Cea mai importanta autoritate in marketing iti raspunde la intrebari
Philip Kotler
Editura Brandbuilders
"Buna ziua,
este o deosebita onoare pentru mine sa stau de vorba cu dumneavoastra" ar fi poate expresia cu care unii ar incepe o conversatie cu Philip Kotler.
Pentru multi ar fi o ocazie sa isi clarifice anumite aspecte. Pentru altii sa aduca unele contraargumente. Cert ramane faptul ca multe persoane si-ar dopri sa aiba ocazia si oportunitatea de a avea o discutie libera, instructiva cu unul dintre reprezentantii de seama la nivel international ai marketingului.
Conform lui Kotler este o carte extrem de bine structurata, unde sub pretextul unor intrebari sunt mentionate elementele cheie ale conceptiei lui Kotler despre marketing. Sunt cuprinse aici raspunsuri la multe dintre intrebarile pe care si le-ar putea pune cineva legat de marketing. O lucrare buna atat pentru incepatori, cat si pentru cei cu experienta, o sinteza pana la urma, lucrarea este alcatuita din opt parti – la randul lor cu subsegmente. Sunt acoperite in acest mod calarificarea unor concepte (marketing, piete etc.), sunt prezentate tendinte, idei noi in marketing dar si provocari si puncte slabe. Se vorbeste despre omul de marketing, despre strategia de marketing si de asemenea pe larg despre instrumentele de marketing (cei 4P). Planificarea de marketing este si ea subiect de intrebari si raspunsuri, la fel ca organizarea, controlul si domenii de aplicare a marketingului. In sfarsit, ultima parte este dedicata excelentei in marketing.
Lucrarea de fata este una care se citeste pe nerasuflate, ajutat fiind cititorul de organizarea informatiei si de structura aleasa pentru prezentarea acesteia. Raspunsurile sunt scurte, la obiect, iar conversatia decurge lin.
De-a lungul cartii se remarca despinderea anumitor idei, mesaje asupra carora se revine, cum ar fi impactul globalizarii asupra marketingului si companiilor, noile tehnologii, se prezinta si conceptia conform careia in momentul de fata ar fi de dorit sa se ofere o mai mare importanta relatiilor publice prin comparatie cu publicitatea – care nu mai are acelasi impact. Desigur elemente care caracterizeaza lucrarile lui Kotler – importanta unui marketing integrat si multe altele – revin si aici, intr-un text complex, inchegat cu invataminte, cu fixarea unor amanunte.
Daca ati citit lucrarea prezentata de noi va invitam sa ne trimiteti parerea dumneavoastra cu privire la ea pe adresa loredana@prwave.ro si poate aparea pe site. {mosloadposition user10}