Cea de-a şasea ediţie a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare organizat de PRIME România s-a încheiat sâmbătă, 4 aprilie 2009. Cele trei zile de dezbateri şi aplicaţii au reunit la Hotel Caro 300 de participanti ce au ales să-şi petreacă sfârşitul de săptămână în compania specialiştilor în media digitală.
Prima zi a Congresului a debutat cu panelul introductiv denumit „Media Digitală – aspecte esenţiale şi mituri”, în care invitaţii au dezbătut caracteristicile şi influenţele mediilor tradiţionale şi ale celor digitale, au făcut distincţia dintre jurnalist şi blogger. Moderatorul conferinţei a fost Alessandra Stoicescu (prezentator TV, Antena 1), iar invitaţii Sorin Tudor (Managing Director 365 Communication), Victor Kapra (consultant independent), Adela Nicoară (fondator PR Progress) şi Simona Fîrtat (Corporate PR Manager GMP).
A doua conferinţă, moderată de Mircea Tomescu ( PR director Pleon Grafitti), precum şi studiul de caz din ziua întâi (eLowe – Interactivitate şi digital) au abordat tema campaniilor online. Invitaţii Răzvan Căpăţînă şi Bogdan Niţu s-au axat pe exemple ale campaniilor la care au lucrat, iar Ionuţ Oprea a completat discuţia cu legislaţia şi bunele practici specifice mediului online.
Congresul a continuat în ziua a doua cu dezbaterea privind reţelele sociale, moderată de Şerban Ciuşcă, realizator TV, The Money Chanel. Teme precum interacţiuni virtuale, rolul şi efectele comunicării prin reţele sociale au fost aduse în discuţie de invitaţii Adrian Alexandrescu (Managing Director Interactions), Aura Tatu (coordonatoarea Virtual Romania pentru Second Life), Cezar Paul-Bădescu (scriitor) şi Veaceslav Chicu (administrator Neogen). Nu au lipsit din acest panel nici demonstraţiile în Second Life şi intervenţiile pertinente ale studenţilor.
Conferinţa „Blogul- o nouă carte de vizită” i-a reunit pe Cristina Chipurici, tânăra de 21 de ani din spatele proiectului Monden.info, Mugur Pătraşcu, Managing Partner iLeo, Răzvan Ţupa, poet şi bloggerul Bobby Voicu. Discuţia a fost moderată de Radu Bîlbîie, Director Adjunct la Trustul de presă al Ministerului Apărării. Dezbaterea s-a conturat în jurul noului instrument de comunicare – blogul, cum poate fi folosit eficient în diverse situaţii si cum poate fi acesta transformat intr-o carte de vizită.
Studiul de caz al acestei zile a fost susţinut de Andreea Nicolcea, Senior Brand Manager Prigat şi de Bogdan Naumovici, 23 Communication Ideas, care au vorbit despre identitatea Prigat, poziţionarea sa pe piaţă şi campania Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi.
Sâmbătă, 4 aprilie, în ultima zi a Congresului, Hotel Caro a găzduit 9 workshop-uri simultane, susţinute de agenţii şi companii importante din mediul digital: Intertel Communications, Blogway, iLeo, ARBOinteractive, Hyperactive, Kinecto, Green Pixel, F5-X Media şi Radio3net. Sarcinile primite de participanţi au fost variate, de la realizarea unei campanii, până la prezentarea ei în faţa unui client real.
Media digitală nu a fost prezentă doar în discuţiile din conferinţe, ci şi în tehnologia de care a beneficiat evenimentul. Astfel, participanţii au putut accesa programul CNSC pe propriul telefon mobil prin bluetooth, serviciu oferit de Intertel Communications. Mai mult decat atât, aceştia au avut posibilitatea de a adresa întrebări şi trimite comentarii prin sms, graţie tehnologiei furnizate de Voxline.
Alături de PRIME România au urmat cursul valului digital partenerii oficiali ai evenimentului: Romtelecom şi Cromatec Plus, precum şi partenerii: Hotel Caro, Intertel, Voxline, Blogway, Tipografia GT şi Prigat. Partenerii media ai evenimentului sunt: The Money Channel TV, Radio 3net, Business Standard, Money Express, Ambition, IQads, Prwave, Metropotam, PR Progress, Studenţie.ro, Buzzlife.ro, Dordeducă, Apprentice, Calendarevenimente, Roportal, Realitatea.NET, Antreprenor.NET şi Port.ro, Cotidianul.ro .
PRIME România reprezintă filiala română a Asociaţiei Studenţilor la Relaţii Publice şi Comunicare din Europa, prezentă în 10 ţări, cu peste 500 de membri. Aceasta a reuşit să le ofere studenţilor, în cei 12 ani de existenţă, schimburi de experienţă la nivel naţional şi internaţional, evenimente interne şi externe, colaborări de succes în proiecte pe termen lung.
{mosloadposition user10}