Conform studiului GlobalWebIndex, cea mai amplă cercetare a consumatorilor digitali realizată la nivel global, care, pentru prima dată, include date din România, peste 50% dintre utilizatorii români de internet se uită în continuare la conținut TV clasic liniar, în timp ce doar 20% folosesc servicii de streaming de conținut online pentru aceeași perioadă de timp. Mai mult decât atât, 17% dintre cei chestionați declară că nu folosesc servicii de televiziune plătite.
Totodată, în ceea ce privește consumul de media, studiul relevă că 84% dintre românii conectați folosesc telefoanele mobile pentru a socializa sau pentru a-și verifica e-mailul în timp ce se uită la televizor. Și cu toate că 66% dintre cei intervievați declară că sunt interesați de filme, doar 41% se uită pe YouTube la trailere și doar 24% au un cont de Netflix (deși 40% spun că se uită la conținut pe Netflix, deoarece un cont poate fi împărțit de mai mulți utilizatori). Netflix este cea mai populară platformă de VOD pentru filme.
În ceea ce privește consumul digital în general, GlobalWebIndex arată că românii folosesc în cea mai mare măsură aplicațiile de social networking (92%), acestea fiind urmate de cele de chat și mesagerie (89%), navigație (71%), muzică (61%) și jocuri (54%), ultimul loc fiind ocupat de aplicațiile bancare pe care doar 34% dintre români declară că le folosesc.
Românii utilizează adeseori YouTube, Google Maps și Waze.
Dintre aplicațiile de social networking, Facebook conduce puternic în preferințele românilor cu 80%, fiind urmat de Facebook Messenger – 73%, aproape la egalitate cu WhatsApp, cu 72%.
Nu în ultimul rând, studiul, realizat la nivel global, arată că cei mai mulți dintre români, ca și cei din alte piețe europene, sunt îngrijorați de modul în care companiile folosesc datele lor personale, iar 45% folosesc AD blockers pentru că sunt de părere că sunt prea multe reclame pe internet și că acestea sunt intruzive, enervante și nerelevante.
Cea de-a 10-a ediție a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din mai mult de 40 de țări și pentru prima dată include date și despre consumatorii digitali români, datorită eforturilor consolidate ale agențiilor Starcom și Zenith Media de a aduce acest studiu global și în România.
Rodica Mihalache, Head of Consumer and Business Insights, Starcom Romania declară că „Suntem foarte fericiți că am putut aduce în România această complexă sursă de know-how (de la comportamentul și activitățile online ale consumatorilor români, până la impactul lor asupra anumitor industrii) și că putem, cu ajutorul ei, să dezvoltam insight-uri de comunicare și de business extrem de valoroase pentru clienții noștri”.
„Suntem foarte entuziasmați că am putut aduce în România GlobalWebIndex” completează și Raluca Zancu, Media Research Director, Zenith Romania, „care ne oferă posibilitatea de a explora date într-un mod mai complet și de a folosi noi tehnologii pentru a livra insight-uri și soluții de impact care să genereze ROI și creștere profitabilă pentru clienții noștri”
Jason Mander, Chief Research Officer, GlobalWebIndex adaugă că „Atât brandurile cât și agențiile au avut întotdeauna nevoie de insight-uri puternice din piețele locale iar acest lucru nu a fost ușor de obținut, de aceea suntem fericiți că am putut să-i sprijinim pe cei de la Publicis Media să descopere comportamentele și atitudinile complexe și unice ale consumatorilor digitali români. Studiul nostru, care se extinde în 45 de țări, face ca aceste insight-uri să fie foarte ușor accesibile ceea ce este o schimbare de paradigmă.”