Connections, lider pe piața de transformare digitală din România, are ca țintă pentru următorii 3-5 ani extinderea pe piețe mature și avansate tehnologic, ca SUA, Europa de Nord, precum și pe piețe în dezvoltare cu potențial foarte mare, ca de exemplu Orientul Mijlociu. Investițiile pentru intrarea pe astfel de piețe pot varia de la câteva sute de mii de euro până la 1 milion de euro, în funcție de oportunitățile identificate în primul an de funcționare. Un pilon important pentru susținerea extinderii companiei pe piețele externe este listarea la Bursa de Valori București, demers ce urmează a fi făcut în acest an împreună cu cel mai activ broker de retail, TradeVille.
”Beneficiem, implicit, de un marketing global foarte bine susținut de listarea UiPath. Tehnologia RPA și hiperautomatizarea se dezvoltă într-un ritm accelerat, ceea ce ne oferă o piață în creștere constantă pentru următorii ani. În plus, faptul că UiPath este un unicorn românesc, este, pentru noi, ca și companie cu sediul central în București, un atu. Așadar, este un impuls pentru noi și pentru multe alte companii din țara noastră, pe care încercăm să îl valorificăm global”, declară Bogdan Florea, fondator și CEO Connections.
Compania are deja birouri în Bulgaria, Serbia, Germania, Franța, Olanda, SUA, Arabia Saudită și Taiwan. Cea mai recentă piață externă accesată de companie este Taiwan, unde Connections a deschis o filială în 2019.
Connections și-a construit planurile de extindere pentru următorii ani astfel încât să capitalizeze momentul post-COVID, o perioadă extrem de propice pentru business-urile din tehnologie. Compania pariază pe automatizare, nu doar ca efect al digitalizării forțate din perioada crizei COVID, dar și ca etapă firească de dezvoltare a relațiilor de muncă și sociale și amprentă emblematică a revoluției industriale 4.0.
”A deschide un birou într-o nouă regiune presupune selecția de personal calificat pentru dezvoltarea business-ului, acoperirea rapidă a diferențelor culturale și integrarea noilor veniți în cultura companiei. Pe lângă armonizări de legislație, elemente comerciale și legate de dreptul muncii, pot apărea și dificultăți în înțelegerea culturii de business, a mecanismelor de funcționare a companiilor client și, evident, depășirea barierelor competiționale. Condiția esențială pentru a beneficia pe termen lung de o poziție privilegiată este dezvoltarea continuă și avansul tehnologic. Practic, o companie trebuie să parieze mereu pe tehnologii emergente care vor putea să devină standard abia în 3-5 ani”, declară Bogdan Florea.
Digitalizarea este unul dintre domeniile care beneficiază cel mai mult de delocalizare. Conform studiului “Top Strategic Technology Trends for 2021” publicat de compania de consultanță Gartner la începutul acestui an, direcțiile în care se dezvoltă industria în acest an sunt: IoT, experiența digitală a consumatorilor, protecția datelor, procesarea datelor și rularea aplicațiilor în cloud, provocările de securitate cibernetică, AI, hiperautomatizare. Aceste trenduri sunt vizibile la nivel global.