Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017 te invită într-o eră a recordurilor

deleganza-villa-deste2017

BMW Group Classic şi Grand Hotel Villa d’Este prezintă o călătorie prin timp şi diferite ere ale mobilităţii pe malurile Lacului Como în perioada 26-28 mai 2017 ● Moto-ul “Around the World in 80 Days – Voyage through an Era of Records” creează un arc peste timp între primii ani ai evenimentului şi prezent ● 51 de automobile rare şi 40 de motociclete istorice se vor afla la start ● Licitaţie RM Sotheby’s de motociclete şi automobile

Bucureşti/Milano. Concorso d’Eleganza Villa d’Este este unul din cele mai exclusiviste evenimente dedicate automobilelor şi motocicletelor de epocă. Evenimentul are o lungă tradiţie, începută în 1929, când prima expoziţie intitulată “Coppa d’Oro Villa d’Este” a avut loc la Cernobbio, în nordul Italiei, ca platformă pentru lansări de automobile noi. De-a lungul anilor, evenimentul a trecut prin numeroase transformări. În 1999, BMW Group a deveni patron al expoziţiei şi, din 2005, BMW Group Classic şi-a unit forţele cu Grand Hotel Villa d’Este ca organizator al acestui concurs de frumuseţi rare, cu mii de pasionaţi şi participanţi venind de pretutindeni pentru a vedea evenimentul.

Moto-ul weekendului clasic din acest an este “Around the World in 80 Days – Voyage through an Era of Records” (Ocolul Pământului în 80 de zile – Călătorie printr-o Eră a Recordurilor). Se referă la finalul secolului XIX, când lumea a devenit din ce în ce mai mobilă. Chiar şi înainte de inventarea automobilului, oamenii au reuşit să meargă în jurul lumii utilizând moduri de transport precum trenul şi vaporul cu aburi.

deleganza-villa-deste2017
În conformitate cu moto-ul, platoul de rarităţi este impresionant în sine, cu o acoperire globală şi un patrimoniu bogat de realizări supreme. Gama largă de vehicule va stabili un nou record. Cu siguranţă, nu există un alt concurs de frumuseţe auto unde candidaţii sunt propulsaţi de motoare cu unul sau doi cilindri şi generează puteri cuprinse între 1,5 şi 450 CP. Motorul cu cea mai mare capacitate echipează un Rolls-Royce Phantom I: 7.668 cmc. Exceptând motocicletele de 50 cmc, cea mai mică unitate propulsoare se află într-un Intermeccanica (493 cmc).

Conceptul Concorso d’Eleganza Villa d’Este şi vehiculele expuse reprezintă o combinaţie impresionantă de tradiţie şi viziune. Această aură este amplificată de categoria “Concept Cars and Prototypes”, care este unică şi nu se regăseşte la nici un alt eveniment din lume dedicat automobilelor de epocă. Vehiculele prezentate exprimă pasiunea creatoare a principalilor designeri din prezent, alături de perspectivele lor privind viitorul. Accentul este pus pe viziunile privind designul auto în lumea de mâine, ca un contrapunct pentru expoziţia retrospectivă a vehiculelor istorice importante şi a epocilor lor. Votul publicului decide cui revine Concorso d’Eleganza Design Awards.

Istorie impresionantă şi viitor fascinant

Atracţia foarte specială a Concorso d’Eleganza Villa d’Este este oferită de combinaţia neobişnuită de automobile şi motociclete istorice, pe de-o parte, şi prezentarea celor mai noi concepte şi prototipuri, pe de altă parte. Concursul de frumuseţe se află în centrul atenţiei în decorul elegant al Villa d’Este and Villa Erba. Evenimentul reprezintă scena pe care sunt prezentate vehicule rare şi speciale din diferite perioade. Concursul de automobile prezintă 51 de exemplare cu istorii fascinante ce concurează în opt categorii pentru voturile juriului şi ale publicului. Motociclete sunt grupate în cinci categorii şi o clasă specială. Diferitele clase de premiere definesc tematica pentru rememorarea istoriei auto.

Proprietarii celor 51 de automobile provin din 16 ţări – majoritatea (12) din SUA. 30 de mărci diferite, provenite din şapte ţări, sunt înscrise în concurs. Italia este prezentă cu 12 mărci şi astfel are cei mai mulţi constructori reprezentaţi, printre care se numără şi Ferrari – brandul cu cei mai mulţi candidaţi (7).

Opt clase de automobile

Clasa A. Speed Demons: Endurance Pioneers of the Golden Age
Această categorie rememorează concursurile de anduranţă pentru Gordon Bennett Cup, cursa clasică Paris – Rouen sau cea de 24 de ore de la Le Mans. Două maşini de curse se reîntâlnesc aici, ele confruntându-se pe circuitul Brooklands din Weybridge/Surrey (Marea Britanie), care era deja o legendă în anii ’30: French Ballot 3/8 LC din 1920 şi Bentley 4½ Litre din 1929.

Clasa B. Travelling in Style: Around the World in 40 Years
Grupă dedicată automobilelor luxoase şi extravagante din perioada antebelică, simboluri ale acelor vremuri condimentate cu o notă de extravaganţă.

Clasa C. Goodbye Jazz, Hello Radio: Full Speed into the 1930s
În 1932 radioul pentru maşină începea să devină popular. Armonia ritmică a încurajat conducătorii să adopte un stil de condus mai rapid. Această categoria arată modul în care diferiţi constructori au reacţionat la această provocare prin lansarea de noi tehnologii cum sunt transmisiile overdrive, caroseriile aerodinamice şi motoarele supraalimentate.

