Serialul coreean de la TVR 1 a depăşit ca audienţă, la nivel urban, Observatorul Antenei 1
Episodul 40 al serialului coreean Legendele palatului: Concubina regelui, difuzat de TVR 1 marţi, 12 aprilie, între 19.05 – 19.37, a depăşit, la nivel urban, audienţa Antenei 1 pe acelaşi interval orar, timp în care postul mai devreme amintit difuza Observatorul.
Pe tronsonul menţionat, TVR 1 a fost urmărit de o medie de 451.000 de telespectatori din mediul urban (corespunzând unui rating* mediu de 3,9% şi unei cote medii de piaţă** de 11,1%), faţă de 441.000 de telespectatori care urmăreau Observatorul Antenei 1 (3,8% rating mediu, respectiv 10,8% cotă medie de piaţă). Minutul cel mai urmărit al serialului Legendele palatului: Concubina regelui a fost la ora 19.33, când 487.000 de telespectatori din mediul urban aveau televizoarele deschise pe TVR 1 (rating 4,2%, share 11,5%), principalul post al televiziunii publice distanţându-se cu peste 80.000 de telespectatori de Antena 1, care, la minutul respectiv, era urmărită de 406.000 de români din mediul urban (3,5% rating, 9,6% share).
De asemenea, Telejurnalul TVR 1 de marţi, 12 aprilie, difuzat între orele 20.00 – 20.38, a fost urmărit de o medie de 709.000 de telespectatori din toată ţara (rating 3,5%, share 8,9%), depăşind, pe acest interval, postul Antena 1, unde românii puteau vedea finalul Observatorului şi prima parte a emisiunii Câştigi în 60 de secunde (696.000 de telespectatori din ţară urmăreau, în intervalul amintit, Antena 1 – rating mediu 3,5%, share mediu 8,8%, la nivel naţional). Minutul în care Telejurnalul a adunat în faţa micilor ecrane cei mai mulţi telespectatori a fost la 20.18, când 852.000 de persoane (4,2% rating, 10,7% share la nivel naţional) aflau care sunt noile reguli pentru obţinerea de permise de muncă în Olanda pentru români şi bulgari. La minutul amintit, TVR 1 a înregistrat cu aproape 100.000 de telespectatori mai mulţi decât Antena 1, care era urmărită de 756.000 de persoane la nivel naţional (3,7% rating, respectiv 9,5% share).
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).