• Mazda România a acordat premii în valoare totală de 3.000 euro
• Concursul cu tema „KODO Urban Fit” a fost realizat de Mazda împreună cu ELLE România şi s-a adresat designerilor vestimentari
• 108 participanţi au ales să îşi înscrie proiectele pe site-ul oficial al competiţiei www.elle.ro/mazda/
Timp de două luni, Mazda şi revista Elle au pus la încercare imaginaţia designerilor vestimentari din România, pe care i-a invitat să îşi înscrie creaţiile în concursul “Academia de design Mazda”. Tema competiţiei, “KODO Urban Fit”, inspirată din limbajul de design Mazda “Kodo-Sufletul mişcării”, a reprezentat pentru participanţi o provocare inedită – să elaboreze ținute urbane având ca punct de plecare liniile încordate, solide, dar cursive şi armonioase ale modelelor mărcii.
Numărul impresionant de creaţii înscrise în concurs, 108, a determinat organizatorii să suplimenteze cu încă 10 numărul finaliştilor – iniţial, prin votul publicului, doar 10 creaţii intrau în etapa de jurizare.
Fiecare dintre cei patru membri ai juriului, format din Kevin Rice, director de design Mazda Motor Europe, Roxana Voloşeniuc, redactor-şef ELLE România, Maurice Munteanu, fashion editor ELLE România şi Domnica Mărgescu, fashion director ELLE România, şi-a exprimat preferinţele personale. Adunarea finală a desemnat-o pe Alexandra Simion cu proiectul ei “Wonderful Nonsense” câştigătoarea concursului şi a bursei de 2500 de euro oferită de compania japoneză de maşini. În plus, Mazda a ales să mai acorde un premiu special, în valoare de 500 de euro, lui Ioan Cercea, pentru cea mai creativă schiţă înscrisă în concurs.
Alexandra Simion, câştigătoarea concursului: „Ştiam de ceva timp de acest concurs, dar nu m-am înscris în primele săptămâni pentru că mi se părea complicat să adun voturile publicului. Într-o zi o prietenă mi-a trimis link-ul şi atunci mi-am dat seama că este o ocazie bună să-mi evaluez proiectul, să primesc reacţii de la oameni ce au un cuvânt de spus în domeniul modei şi al designului. Am selectat câteva poze reprezentative, le-am încărcat repede şi atunci a început toată nebunia. Prin acest premiu oferit de Mazda am primit o aprobare necesară, dar şi startul de care aveam nevoie pentru a trece la următorul nivel în cariera de designer. Mai mult, am primit chiar şi un curaj nebun de a face tot timpul ceea ce simt şi de a nu renunţa niciodată la visele mele!”
La rândul lui, Ioan Cercea declară: “Doamna profesoară Olimpia Urdea mi-a trimis link-ul concursului şi m-a încurajat să trimit schiţele. Am lucrat la crochiuri trei zile, timp în care mă aflam şi la un stagiu de pregătire la o fabrică textilă. La îndemnul profesoarei mele mi-am făcut curaj şi le-am încărcat pe site, apoi oamenii au început să-mi voteze lucrările şi am intrat în finală. Nici acum nu-mi vine să cred ce mi se întâmplă, dar mă bucur mult că mă voi putea folosi de banii primiţi pentru a-mi susţine ţinutele pe care le voi realiza pentru lucrarea de licenţă.”
Kevin Rice, design director Mazda Design Europa: “A fost o adevărată plăcere să fac parte din juriul acestui concurs. Este un potenţial creativ nedescoperit aici în România şi este fantastic că a fost dezvăluit de competiţia Academia de Design Mazda. Munca acestor designeri este impresionantă, atât partea de schiţe, cât şi ţinutele deja confecţionate. Mi-a fost deosebit de dificil să aleg doar un singur câştigător, dar felicitările mele merg spre Alexandra, care are potenţial nemaipomenit şi mă bucur că Mazda, prin bursa pe care i-o acordă, va contribui la viitoarea ei carieră de designer”.
Maurice Munteanu, fashion editor ELLE România: “Alexandra Simion, câştigătoarea concursului iniţiat de Mazda, un concurs în care un număr impresionant de tineri designeri români şi-au făcut cunoscute intenţiile, ne-a impresionat prin maniera în care şi-a adaptat discursul estetic la realitatea modei, în acest moment. Proiectul ei,‘’Wonderful Nonsense’’, este un fel de şaradă contemporană în care îşi dau întâlnire exuberanţa anilor ’20 şi nevoile specifice ale generației X, generaţia noilor fashioniste, a noilor consumatori de frumuseţe. Sigur, jurizând acest concurs am descoperit o serie de proiecte extrem de interesante, o chestiune probată şi de numărul mare de concurenţi înscrişi. Alexandra Simion a primit cele mai multe voturi – până la urmă, publicul rămâne cel mai bun barometru. Dar proiectul Mazda a demonstrat că există o serie de designeri extrem de talentaţi, designeri care vor reuşi, negreşit, să reprezinte cu succes şcoala românească de modă”.
Peste 80 de vedete și personalităţi din diverse domenii au participat seara trecută la ceremonia de desemnare a câştigătorilor concursului Academia de Design Mazda, un proiect Mazda şi Elle România.
Despre câştigători
Alexandra Simion (25 ani) este proaspăt absolventă a Facultății de arte decorative și design din București, la secția Design Vestimentar. Aceasta și-a început studiile în artă, ca grafician, la Liceul de Artă în Pitești, apoi a urmat cursurile de design în București. Pe lângă expozițiile și prezentările de modă din cadrul universității, a participat și la expoziții precum: Diploma, RFTB, Fashion Connect – YKK, Modexpo.
Ioan Cercea (25 ani) este student în anul 3 la Facultatea de Arte Decorative a Universităţii din Oradea. Timp de doi ani a urmat cursurile Liceului de Arhitectură din Alba Iulia. În 2015 şi 2016 a avut participări la concursul YKK Inside Fashion Gala unde a obţinut de fiecare dată premiul publicului, precum şi locul 3 (2015), dar şi marele premiu (2016).