Datele consumatorilor de servicii online – “aurul” revoluției 4.0
Connections, lider pe piața de digital transformation din România, anunță principalele direcții de evoluție în tehnologie pentru anul 2020.
- Conversational AI
Disciplinele reunite generic în “cognitive computing” vor continua trendul ascendent, marile companii vor investi din ce în ce mai mult în capabilități “inteligente” care vor spori valoarea adăugată a platformelor enterprise.
- Privacy
Preocuparea, la nivel European (în primul rând) și global, pentru protecția intimității virtuale va capătă noi valențe odată cu expunerea accentuată a serviciilor de tip cloud care vor ridica nivelul de atenție la confidențialitatea datelor personale, precum și nivelul de intensitate a atacurilor cibernetice.
- Security
Protecția infrastructurilor critice rămâne în prim plan, iar crearea de strategii naționale în EU pentru implementarea Directivei NIS și de centre de răspuns la incidente de securitate cibernetică va fi principalul catalizator al pieței de securitate informatică din Europa. Companiile private care nu sunt incluse în spectrul NIS vor cauta să se alinieze la standardele de protecție a infrastructurilor critice care vor fi reglementate la nivel guvernamental.
- XaaS
Tot mai multe platforme on-premise vor migra către cloud și miza companiilor partenere va fi să creeze add-on-uri și bundle-uri de funcționalități peste nivelul de bază găzduit de cloud-ul furnizorilor primari cum sunt Microsoft, Amazon, Google etc.
- RPA
Piața automatizării pe bază de roboți software va crește cu un CAGR de cel puțin 20%, iar tipurile de servicii cunoscute – de la subscripții până la consultanță (analiză și re-proiectare) și implementare de roboți software – vor fi în continuare cele care vor genera cea mai mare parte a veniturilor companiilor producătoare de tehnologie și ale partenerilor de implementare.
Migrarea roboților în cloud, sofisticarea serviciilor de tip subscripție prin variante pay-per-use sau pay-per-feature sunt așteptate de piață, mai ales de cea a SME, care devine din ce în ce mai atractivă pentru producători.
Dezvoltatorii de tehnologii RPA vor împinge platformele lor tot mai mult către tiparul de ecosistem, oferind integrări între versiunea core RPA și tot mai multe aplicații țintă. Este de așteptat că tot mai mulți clienți să înțeleagă utilitatea și filosofia automatizării pe bază de roboți, acceptând abordarea bottom-up care este susținută, la bază, de analiza și re-design-ul proceselor de business, iar în partea de sus a piramidei de implementarea tehnologiei specifice.
Marii jucători vor investi în continuare în instrumente de inteligență cognitivă, dar rezultate concrete, utile și aplicabile în industrie nu vor fi încă obținute.
- Analytics – Consumer experience
Datele consumatorilor de servicii online, indiferent de industrie, au devenit deja “aurul” celei de-a patra revoluții, industry 4.0. Companiile care colectează datele clienților vor investi în analiza lor, creând sinergii între algoritmii de analiză și extracție de informație, statistică și corelare, utilizând machine learning și AI (în faza incipientă, dezvoltată în prezent), pentru a genera predicții comportamentale și ale preferințelor. Competiția va fi, în continuare acerbă, în acumularea și structurarea datelor.