Sinaia. O tradiţie interbelică, cu primele ediţii organizate în anii 1934 şi 1935, precum şi eleganţa regală a Castelului Peleş sunt ingredientele unui eveniment care capătă o anvergură internaţională tot mai importantă – Concursul de Eleganţă Sinaia. Ca partener de tradiţie al evenimentului, BMW Group este prezent în fiecare an cu momente importante din istoria mărcii.
Concursul de Eleganţă Sinaia îşi propune să onoreze pasiunea pentru automobil, acesta fiind etalonul principal în selecţia automobilului. În faţa Castelului Peleş au fost prezentate modele care au însoţit familii de-a lungul generaţiilor sau în care sau investit ani buni în restaurare. Şi răspunsul publicului la pasiunea proprietarilor a fost pe măsură. Sute de spectatori au înfruntat ore întregi ploaia puternică pentru a descoperi poveştile automobilelor prezentate.
A fost încă un an de prezenţe excepţionale, încărcate de istorie. A 8-a ediţie modernă a adus la Sinaia 28 de participanţi din 4 ţări, toate automobile de excepţie. Una din cele mai rare mărci de automobile din lume a fost prezentă în premieră la Sinaia – doar 52 de modele Ghia s-au construit în întreaga istorie. O altă prezenţă deosebită la Sinaia a fost Karmann, unul din cei mai mari producători necunoscuţi de automobile, cu peste 3 milioane de modele produse pentru mărci precum Audi, BMW, Mercedes, Porsche sau Chrysler. Volkswagen Karmann Ghia Typ este singurul model care a avut în prim plan numele mărcii germane. Modelul prezentat la Sinaia este un bun exemplu de pasiunea care defineşte evenimentul – proprietarul a avut nevoie de peste 12 ani pentru restaurarea modelului, realizând mare parte a muncii de restaurare personal.
Ford Thunderbird 1964, Buick Riviera 1972 sau Cadillac DeVille 1960, ediţia 2018 a reprezentat în detaliu extravaganţa de design americană postbelică, cu forme spectaculoase, aripi spate de mare dimensiuni („tail fins”) şi soluţii moderne de confort deja din acea perioadă, precum aer condiţionat, scaune electrice sau sistem de comutare automată între faza lungă şi faza scurtă.
Marele câştigător, Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen, prezentat de Ţiriac Collection după ce a strălucit şi la una din cele mai prestigioase evenimente de gen din lume, Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Fabricat în România este o categorie foarte importantă a evenimentului, menită să readucă în prim plan interesul pentru automobilele româneşti şi să încurajeze restaurarea acestora. Cu aniversarea de 50 de ani Dacia, 2018 a fost un an important în acest sens. Concursul de Eleganţă Sinaia a privit înapoi către anul 1968 şi a oferit o scurtă oglindă a acelui an, alăturând automobilelor Dacia din acea perioadă şi unul din cele mai emblematice apariţii automobilistice ale anului 1968 – un BMW 2002, lansat tot acum 50 de ani.
BMW Group la Concursul de Eleganţă Sinaia – întâlnire între tradiţie şi viitor
„BMW Group se defineşte prin plăcerea de a conduce. Suntem unici în acest sens pentru că alăturăm ingineriei germane multă emoţie. Acesta este şi motivul pentru care ne regăsim în evenimentul de la Sinaia, avem în comun pasiunea pentru automobil”, explică Alexandru Şeremet implicarea mărcii BMW Group România.
Prezenţa de anul acesta a BMW Group la Sinaia a fost marcată de o întâlnire între tradiţie şi viitor, cu două modele noi ale mărcii, sportive şi cu design spectaculos, debutând în România pe domeniul Castelului Peleş – noile BMW X4 şi BMW i8 Roadster. Ambele modele pot fi deja comandate în România, BMW X4 urmând să debuteze în showroomurile din întreaga lume începând cu 18 iulie.
