Starcom MediaVest Group continuă seria studiilor despre comportamentul consumatorilor din România, sub forma infograficului “Contemporary Easter Traditions”, realizat împreună cu firma iVox – o platformă online care oferă posibilitatea de a realiza sondaje de opinie și studii de piață.
Noul studiu oferă o analiză a comportamentului românilor (cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet, ce locuiesc în orașe cu peste 100.000 de locuitori) în preajma sărbătorilor Pascale, cu date despre interesele și preocupările lor cu privire la tradiții, obiceiuri și petrecerea timpului.
Potrivit datelor identificate de Starcom, 76% dintre românii contemporani din urbanul mediu și mare recunosc că respectă tradițiile și obiceiurile, în timp de 65% admit că sunt religioși. Pe de altă parte, 70% lucrează, iar 9 din 10 români care lucrează petrec 8 ore sau mai mult la serviciu.
Deși în viața de zi cu zi cutumele sunt adaptate la timpul și posibilitățile existente, sărbătorile religioase, cum ar fi Paștele, sunt o oportunitate pentru familii să se strângă și să se conecteze prin intermediul tradițiilor.
Astfel, când vine vorba de Paște, 9 din 10 români din targetul investigat pun preț pe tradiții și le aplică fie ad literam, fie ținând cont de ele prin petrecerea timpului cu familia extinsă, sau vizitarea rudelor în a doua zi de Paște.
Cum sărbătorile de Paște sunt precedate de o perioadă de post și prezintă obiceiuri specifice, precum slujba de Înviere, aflăm din studiul Starcom că deși doar 26% dintre români admit că țin post, 57% se duc în noaptea de Înviere la biserică pentru a lua lumină, iar 48% participă la toată slujba de Înviere.
Cadourile de Paște reprezintă un alt subiect de interes al studiului. Potrivit datelor, 36% dintre români nu fac cadouri cu ocazia Paștelui, 39% urmează tradiția și cumpără haine noi pentru cei dragi, iar 22% cumpără produse cosmetice.
Când vine vorba de bugetul necesar pentru cumpărăturile de Paște, media este de 620 RON, cea mai mare parte din buget fiind alocată mâncării. În mai mult de 90% dintre cazuri, mâncarea de Paște este tradițională. Patru din 10 români vor avea la masa de Paște exclusiv mâncare tradițională, precum ouă colorate, cozonac, pască, drob de miel sau friptură de miel, în timp ce cinci din 10 români vor avea bucate tradiționale combinate cu mâncăruri moderne.
Nu în ultimul rând, pregătirile pentru Paște sunt intense și de cele mai multe ori obositoare: 68% preferă să ia parte direct în procesul de pregătire a mâncării, în mare parte tradițională, iar 63% dau casa peste cap pentru a face curățenie. În cele din urmă le rămâne prea puțin timp pentru a se bucura de roadele muncii lor.
Românii se informează cu privire la tradițiile și mesele de Paște aducându-și aminte de sărbătorile Pascale din copilărie (67%), folosindu-se de experiența proprie (56%), sau discutând cu familia (45%). Astfel, Paștele este ocazia perfectă de reconectare la momente frumoase din copilărie, alături de cei dragi.
În februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și brand-uri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piață. Compania Starcom a valorizat întotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori, pentru a putea să planifice comunicarea brand-ului în cel mai important spațiu – mintea consumatorului.
Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.
Găsiți mai multe detalii în HumanGraphExperience-ul atașat, dar și pe conturile noastre de Facebook și Pinterest. Contactați-ne cu încredere pentru informații suplimentare.
Agenția Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare rețea de media din lume, SMG Worldwide. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și la alte festivaluri precum Eurobest, Ad’Or, Portoroz, Effie și Webstock. Cu o experiență de mai bine de un deceniu în industria românească de comunicare, agenția enumeră totodată specializări diverse ale departamentelor și oamenilor săi, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.
iVox este o platformă online care oferă posibilitatea de a realiza sondaje de opinie și cercetări de piață pe o bază de date de sute de mii de respondenți. Misiunea iVox este de a crea un mediu transparent și eficient de comunicare între consumatori și producători, prin intermediul comunității platformei. Canalele de promovare ale platformei depășesc 150.000 de membri, cu o putere de promovare de peste 3,5 milioane de internauți din România. Autenticitatea rezultatelor sondajelor iVox este oferită de calitatea eșantionului, care reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografică a populației utilizatorilor de internet din România.