Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Confirmand rezervele exprimate de producatorii de bere la inceputul lui 2013, piata berii a scazut

cu aproape 3% dupa primele sase luni ale anului in curs

Volumul pieţei berii a atins 8 milioane hl pe primele șase luni ale anului 2013, în scădere cu aproximativ 3%1 față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

“Pe fondul unei puteri de cumpărare încă scăzute a românilor, a unei veri capricioase și a unei creșteri a nivelului fiscalității, rezervele pe care le exprimam la începutul anului cu privire la evoluția vânzărilor în 2013 au fost, din păcate, confirmate. Ca și anul trecut, factorii care și-au pus amprenta asupra trendului pieței berii au fost cu precădere conjucturali. Spre deosebire însă de anul trecut, când au existat condiții favorabile consumului de bere, primele șase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contracție evidentă a pieței. În ceea ce privește evoluția pieței până la sfârșitul anului, așteptările noastre cu privire la volumele de vânzări se situează sub nivelul din 2012, când piața berii a atins 18,2 million Hl”, a declarat dl. Andrew Highcock, Președinte Asociația Berarii României.

Prin nivelul ridicat de investiții, contribuţiile importante la bugetul de stat și numărul mare de locuri de muncă create direct și indirect în ramurile conexe, sectorul berii are un rol bine definit la nivelul economiei României, generând valoare adăugată.

“Am adus astăzi, în fața dumneavoastră, o afirmație pe care am cântărit-o multă vreme: “Berea face cinste României”. De la ingredientele sale naturale la impactul pozitiv pe care îl are asupra economiei și societății românești, berea are calități în care credem și pe care dorim să le împărtășim cu orice ocazie. “Berea face cinste României” este o afirmație care reușește foarte bine să sintetizeze toate aceste calități pe care însă nu vom înceta niciodată să le expunem pe larg. De pildă, am considerat întotdeauna important să facem cunoscut faptul că peste 98% din berea consumată de români este fabricată chiar în România. Este o informație valoroasă într-un context care are în vedere mecanismele economice în ansamblu. A produce în România se traduce prin generarea de valoare adăugată la nivelul întregului lanț de furnizori – de la cei agricoli până la producătorii de bere înșiși, furnizorii de ambalaje, transportatorii și distribuitorii, furnizorii de utilități, industriile creative, media -, înseamnă crearea de locuri de muncă, direct și indirect, înseamnă un nivel ridicat al contribuțiilor la bugetul statului. Dacă am lua ca punct de reper, de pildă, anul aderării României la UE, 2007, putem spune că doar în acest interval de timp, la un volum cumulat al pieței berii de 110 milioane Hl, contribuția sectorului berii la bugetul României s-a ridicat la peste 4 miliarde Euro. Am ținut să punctez aceste aspecte cu atât mai mult cu cât de-a lungul timpului orice variație a volumului pieței berii s-a resimțit și la nivelul economiei României – fie negativ, în cazul unei contracții e pieței, fie pozitiv, atunci când piața a înregistrat un trend ascendent. Volumul pieței berii a scăzut cu aproape 3% pe primul șase luni ale anului, constituindu-se astfel un context care mă determină să îmi exprim încă o dată convingerea că soluția sporirii veniturilor la bugetul României provenite de pe piața berii nu o reprezintă creșterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care să stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate și a celor conexe, precum și măsuri care să reducă evaziunea fiscală pe piața băuturilor alcoolice.“, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.

1 Calculație pe baza datelor raportate de Nielsen prin intermediul Retail Index Service pentru categoria bere, evoluția vânzărilor cumulate pe piața berii ianuarie – iunie 2013 vs. ianuarie – iunie 2012, pentru întreaga piață din România – Retail + Horeca. Pentru perioada menționată, piața berii a înregistrat o scădere de 2,9%. (Copyright © 2013, The Nielsen Company). Raportul Retail Index acoperă magazine de tip supermarket, hypermarket, discount, magazine independente, chioșcuri și Horeca.

Bucuresti, 01.10.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.