De partea tradiţiei a fost aniversată o jumătate de secol de BMW 2002, predecesorul sportiv al BMW Seria 3, şi „The New Six”, BMW E3 şi BMW E9, versiunile sedan şi coupé din segmentul de lux BMW. Jumătatea anilor ’60 a fost o perioadă de relansare pentru marcă, momentul asumării unei imagini sportive puternice care defineşte BMW şi astăzi. Prezentarea s-a făcut în colaborare cu pilotul Eduard Tonsch. Acesta a făcut şi o serie de demonstraţii exclusive cu modelul BMW 2002 Alpina care i-a adus mai multe titluri de Campion Naţional de Viteză în traseu montan la automobile istorice.
Tot din colecţia Eduard Tonsch a fost expus un ansamblu BMW E3 remorcând un model de curse BMW E9, sub forma unui legendar BMW 3.0 CSL. Chiar dacă o replică, modelul este reconstruit cu mare precizie după toate specificaţiile vremii, în configuraţia de vârf cu motor de 3.4 litri. BMW 3.0 CSL a fost primul produs al BMW Motorsport GmbH, primul model care a purtat legendarele culori M şi cel care a deschis calea către gama de modele BMW M.
O altă prezenţă specială a istoriei mărcii a fost un model BMW Isetta care de obicei este expus în showroomul dealerului XCars Târgu Mureş. Lansat după ce BMW se orientase exclusiv pe gama de lux, acest model simplu şi accesibil, arată puterea de transformare a mărcii în căutarea de noi oportunităţi pe piaţă. BMW Isetta este cel mai important reprezentat al curentului „bubble cars” din anii ’50, cu un succes care i-a adus peste 150.000 de unităţi vândute.
În oglindă, noile BMW i8 şi BMW X4 sunt două modele la debut pe piaţa globală, care se remarcă prin sportivitate şi un design spectaculos, pus în evidenţă perfect la Sinaia.
Noul BMW X4
Noul BMW X4 urmează primului Sports Activity Coupé din segmentul premium al clasei medii, din care au fost vândute peste 200.000 de unităţi. Noua generaţie a modelului are identitate proprie, bine definită în gamă, evidenţiată de dinamica îmbunătăţită semnificativ, designul exterior remarcabil, ambianţa premium superioară din interior, sistemele de asistenţă a conducătorului de ultima generaţie şi tehnologiile de conectivitate de vârf. Esenţa dinamică a Sports Activity Coupé-ului este evidenţiată suplimentar şi de apariţia a două modele BMW M Performance în portofoliu – BMW X4 M40d, o premieră absolută în portofoliul BMW M Performance, şi BMW X4 M40i.
Designul spectaculos este susţinut şi de elemente aerodinamice care fac din noul BMW X4 un reper în segment datorită coeficientului aerodinamic (Cd) de 0,30. O combinaţie inteligentă de materiale, care la BMW poartă numele BMW EfficientLightweight, a făcut posibilă obţinerea unei reduceri substanţiale a masei, nu doar la nivelul şasiului, ci şi în construcţia caroseriei şi a numeroase alte componente. Măsurile BMW EfficientLightweight au făcut ca noul model să fie mai uşor cu până la 50 de kilograme faţă de predecesorul său (ceea ce a permis variaţii ale echipării).
Preţul de început pentru noul BMW X4 în România este de 41050 Euro + TVA.
Noul BMW i8 Roadster
Noul BMW i8 Roadster oferă experienţa celui mai spectaculos model plug-in hybrid sport în format decapotabil. Soft topul rabatat oferă acum o experienţă unică a condusului electric. Decapotabila cu două locuri beneficiază de o baterie de capacitate mare, 11,6 kWh (utilizabil net: 9,4 kWh) pentru o autonomie în mode exclusiv electric de până la 53 km. În modul standard de condus, noile BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster pot fi conduse exclusiv cu ajutorul motorului electric – de la demaraj până la o viteză de 105 km/h, faţă de doar 70 km/h cât era la primul i8. Motorul termic este acţionat doar la viteze mai mari sau când conducătorul accelerează brusc şi este oprit din nou mult mai frecvent atunci când se menţine un stil de condus măsurat. Apăsarea butonului eDrive permite ambelor modele să se deplaseze cu viteze de până la 120 km/h în regim pur electric. Deplasarea este susţinută de o creştere de 9 kW/12 CP a puterii motorului electric, la 105 kW/143 CP. Puterea sistemului – produsă simultan cu motorul pe benzină, cu trei cilindri – este acum de 275 kW/374 CP. Acest lucru permite noului BMW i8 Roadster să accelereze de pe loc la 100 km/h în 4.6 secunde.
