Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Consumul global de media creste prin intensificarea utilizarii internetului

Zenith

ZenithInternetul determina o crestere a consumului general de media cu 1.4% in 2015, potrivit primului raport Media Consumption Forecast al agentiei globale ZenithOptimedia, din care face parte Zenith Romania, raport cu aplicabilitate locala, unic pe piata romaneasca.

Studiul urmareste schimbarea modelelor de consum media în 65 de țări din întreaga lume, și evaluează modul în care timpul alocat diferitelor medii se modifica în perioada 2014 – 2017.

Concluziile care se desprind in urma analizelor acestui raport sunt sintetizate in cele 5 directii de consum pe care le expunem in cele ce urmeaza.

1. Consumul de internet va creste cu 10% pe an

Consumul de media la nivel global a crescut de la o medie de 461.8 minute pe zi în 2010 la 485.3 minute pe zi în 2014. În toti acești ani, cantitatea de timp alocata folosirii internetului aproape s-a dublat de la o medie de 59.6 la 109.5 minute pe zi, iar timpul alocat consumului de media tradiționala s-a redus de la 402.2 la 375.8 minute. Tehnologia mobila a creat noi oportunități de consum media, permitand oamenilor sa acceseze internetul în afara casei.

Estimam ca între anii 2014 și 2017, cantitatea de timp oferita consumului de media din întreaga lume va crește cu o medie de 1,4% pe an, ajungând la 506.0 minute în 2017. În tot acest timp, consumul de internet va crește cu 9,8% pe an, cota acestuia din consumul total de media atingand 28.6% în 2017.

Tendinta de crestere a consumului de internet se aplica si pentru Romania, consecinta a amplificarii penetrarii telefoanelor inteligente si a tabletelor, a diversificarii si accesibilitatii ofertelor furnizorilor de servicii (voce + TV + Internet), favorizat si de contextul tehnologic (Romania se situeaza pe locul 4 in lume privind viteza de conectare la internet).

2. Media traditionala pierde competitia cu internetul

În timp ce internetul propulseaza consumul global de media, el erodeaza totodata media tradiționala. Consumul pe fiecare tip de media tradiționala, cu excepția outdoor-ului a scăzut între 2010 și 2014, si ne asteptam ca declinul acestora sa continue până în 2017.

Ziarele au suferit cel mai mult din concurenta internetului, fiind urmate de reviste. Între 2010 și 2014 timpul mediu alocat citirii ziarelelor a scăzut cu 25,6%, iar cel al revistelor cu 19,0%.

Consumul de TV insa a scăzut cu doar 6,0%. Mentionam că cifrele se referă exclusiv la timpul petrecut cu aceste medii în formele lor tradiționale. Utilizarea acestor medii in extensia lor online este inclusa în consumul de internet.

3. Expunerea la publicitatea outdoor este in crestere

Timpul de expunere la publicitatea outdoor a crescut cu 1,2% între 2010 și 2014, ajungand la 107.2 minute pe zi. Acesta este rezultatul mai multor factori: numarul in crestere al display-urilor construite în spații publice, migrația către orașe din piețele in curs de dezvoltare, și o mai mare dorinta a consumatorilor de a-și petrece timpul liber în afara casei. Între 2014 și 2017 ne așteptăm la o crestere moderata a expunerii la publicitatea outdoor.

4. Televiziunea inca domina consumul global de media

In pofida recentului sau declin, televizorul rămâne de departe cel mai popular dintre toate tipurile de mass-media la nivel global. In Romania, consumul de TV depaseste media globala; romanii stau in fata televizoarelor aproximativ 340 minute pe zi.

Consumul de Internet se claseaza pe locul 2, cu 109.5 minute pe zi la nivel global si 271.2 minute pe zi in Romania. In 2014 TV-ul cumuleaza 37.9% din consumul de media la nivel mondial, in scadere fata de 2010, preconizand o evolutie constanta pana in 2017.

5. Latino-americanii petrec cel mai mult timp cu mass-media, oamenii din Asia Pacific cel mai puțin

America Latina inregistreaza cel mai mare consum media (744 minute in 2014), la polul opus fiind Asia-Pacific cu 301 minute pe zi.

Pe masura ce dezvoltarea economică le oferă oamenilor acces la mai multe tipuri de mass-media, prognozam o creștere medie anuală de 2,9% până în 2017.
"In medie, o persoana petrece deja o jumatate din timpul starii sale de veghe consumand media”, afirma Jonathan Barnard, ZenithOptimedia’s Head of Forecasting. "Dar oamenii din întreaga lume sunt în mod clar dornici sa descopere tot mai multe oportunități de informație, sa se bucure de divertisment și sa comunice, iar noua tehnologie le ofera aceste oportunități. Tehnologia le permite brandurilor sa comunice cu consumatorii, dar si sa invete de la ei noi modalitati de comunicare. Ne așteptăm la o crestere a consumului media in viitorul previzibil, prin multiplicarea oportunităților brandurilor de a dezvolta noi relații cu consumatorii. "

Bucuresti, 18.06.2015

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.