deţinută la nivel mondial
Directorul de vânzări al concernului, Wittig, a declarat: „Suntem perfect în grafic, dar sunt necesare eforturi intense în cea de-a doua jumătate a anului“
Concernul Volkswagen şi-a îmbunătăţit în prima jumătate a anului 2009 cota deţinută pe piaţa mondială a automobilelor. În condiţii economice dificile, cel mai mare producător de automobile din Europa şi-a majorat cota deţinută pe piaţa mondială a autoturismelor în perioada ianuarie – iunie la 12,0 procente (primul semestru 1 din 2008: 9,9) procente.
În acest interval au fost livrate clienţilor 3.100.300.**(3.265.200*; -5,0 procente) autovehicule. Volumul total al pieţei autoturismelor a înregistrat însă o scădere de 17,7 procente. În luna iunie, concernul a înregistrat chiar un plus la capitolul livrărilor cu 6,5 procente, cu 609.800 (572.700) unităţi. „Evoluţia comparativă pozitivă a cifrelor noastre de vânzări dovedeşte alegerea corectă făcută de concernul Volkswagen. Rezultatele obţinute corespund deplin planificărilor. Cu toate acestea, în cea de-a doua jumătate a anului sunt necesare eforturi intense pentru a ne menţine pe această traiectorie ascendentă. Se menţin incertitudinile economice cu privire la evoluţia situaţiei din acest an“, a declarat ieri la Wolfsburg directorul de vânzări al concernului, Detlef Wittig.
Marca Volkswagen cu un plus de livrări în prima jumătate a anului
În special marca Volkswagen Autoturisme a înregistrat, la capitolul cotei de piaţă, în prima jumătate a anului, o creştere cu 1,7 puncte procentuale la 8,0 (6,3) procente. La capitolul livrărilor, la finalul lunii iunie s-a obţinut un plus de 2,2 procente, la 1.949.000 (1.907.800) autovehicule. Importanţa decisivă în acest sens a revenit evoluţiei pozitive remarcabile în Germania, Brazilia şi, în special în China. Tiguan, Scirocco, Passat CC şi Golf au înregistrat rezultate îmbucurătoare în domeniul vânzărilor. Ca urmare a reacţiilor înregistrate şi a comenzilor primite până în prezent, şi pentru noul Polo, lansat recent pe piaţă, sunt preconizate impulsuri pozitive în următoarele luni. Şi mărcile Audi, Škoda şi SEAT s-au dezvoltat mai bine decât piaţa de ansamblu.
Consolidarea poziţiei în regiuni importante de distribuţie
În toate regiunile relevante de distribuţie, concernul a obţinut rezultate mai bune în comparaţie cu competitorii. În timp ce piaţa de autoturisme din Europa a înregistrat o scădere de ansamblu cu 18,4 procente, vânzările concernului au scăzut cu numai 11,7 procente, cu 1.662.900. (1.883.700) unităţi. În America de Nord au fost livrate 221.900 (253.900; -12,6 procente) autovehicule, pe o piaţă cu o scădere de 33,2 procente. În America de Sud, cota de piaţă a autoturismelor a ajuns la 22,1 (19,0) procente. În acest context, pe cea mai mare piaţă reprezentată de Brazilia s-a depăşit ritmul de creştere de 3,7 procente cu un plus de 6,1 procente reprezentat de 335.700 (316.300) autoturisme. În acest context s-a observat în continuare evoluţia pozitivă a noului „Gol“, cel mai bine vândut model în Brazilia. În timp ce piaţa din regiunea de distribuţie Asia/Pacific a înregistrat doar o evoluţie uşor pozitivă cu 0,6 procente,concernul Volkswagen a obţinut un rezultat mai bun în domeniul vânzărilor, cu 723.800 autovehicule (610.300; +18,6 procente). În China, volumul livrărilor a crescut la 652.200 unităţi (531.600; +22,7 procente). Pe piaţa germană, mărcile concernului au comercializat în prima jumătate a anului 631.900 autovehicule (an precedent: 534.400; +18,3 procente). La mare căutare s-au aflat modelele Volkswagen Fox, Polo, Golf, Tiguan, Scirocco şi Passat CC, Audi A3 şi Q5, SEAT Ibiza, Škoda Roomster, Fabia şi Superb, precum şi Volkswagen Caddy. Marca principală Volkswagen a vândut pe piaţa germană 339.000 de autoturisme (an precedent: 269.000; +26,0 procente).
* fără Scania
** fără Scania, inclusiv Volkswagen Autovehicule Comerciale, camioane şi autobuze pentru ianuarie/februarie 2009
{mosloadposition user10}