Uşile gullwing frameless sunt fabricate din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), la fel ca şi cadrul parbrizului şi pragurile. Acest material high-tech foarte rezistent face caroseria mai rigidă, sporind astfel protecţia pasagerilor din BMW i8 Roadster. Împreună cu numeroase alte măsuri de design ultrauşor, utilizarea CFRP asigură faptul că penalizarea de masă, cauzată de design, faţă de BMW i8 Coupé este remarcabil de scăzută. BMW i8 Roadster cântăreşte 1.595 de kilograme, cu doar 60 de kilograme mai mult decât versiunea Coupé.
Preţul de început pentru noul BMW i8 Roadster în România este de 132800 Euro + TVA.
Concursul de Eleganţă Sinaia, participanţii şi câştigătorii:
Categoria Antebelic Sedan | |||
Loc | Marca | Model | An |
1 | Fiat | 520 | 1928 |
3 | Plymouth | P2 DeLuxe | 1936 |
3 | Ford | Model A Fordor Murray | 1928 |
4 | Pontiac | Six Model 401 | 1931 |
Categoria Antebelic Cabriolet | |||
Loc | Marca | Model | An |
1 | Mercedes-Benz | 540K Cabriolet A Sidelfingen | 1937 |
2 | Adler | Trumph Junior Cabriolet Karmann | 1938 |
3 | Ford | Model A Phaeton | 1929 |
4 | Renault | Type 2 Torpedo | 1921 |
Categoria Postbelic Sedan | |||
Loc | Marca | Model | An |
1 | Citroen | 11 CV | 1947 |
2 | Renault | 10 Major | 1967 |
3 | Alfa Romeo | Alfa 90 2.0 6V Iniezione | 1987 |
4 | Cadillac | Sedan DeVille | 1960 |
5 | Mercedes-Benz | 250 S Lang | 1981 |
6 | Mercedes-Benz | 280 S/8 | 1972 |
Categoria Postbelic Cabriolet | |||
Loc | Marca | Model | An |
1 | Ghia | 450 SS | 1967 |
2 | Jaguar | XK 120 Alloy Roadster | 1949 |
3 | Jaguar | E Type | 1970 |
4 | Mercedes-Benz | 560 SL | 1987 |
5 | Ford | Mustang | 1966 |
Categoria Postbelic Coupe | |||
Loc | Marca | Model | An |
1 | Ford | Thunderbird | 1964 |
2 | Buick | Riviera | 1972 |
3 | Volkswagen | Karmann Ghia | 1969 |
4 | Cadillac | Eldorado | 1978 |
5 | BMW | 2002 | 1971 |
Categoria Fabricat in Romania | |||
Loc | Marca | Model | An |
1 | Dacia | 1300 | 1970 |
2 | Dacia | 1100 | 1971 |
3 | Oltcit | Special | 1986 |
4 | Dacia | 1300 | 1970 |
Best of Show | Mercedes-Benz | 540K Cabriolet A Sidelfingen | |
Premiul special al juriului | Dacia | 1300 | |
Premiul pentru cea mai buna restaurare – Vehicule istorice antebelice | Fiat | 520 | |
Premiul pentru cea mai buna restaurare – Vehicule istorice postbelice | Ghia | 450 SS | |
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru participarea la concurs | Pontiac | Six Model 401 | |
Premiul special acordat de BMW Romania | Ford | Thunderbird | |
Premiul pentru cel mai bine conservat automobil | Buick | Riviera | |
Premiul publicului | Ghia | 450 SS | |
Premiul pentru cel mai vechi automobil participant | Renault | Type 2 Torpedo |