rezultatele financiare aferente anului 2007 si a convocat adunarea generala a actionarilor
Indesit Company Romania estimeaza ca piata locala de electrocasnice mari a atins în 2007 un volum de 1.3 milioane unităti
In 2007, Indesit Company Romania a inregistrat o crestere de 25% a volumului vanzarilor, fata de 2006
Rezultatele financiare aprobate de către Consiliul Director al Indesit Company corespund celor anunțate în luna februarie: vânzările din 2007 au atins valoarea de 3.438 milioane euro, în creştere cu 5,8% față de valoarea înregistrată în 2006 (3.249 milioane de euro), iar profitul net înregistrat de companie este de 105 milioane euro cu 38% mai mult față de valoarea înregistrată în 2006, de 76 milioane euro. Dividendele propuse pentru anul 2007 au avut valoarea de 0,509 euro pentru o acţiune ordinară, acestea fiind acordate acţionarilor în proporţie de 50%.
Rezultatele financiare consolidate raportate în anul 2007 indică un profit net al grupului în valoare de 105 milioane euro, aşa cum a fost anunțat pe 7 februarie 2008, (față de 76 milioane euro în 2006). Venitul pe acţiune (EPS pe acţiune ordinară) a urcat la 1,02 euro, faţă de 0,74 euro în 2006, dintre care 50% va fi distribuit sub formă de dividende, faţă de 52% în 2006.
Pe piaţa din România:
Indesit Company, a înregistrat pe piaţa locală de electrocasnice, în 2007, o creştere notabilă a business-ului, compania raportând o evoluţie cu 25% a volumului de vânzări, faţă de 2006.
“Anul trecut a fost unul foarte bun pentru Indesit Company, atât la nivel internațional, cât și pe piața locală, această evoluţie reflectându-se atât în rezultatele companiei precum și în creșterea cotei de piață, în România cu două procente. În 2008 ne propunem să menținem cel puțin același ritm de creștere. Având în vedere începutul acestui an, ne propunem să performam anul acesta mai bine decât piaţa”, declară Rodica Stere, Marketing Manager Indesit Company România.
Conform Indesit Company, în 2007, piaţa de electrocasnice mari din România a înregistrat un volum de 1,3 milioane unităţi, şi o valoare totală de peste 350 milioane euro. Cele mai mari vânzări de electrocasnice albe (frigidere, aragazuri, mașini de spălat etc.) au fost realizate în ultimele 2 luni ale anului 2007, acestea fiind în creştere cu peste 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006. Anual, cumulat, piaţa locală de electrocasnice a înregistrat o creștere cu peste 18% comparativ cu 2006.
Pentru 2008, reprezentanții Indestit Company România estimează o creştere a pieţei locale de electrocasnice mari de 10 – 15%.
Indesit Company este al doilea cel mai important jucător pe piaţa producătorilor de electrocasnice la nivel local şi primul dintre producătorii care nu au capacităţi de producţie în ţară.
Principalele premii obţinute de Compania Indesit în 2007
Clienţii din Rusia au votat brandurile Indesit Company ca fiind cele mai bune dintre toate cele înscrise la Premiile Narodnaya Marka. În Statele Unite, spotul publicitar pentru maşina de spălat Aqualtis („Undersea World”) a câştigat prestigiosul premiu Grand Clio Award. Noul cuptor Hotpoint-Ariston de 48 cm a primit premiul Best Technology Award, la festivitatea Grand Designs Live din Londra, pentru soluţiile sale tehnologice avangardiste. Maşina de spălat Moon a fost premiată cu Grand Prix de L’Innovation şi Janus de l’Industrie pentru cel mai bun design şi pentru oferirea unor soluţii care combină inovaţia şi simplitatea intuitivă, aceste prestigioase premii fiind acordate de către Institutul Francez de Design. Mașina de spălat Moon a primit, de asemenea, titlul de Kitchen Product of the Year în cadrul festivităţii Designer Awards 2007, o organizaţie importantă de profil din Marea Britanie, pentru reala inovaţie oferită clienţilor şi pentru designul care păstrează echilibrul perfect dintre caracteristicile tehnologice şi simplitatea în utilizare. De asemenea, Moon a primit premiul Zlota Villa din partea unei respectabile reviste poloneze de decoraţiuni interioare pentru designul său inovativ. Premiul Intellectual Capital Value a fost acordat companiei pentru dezvoltarea capitalului uman, respectiv pentru implicarea companiei în dezvoltarea motivaţiei, abilităţilor şi atitudinilor angajaților. Proiectul Jonathan-Indesit Company a primit o menţiune specială la Sodalitas Social Awards pentru conţinutul social extraordinar şi pentru valoarea programului său. În plus, Neriman Ulsever, Manager de Resurse Umane al Indesit Company, a primit un premiu Golden Apple în cadrul Bellisario Awards în semn de recunoaştere a politicii sale de management de personal, bazată pe abordarea interculturală care creează o identitate corporatistă, permiţând tuturor să se simtă „parte a unei singure companii”. Eco-susţinerea noii maşini de spălat vase Hotpoint-Ariston (clasa AAA), reducerea numărului de ambalaje de carton şi managementul unui spaţiu de lucru sănătos şi sigur la fabrica Manisa din Turcia au adus companiei o menţiune specială la Ecohitech Awards 2007.
De asemenea în 2007, Vittorio Merloni a primit premiul Keynes-Sraffa Award din partea Camerei de Comerţ şi Industrie a Italiei din Marea Britanie pentru contribuţia sa la creşterea investițiilor reciproce dintre Italia şi Marea Britanie. În cadrul summit-ului dintre Italia și Rusia din Bari, Vittorio Merloni a obținut President’s Prize pentru activitățile antreprenoriale ale Indesit Company în Rusia. Anul s-a încheiat pentru Indesit cu premiul European Excellence Award, la Berlin, acordat pentru originalitate în dezvoltarea inovativă a intranetului companiei, Insight.
{mosloadposition user10}