Un nou sondaj Oracle arată că 43% dintre europeni profită de ofertele de Black Friday și mulți dintre ei apelează la carduri cadou pentru a evita aglomerația de sărbători.
Pe lângă temerile pe care pandemia le-a cauzat majorității oamenilor, un nou studiu de cercetare de la Oracle Retail a arătat o tendință a cumpărătorilor de a fi îngrijorați în privința întârzierilor livrărilor și aprovizionării lanțurilor de magazine în perioada sărbătorilor.
În consecință, 39% dintre europeni au început deja cumpărăturile de sărbători sau intenționează să facă cumpărături mai devreme decât de obicei.
Dintre respondenți, 14% sunt chiar dispuși să plătească mai mult pentru a asigura o livrare mai rapidă sau garantată, iar 16% intenționează să comande mai multe cadouri, pentru a evita întârzierile în momentul livrării sau anularea comenzilor, iar procentele ajung până la 19% și, respectiv, 24% în cazul milenialilor*.
Alți cumpărători aleg o cale mai ușoară: 29% dintre cumpărători, în special cei din generația Milenialilor, cu 37%, menționează că vor cumpăra mai multe carduri cadou în acest an. Mulți așteaptă în continuare oferte excelente de cadouri, 43% dintre respondenți plănuind să participe la vânzările de Black Friday.
“După cum vedem și la știri, provocările lanțurilor de aprovizionare sunt o realitate globală. Cu toate acestea, consumatorii vor măsura în continuare retailerii în funcție de capacitatea lor de a le îndeplini dorințele în această perioadă a sărbătorilor”, a declarat Mike Webster, vicepreședinte senior și director general, Oracle Retail. “Responsabilitatea fiecărui retailer va face diferența. Distribuitorii trebuie să aibă o situație clară a inventarului, un calendar realist de onorare a comenzilor și un plan de comunicare clară pe tot parcursul procesului de comandă și livrare. Prin transparență și implementare, comercianții pot câștiga încrederea clienților lor și pot valorifica potențialul de loializare.”
Problemele lanțurilor de aprovizionare
Cei care oferă cadouri sunt îngrijorați că vor rămâne fără produse, întrucât acestea ar putea să nu fie disponibile sau timpul de livrare ar putea fi prea îndelungat:
- 19% dintre respondenți sunt îngrijorați de faptul că produsele pe care le doresc vor fi mai scumpe din cauza deficitului de produse;
- 16% sunt îngrijorați că produsele dorite nu vor fi disponibile;
- 13% se tem că prietenii și familia vor fi dezamăgiți pentru că nu vor primi cadoul pe care și-l doresc.
Sania lui Moș Crăciun ajunge cu întârziere
Șaizeci și patru la sută dintre respondenți vor primi cadouri la domiciliu, dar mulți sunt îngrijorați că timpii de livrare nu vor fi pe măsura așteptărilor lor și livrarea va fi întârziată, în cazul în care livrarea ar fi fezabilă. Pentru a fi informați cu privire la produsele comandate, 62% dintre respondenți spun că urmărirea constantă a statusului livrării este foarte importantă.
- 36% dintre respondenți spun că livrarea rapidă este determină de locul din care comandă produsele;
- 33% se tem că produsele vor ajunge mai târziu decât s-a estimat;
- 26% sunt îngrijorați că produsele comandate nu le vor fi livrate.
În plus, chiar dacă pachetul ajunge în cele din urmă la destinație, 19% dintre cumpărători se tem că ar putea fi victime ale furtului de colete.
În stoc sau fără noroc
În ciuda provocărilor, posibilitatea de a obține produsele pe care și le doresc va fi un factor esențial în modul în care cumpărătorii îi vor evalua pe comercianți în acest sezon:
- 31% sunt de acord că stocul epuizat al unui produs poate fi tradus drept o experiență neplăcută de cumpărături;
- 37% spun că sunt atrași de branduri în funcție de disponibilitatea produselor;
- 27% nu vor aștepta ca un distribuitor să refacă stocurile înainte de a încerca în altă parte.
Cumpărați părinților dumneavoastră un card cadou
Atunci când respondenții au fost întrebați ce cadouri intenționează să cumpere mai mult în acest an, cardurile cadou au apărut în topul preferințelor:
- 29% plănuiesc să cumpere mai multe carduri cadou – 34% dintre cei din generația Boomers și 30% dintre femei au spus că acesta este cadoul pe care și-ar dori cel mai mult să îl primească;
- 27% vor cumpăra mai multe produse de înfrumusețare;
- 23% intenționează să cumpere mai multe articole de îmbrăcăminte;
- 22% își doresc să cumpere mai multă încălțăminte.
Mai multe retururi
Generațiile Millenials și Z planifică deja returnarea cadourilor:
- 40% dintre respondenți planifică deja returnarea unor cadouri;
- 18% dintre respondenți planifică returnarea a jumătate din rândul cadourilor primite, în vreme ce 30% dintre respondenții generațiilor Z și Millenialii planifică retururile produselor.
În cadrul sondajului, consumatorii au fost chestionați cu privire la obiceiurile lor de cumpărături pe timp de pandemie și la planurile lor pentru cumpărăturile de sărbători. Descărcați o copie gratuită a raportului de la: https://www.oracle.com/industries/retail/consumer-research/
*Gen Z (18-24); Mileniali (25-39); Gen X (40-54); Boomers (55+)
Despre Oracle Retail
Oracle oferă comercianților cu amănuntul o suită completă, deschisă și integrată de cele mai bune aplicații de afaceri, servicii cloud și hardware, concepute pentru a funcționa împreună și pentru a stimula comerțul. Principalii comercianți cu amănuntul din domeniul modei, al alimentației și al produselor de specialitate folosesc soluțiile Oracle pentru a anticipa schimbările de pe piață, pentru a simplifica operațiunile și pentru a inspira interacțiuni autentice cu marca. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul www.oracle.com/retail.