In 2018, publicitatea pe mobil o va depași pe cea de pe desktop, atingand o cota de 50,2% din totalul publicitatii pe internet, in conformitate cu noile previziuni ale raportului Advertising Expenditure Forecasts. Publicitatea pe dispozitivele mobile va atinge 114bn US $ in 2018, in crestere fata de 2015 (50bn US $), depasind toate celelalte medii, cu exceptia TV-ului (care va totaliza 215bn US $, de la 206bn US $ în 2015).
Publicitatea mobila este responsabila pentru aproape intreaga crestere a consumului global de publicitate si prognozam ca aceasta va creste cu o rata de 32% pe an intre 2015 și 2018.
Estimam ca publicitatea pe desktop va atinge un varf de 114bn US $ in 2017, inainte de a intra intr-o usoara scadere pana la 113bn US $ in 2018, pe masura ce consumul de publicitate va migra catre mobil.
Publicitatea de tip programmatic va detine 60% din display-ul digital in 2016
Pentru prima data, in 2015, programmatic-ul va reprezenta mai mult de jumatate din publicitatea de tip display (53%), iar cota sa va crește pana la 60% în 2016, in conformitate cu noile previziuni aparute in raportul ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts. Programmatic-ul a reusit in doar cativa ani sa domine valoric piata digitala de display, in anul 2012 avand o cota de doar 12%, evoluand la o rata medie de 100 % pe an.
Pe masura ce isi extinde aceasta pozitie dominanta pe piata digitala de display, creșterea sa este incetinita, dar ne asteptam la un avans de 34% in 2016 și de 26% in 2017, moment la care doua treimi din display-ul global vor fi de tip programmatic.
Internetul va depasi televiziunea in 2018
Televiziunea este in prezent mediul dominant de publicitate, cu o pondere de 38% din consumul total in 2015. Cu toate acestea, ne asteptam ca in 2018 internetul sa depaseasca televiziunea pentru a deveni cel mai mare mediu de publicitate. Privind piata de publicitate in ansamblu, observam ca TV-ul a atins nivelul maxim in 2012, cu o cota de 39, 7%, estimam pentru 2015 o cota de 37,7% și ne așteaptam sa scada la 34,8% pana in 2018. Zenith Romania
In Romania, televiziunea ramane dominanta cu o cota de piata de 63% din consumul total din 2015 si estimam ca va scadea usor pana la 62% in 2018. Internetul este mediul cu cea mai spectaculoasa crestere anuala, avand anul acesta o pondere de 16% si potential sa ajunga la 20% in 2018.
Editiile digitale vor ajuta publisherii de reviste la creșterea veniturilor totale de publicitate din 2016 cu 2%
Publicitatea din reviste este in declin in intreaga lume. In Statele Unite prognozam ca va scadea cu 1.8% in 2016, insa estimam in acelasi timp ca revistele vor obtine 20% din venituri din edițiile digitale, venituri care inregistreaza o crestere rapida.
Evenimentele din 2016 vor ridica consumul de publicitate cu 6.1bn US $
Din 2011, piata de publicitate mondiala a fost stabila, in crestere cu aproximativ 4% -5% pe an, si ne așteptam ca aceasta stabilitate sa se mentina pana in 2018. 2016 va fi un an destul de puternic, cu o creștere de 4,7% in Zenith Romania
Consumul global, de la 3,9% in 2015. 2016 este anul in care consumul de publicitate va fi amplificat de alegerile prezidențiale din SUA, Jocurile Olimpice de vara și campionatul de fotbal UEFA din Europa.
UEFA Euro 2016 va impulsiona cheltuielile de publicitate cu 0.9bn US $, concentrati pe TV si outdoor, in special in Europa, dar si in America Latina si Asia Pacific.
India, Indonezia și Filipine sunt zone cheie pentru creșterea consumului
Creșterea consumului de publicitate este incetinita in trei dintre cele patru piețe BRIC, piete care au fost responsabile pentru o mare parte a avansului din ultimul deceniu. Brazilia și Rusia sunt acum in recesiune, iar China incetineste. Cu toate astea, Rusia și China vor continua sa se situeze peste ritmul de creștere a consumului la nivel mondial.
A patra piata BRIC – India – continua sa parcurga o creștere rapida la scara larga, devenind un punct cheie al cresterii consumului de publicitate, impreuna cu Indonezia și Filipine.
"Creșterea pieței globale de publicitate este determinata de avansul tehnologic, in special de tehnologia mobila și de tip programmatic", a declarat Steve King, CEO ZenithOptimedia, Worldwide. "Dar televiziunea ramane fara discutie cel mai important canal pentru comunicarea de brand, iar online video, extensia sa digitala, creste ponderea audiovizuala a publicitatii globale de display."