Într-o eră marcată de fluctuații economice și provocări continue, companiile sunt nevoite să reevalueze strategiile de lucru, fiind tot mai mult orientate spre eficiență și productivitate sporită. Angajatorii sunt în căutare de modalități pentru a crește productivitatea, reducând în același timp costurile. Prin urmare, îmbunătățirea performanței umane în locul de muncă prin comunicare eficientă devine un pilon esențial.
Comunicarea internă este coloana vertebrală a unei organizații eficiente. Printr-o comunicare transparentă, se transmit nu doar informații operaționale, ci se construiește și se menține cultura organizațională.
Comunicarea eficientă aliniază obiectivele la nivelul tuturor departamentelor și asigură că toți angajații înțeleg și lucrează spre obiectivele comune ale companiei.
Comunicarea internă nu influențează doar moralul angajaților, ci și performanța generală a organizației.
Printr-o analiză completă a afacerii și a departamentelor sale, liderii pot identifica nevoile specifice ale fiecărei echipe și cum acestea pot lucra interdepartamental pentru a spori eficacitatea și eficiența, pot determina roluri și responsabilități clare bazate pe punctele forte și slabe individuale și de echipă și pot stabili obiective organizaționale clare.
Pentru a capitaliza pe marginea beneficiilor comunicării interne, companiile pot lua în calcul să introducă în strategia de comunicare internă:
- Platforme de comunicare și colaborare care să faciliteze schimbul de informații în timp real.
- Workshopuri și traininguri pentru a îmbunătăți abilitățile de comunicare ale angajaților la toate nivelurile.
- Canale deschise pentru feedback pentru a permite angajaților să împărtășească idei și preocupări, contribuind astfel la îmbunătățirea continuă a proceselor.
Prin crearea unui ciclu sustenabil de performanță semnificativă în cadrul locului de muncă, companiile pot să stabilească un mediu în care încrederea, comunicarea deschisă și colaborarea în echipă, încurajarea gândirii progresiste în procesele de afaceri și investițiile în creșterea continuă a angajaților să devină norma. Toate cercetările arată că acordarea unui nivel sănătos de autonomie angajaților la locul de muncă crește nivelurile de bunăstare legate de job.
Crearea unui mediu care încurajează un mindset de creștere, unde angajații sunt încurajați să gândească liber, să îmbrățișeze schimbarea și să învețe prin experimentare și din propriile greșeli, conduce la produse mai intuitive, sensibile la context și personalizate, și la o performanță generală mai bună.
În contextul pandemiei de Covid și al unei piețe a muncii care a rămas vibrantă în ciuda incertitudinilor economice, angajații și-au reevaluat prioritățile, căutând mai mult ca oricând un scop și sentimentul că fac o diferență prin munca lor.
Crearea unui mediu de lucru unde transparența și implicarea angajaților în procesul decizional sunt norma contribuie la o sensibilitate mutuală de încredere. Această abordare nu doar că sporește satisfacția în muncă, dar și stimulează inovația, oferind angajaților un sentiment de implicare în succesul companiei.
Este responsabilitatea liderilor de afaceri să creeze acest scop și sentiment de împlinire pentru angajații lor. Cercetările arată că stabilirea unor obiective realizabile și celebrarea îndeplinirii acestor obiective crește satisfacția și, prin urmare, retenția.
Prin adoptarea unei abordări proactive și personalizate față de comunicarea internă, putem transforma angajamentul și satisfacția angajaților.
by Mădălina Cătălin, PR & MarCom Consultant în cadrul LIGHTHOUSE PR