Comunitatea amazon-seller.ro promovează un nou model de business: vânzările de produse fizice pe Amazon. În ultimul an aceasta a avut vânzări de peste 2 milioane de USD. Fondat în august 2016 de către Sergiu Nichitean, site-ul este centrat în jurul newsletter-ului care a strâns deja peste 5000 de abonați, cu o creștere constantă de aproximativ 10 abonați zilnic. Pe lângă acesta, amazon-seller.ro găzduiește și o platformă interactivă de întrebări și răspunsuri, numită ASR Exchange.
Sergiu Nichitean a început să listeze primele produse pe Amazon.com în 2014, iar de atunci continuă să își dezvolte afacerea pe Amazon și își îndrumă comunitatea pentru a reuși în acest domeniu. A început cu produse fabricate în România, iar în martie anul trecut a lansat primul produs fabricat în China. În 2017 a avut un volum de vânzări de aproape 150.000 de USD.
Pentru comunitatea sa şi nu numai, Sergiu lansează pe 24-25 martie împreună cu Creative Business Management cursul Amazon Business Boost. Participanţii la acest curs vor avea posibilitea de a afla direct de la trainer care sunt oportunităţile testate de el în acest business şi vor învăţa paşii începerii unei astfel de afaceri.
”Din informațiile care mi s-au făcut publice aș estima că sellerii activi din comunitatea mea au încasat în total aproximativ 2 milioane USD în ultimul an. De menționat că maxim 5% din membrii comunității mele s-au lansat deja în afacere, restul sunt în faza de cercetare sau doar curioși” spune Sergiu Nichitean.
Statisticile publicate de Amazon demonstrează că în ultimii ani numărul sellerilor a înregistrat o creștere accelerată, proporțională cu cea a numărului cumpărătorilor. Există mulți vânzători terți care au o cifră de afaceri anuală de peste 1 milion de USD, unii dintre aceștia fiind chiar români. Cea mai mare cifră de afaceri făcută publică în România anul trecut a fost de aproximativ 8 milioane de USD.
Un sondaj realizat în 2016 a arătat că 0,6% din sellerii terți vând anual peste 50 de milioane de USD, iar dintre aceștia câțiva vând chiar și peste 100 de milioane de USD. De asemenea, conform celor de la Amazon, anul trecut a fost primul an în care vânzătorii terți au depășit 50% din vânzările lor totale, iar aceasta înseamnă în jur de 90 de miliarde de USD.
Recent Amazon a început să facă outsourcing serviciilor de dezvoltare software și suport clienți în România. Acest lucru nu doar că demonstrează creșterea extraordinară a acestei companii, dar este și o veste foarte bună pentru selleri.
Există deja firme care vând foarte bine produse românești pe Amazon cu cifre de afaceri de peste 1 milion de USD pe an cu toate că majoritatea categoriilor de produse fabricate în România nu pot avea un cost de producție la fel de scăzut ca cel din China. Sergiu Nichitean consideră că pentru a avea succes pe Amazon, o firmă românească trebuie să vândă produse premium la care prețul este mai mare decât al concurenței, dar și calitatea este ridicată. Implicit un antreprenor care își dorește să listeze produse românești trebuie să investească mai mult în marketing-ul afacerii sale.
În ceea ce privește planurile de viitor ale lui Sergiu Nichitean acesta spune că deși vânzarea de produse pe Amazon este o carieră pe termen lung își dorește să își extindă afacerea și pe alte platforme: ”Peste 10 ani îmi doresc să dețin o afacere de peste 10 milioane de USD în domeniul comerțului electronic, care nu va fi însă limitată doar la Amazon. Pentru independență și modalități nelimitate de scalare va fi nevoie să îmi diversific canalele de vânzare, Amazon rămânând o parte importantă din ele”, spune Sergiu.
Experiența lui Sergiu ca antreprenor este împărtășită în cadrul cursului intensiv „Amazon business boost” ce va fi lansat pe 24-25 martie, împreună cu agenția de training Creative Business Management.