Clasa D. Faster, Quieter, Smoother: Heroes of the Jet Age
Frumuseţi sportive au intrat în scenă în anii de după 1945, iar această categorie le reuneşte. Maşini sport propulsate de motoare puternice şi o caroserie personalizată ieşeau în evidenţă atunci când era vorba de exclusivism.

Clasa E. The Grand Tour Continues: The Next 40 Years
După 1945, limuzinele mari de lux au revenit rapid pe şosele. Numeroase caroserii speciale şi unice au fost create pentru clasa de lux.

Clasa F. Fast and Flamboyant: Playboys’ Toys
Aici se aliniază automobile rapide din înalta societate – nu foarte practice, dar absolut minunate. Maşini de curse omologate pentru şosele sau modele de Le Mans au fost utilizate cândva de tinerii playboy să ajungă de la un club de noapte la altul.

Clasa G. Supergioiello: Little Toys for Big Boys
Concurenţii din această categorie sunt mărturia faptului că exclusivismul unei maşini sport nu a fost limitat la statistici privind numărul de cilindri, capacitate şi putere. Chiar şi un automobil cu motor cu doi cilindri, răcit cu aer, poate impresiona. În această clasă, automobilul produs în cea mai mare serie are numai 21 unităţi.

Clasa H. Shaped by Speed: Racing through the Decades
Aceste maşini de competiţie oferă modalităţi multiple în care forma ar putea contribui asupra efectului aerodinamic. În perioada anilor ’50-’70, despre designul caroseriei nu se putea spune că este unul estetic, pentru că singurul obiectiv era câştigarea curselor.

Cinci categorii de motociclete

Pentru a şaptea oară, Concorso d’Eleganza Villa d’Este – găzduit pe malurile Lacului Como – va fi cel mai exclusivist punct de atracţie al anului şi pentru proprietarii şi fanii de motociclete de epocă. Concursul de frumuseţe pentru modele clasice din diferite ere oferă decorul ideal pentru performanţe deosebite în ambele zile de eveniment dedicate nestematelor pe două roţi. Sâmbătă, motocicletele se vor alinia într-o paradă pentru Concorso di Motociclette. Ele vor defila pe străzile din Como şi Cernobbio înainte de a rula pe domeniul de la Villa Erba, finalul fiind în faţa Villa d’Este. Duminică, motocicletele vor aliniate acolo pentru a fi evaluate de juriul internaţional de specialitate.

În 2017, prototipurile de motociclete se vor alinia în premieră la startul competiţiei. Şi anul acesta, vizitatorii vor alege cea mai frumoasă motocicletă de epocă dintre toate candidatele.

Proprietari din cinci ţări vor prezenta un total de 40 de candidate, care au fost fabricate în şase ţări. 35 de mărci diferite fac diversitatea mai mare decât la categoria auto. Italia, cu 25 de mărci, are de departe cel mai mare număr de branduri. 12 dintre acestea produc motociclete şi în prezent.

Clasa A. Dreams and Adventures – Motorcycles of the 1920s and 1930s for the Great Journey
În această categorie sunt motocicletele de anduranţă. Acestea au permis ca acum aproape 100 de ani să fie îndeplinit visul călătorie individuale. Şi belgianul “Gillet Tour du Monde” este aici. În 1926 a fost prima motocicletă pentru călătorii în jurul lumii.

Clasa B. The Alternatives – 1950s Scooters that did not come from the Market Leaders
Această categorie arată începuturile boomului scuterelor în 1946. Grupul aviatic Piaggio a lansat “Vespa” pe piaţă şi o serie de alte companii au urmat tendinţa, cu o gamă diferită de exprimări prin design

Clasa C. The Originals – 1960s Street Scramblers from Japan
În special designerii japonezi au dezvoltat stilul “Scrambler”, cu ţevi de evacuare şi ghidoane ridicate. Aceasta este o tendinţă care a impus Scrambler ca segment independent de motociclete până în prezent.

Clasa D. Framed in Europe – 1970s Fours in new Clothes
Honda CB 750 a declanşat o schimbare de imagine. Modelele cu patru cilindri au fost transformate din tourer în variante de curse. Specialiştii europeni au furnizat cadre noi pentru transformarea modelelor japoneze şi chiar au livrat motociclete complete.

Clasa E. Motorcycle Design – New Concept Bikes and Prototypes
Concepte atractive care au fost create în studiourile de design şi care până acum nu au fost cunoscute publicului larg.

Expoziţie specială. Youth Dreams – Sporting 50cc in Italy in the 1960s/1970s

Motocicletele mici – cu capacitate cilindrică de 50 cmc, 1,5 CP şi viteză maximă de 40 km/h – au i-au captivat pe adolescenţi în anii ’60 şi ’70. Designul inspirat de motorsport a oferit baza pentru aceste modele.

Programul evenimentului

Vineri, în cadrul zilelor pentru public, vizitatorii pot deja să admire modelele prezentate în parcarea de la Villa Erba. Aceste vehicule vor fi licitate sâmbătă seară de RM Sotheby.

Sâmbătă, la ora 14.00, parada pentru motocicletele de competiţie începe la Villa Erba, cu punct terminus Villa d’Este. După-amiază, selecţia pentru primul premiu important este făcută la Villa d’Este, odată cu premiul publicului “Coppa d’Oro Villa d’Este”.

Duminică, cele 51 de automobile din competiţie şi 40 de motociclete defilează prin faţa tribunei principale, aflată în grădina Villa Erba, unde învingătorii îşi vor primi premiile. În cele din urmă, duminică seară, juriul internaţional de specialitate va decerna cel mai important premiu pentru automobile: trofeul “Best of Show” la Villa d’Este.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.