decurge conform estimarilor
Gestiunea afacerii este foarte importanta in contextul crizei economice cu care se confrunta in prezent toti jucatorii din economia romaneasca. In acest sens PIC a initiat un plan de restucturare ce cuprinde o serie de masuri profunde de schimbare legate de restucturarea operatiunilor, eliberarea de lichiditati, restucturarea personalului si reducerea costurilor. Acest plan a fost discutat deschis cu toate partile implicate, incluzand angajati, autoriati fiscale si principalele banci comerciale.
Echipa de management are ca obiectiv principal sa identifice toate oportunitatile de optimizare a afacerii, si mai ales toate sursele de venituri suplimentare pentru a asigura un cash-flow pozitiv. Managementul PIC se concentreaza de asemenea pe relatia cu partenerii de afaceri, pentru a asigura permanenta livrarilor.
“Reteaua de magazine PIC se vrea a fi o retea eficienta de magazine. Procesul de restructurare este agresiv, dar suntem convinsi ca problemele curente pot fi rezolvate prin acest program. Pana in prezent, toate actiunile au fost respectate conform planului si deja incep sa se observe beneficiile. Tot in acest sens am angajat si o firma de restructurare financiara pentru a actiona pe toate planurile, operational si financiar”, a afirmat Dragos Stancu, Managerul General PIC.
“In prezent, echipa de management PIC face eforturi pentru a gasi cele mai bune solutii la problemele curente pentru redresarea companiei. Actiunile de reducere a costurilor initiate in 2009 au fost numeroase, de la reducerea consumului de combustibil, energie, consumabile, echipamente IT, reducerea cheltuielilor de marketing, pana la disponibilizarile de personal. Incercam sa facem aceste reduceri in asa fel incat activitatea de baza si serviciile fata de clienti sa nu fie afectate”, a mai adaugat Dragos Stancu.
O modalitate de crestere a veniturilor in aceasta perioada este optiunea de sale & lease-back, ce va permite grupului PIC sa elibereze cash, pe care sa-l directioneze ulterior catre ariile unde este cel mai necesar. Exercitarea acestei optiuni ar insemna ca hypermarketul va fi operat in continuare de catre managementul PIC, iar activitatea magazinului se va desfasura in aceleasi conditii.
Despre companie
PIC este unica retea romaneasca de hipermarketuri, o companie care, pe langa operatiunile de retail, si-a dezvoltat si divizia de constructii – suport al extinderii punctelor de vanzare, divizia de productie – suport al comercializarii marfurilor sub brand propriu PIC, si cea de transport marfa si persoane. Cifra de afaceri a grupului PIC la finele anului 2008 a fost de aproximativ 600 mil RON.
{mosloadposition user10}