, ale regulilor şi politicilor guvernamentale, în special cele cu privire la emisiile automobilelor, economia de combustibil şi siguranţa; rezoluţia investigaţiilor guvernamentale în desfăşurare şi încheierea procedurilor legale în desfăşurare sau viitoare ameninţări; şi alte riscuri şi incertitudini, unele dintre acestea fiind descrise sub titlul “Raport de Riscuri” în cel mai recent Raport Anual al Daimler. Dacă unele dintre aceste riscuri şi incertitudini se materializează sau dacă ipotezele care stau la baza oricăreia dintre declaraţiile noastre orientate spre viitor se dovedesc a fi incorecte, rezultatele reale pot fi semnificativ diferite de cele pe care le-am exprimat sau care implică astfel de declaraţii. Nu intenţionăm şi nu ne asumăm nici o obligaţie de a actualiza aceste declaraţii orientate spre viitor din moment ce ele sunt bazate exclusiv pe situaţia de la data publicării.