Connections (https://connectionsconsult.ro/), lider pe piața de digital transformation din România, Bulgaria și Serbia dezvoltă o platformă fintech de open banking menită să integreze API-urile puse la dispoziție de băncile din România, odată cu aplicarea directivei Revised Payment Service Directive (PSD2), care obligă băncile să dea acces la informații privind conturile bancare de plăți accesibile online, unor terțe părți care își pot dezvolta servicii de informații, plăți și alte servicii financiare către clienții băncilor.
Arhitectura platformei creată de Connections este bazată pe microservicii, ceea ce oferă avantaje semnificative pentru furnizorii de servicii financiare digitale de tip third party (TPP) – flexibilitate crescută, rapiditate în livrarea de noi funcționalități, un proces de testare simplificat și scalarea mult mai ușoară a bazei de clienți. Totodată, platforma răspunde unor cerințe de securitate sporită pentru accesul la datele consumatorilor.
“Planurile pentru următorii doi ani includ, pe lângă lansarea primei versiuni a platformei în România – o piață de aproximativ 100 milioane de euro -, extinderea integrării și cu alte bănci din spațiul EU, mergând spre obiectivele generoase din spatele filosofiei PSD2 – delocalizarea serviciilor de banking și unificarea pieței de retail banking din Europa. Connections explorează extinderea arhitecturii platformei spre integrarea cu jucatori cheie din alte industrii precum asigurări, țintind consolidarea unui produs de tip hub pentru piața serviciilor financiare”, declară Bogdan Florea fondator Connections și Vicepreședinte ANIS.
Platforma este dezvoltată prin Ontotech, divizia de software development a Connections, printr-o investiție inițială de 200,000 euro.
Produsul de tip PaaS (Platform as a service) va fi destinat noilor furnizori de servicii de tip open banking, ca parte a strategiei Connections de a se consolida ca jucător pe piața de digital transformation în regiunea CEE.
În ianuarie 2018 a intrat în vigoare Directiva PSD2 (Revised Payment Service Directive) a Uniunii Europene care urmărește îmbunătățirea serviciilor de retail banking către toți consumatorii din zonele EU și EEA.
“Momentan România nu a transpus PSD2 în dreptul intern însă, printre potențialele beneficii ale implementării directivei, estimăm îmbunătățirea experienței clienților, generearea unor noi modele de business, precum și noi servicii sustenabile pentru piețe încă neatinse. Unificarea pieței de retail banking din Uniunea Europeană este un alt obiectiv care e mai aproape odată cu adoptarea directivei PSD2. Deschiderea pieței de servicii financiare de tip banking, furnizate de non-banci, oferă perspective enorme pentru fintech-uri, pentru start-up-uri și chiar pentru companii tradiționale care se orientează către dezvoltarea platformelor și componentelor software care să susțină noul trend”, explică Bogdan Florea.
Tehnologiile moderne folosite în implementare, coroborate cu arhitectura aplicației, conferă platformei un stardard ridicat al calității și securității informaționale, flexibilitate și deschidere spre integrarea aplicațiilor third party, precum și posibilitatea scalării dinamice a componentelor pentru îmbunătățirea performanțelor și disponibilității.