sunt cauzate de navigarea pe Internet
Din cauza riscurilor crescute pe care le presupune navigarea pe Internet, tot mai multe dintre companii apelează la servicii IT pentru a înţelege ce înseamnă un antivirus bun, pe ce site-uri se poate naviga fără riscuri şi pe care nu
Computer Troubleshooters declară că investiţiile în serviciile IT vor creşte în mod progresiv şi datorită conştientizării riscurilor pe care le presupune navigarea pe Internet, precum şi necesităţii protejării datelor împotriva atacurilor informatice. Peste 60 % dintre companiile românesti din orice domeniu apelează la servicii şi consultanţă IT în condiţii extreme, cum ar fi: pierderea în totalitate a datelor, oprirea activităţii sau virusarea întregii reţele. În condiţiile în care viruşii şi programele “malware” au evoluat odată cu tehnologia, iar utilizatorul poate oricând primi un program “spyware” prin email sau îl poate aduce în sistem printr-un stick USB, Computer Troubleshooters susţine necesitatea apelării la consultanţă IT specializată pentru a ne limita riscurile.
Deşi consumatorii declară că sunt preocupati de securitate, au destul de puţină toleranţă în a o avea ca prioritate; acest lucru reiese din datele referitoare la investiţiile în sistemele de securitate IT, investiţii ce nu depăşesc 5 % din bugetul de întreţinere, conform rapoartelor internaţionale ale companiei Gartner.
Pierderea în totalitate a datelor sau virusarea computerelor este unul din motivele cele mai grave pentru care firmele apelează la servicii specializate IT, alături de defectarea sau funcţionarea proastă a programelor şi reprezintă 10 % din motivarea deciziei semnării unui contract. “Cea mai gravă problemă întalnită este cea a recuperării datelor” declară Marius Stanca, Director General Computer Troubleshooters Bucureşti. Sunt situaţii în care o companie îşi poate pierde datele contabile pe ultimii 3 ani sau întreaga activitate poate fi oprită din cauza faptului că nu există mentenanţă pentru computere.
Un alt motiv des întâlnit, pentru care firmele apelează la o companie de service IT, este întreruperea totală a activităţii; acest fapt este întâlnit în peste 40% din cazurile cu care s-a confruntat Computer Troubleshooters. Atât în primul caz, cât şi în al doilea, pierderile înregistrate de companii depind de valoarea datelor; aceste pierderi pot fi egale cu valoarea amenzilor primite în cazul pierderii unor date cerute de lege, cu suma pierdută în cazul întreruperii activităţii, cu costurile necesare pentru înlocuirea echipamentelor ce nu mai pot fi repuse în funcţionare.
Conform datelor Computer Troubleshooters, 60% dintre problemele cu care se confruntă companiile pe partea de service IT sunt cauzate de navigarea pe internet şi de lipsa de protecţie. Gradul de risc al problemei depinde de gradul de îndrazneală al utilizatorului. “Dacă acest utilizator navighează în zone mai puţin periculoase, riscurile presupun doar proasta funcţionare a anumitor programe; dacă acelaşi utilizator intră pe site-uri cu risc mare, el poate cauza probleme întregii reţele a companiei”, mai spune Marius Stanca.
Mai mult decât atât, începând cu acest an, se constată un nou risc de infectare, care a determinat creşterea, cu 30%, problemelor IT ce apar în companii. Acest fapt este cauzat de folosirea extensiva a mini-stick-urilor USB, de preţul mic şi gradul ridicat de disponibilitate pe piaţă; are un aport şi faptul că scanarea şi verificarea lor este foarte puţin probabilă.
Pentru ca o companie să nu se confrunte cu disfunctionalităţi în funcţionarea computerului, 50% din motivaţia semnării unui contract cu o firmă de service IT ar trebui să fie securitatea datelor, susţin specialiştii companiei Computer Troubleshooters.
Un alt motiv important de care ar trebui să se ţină seama la semnarea unui contract cu o firmă de service IT ar fi necesitatea instruirii personalului, pentru că, sustin specialiştii IT, la educaţia sau instructajul utilizatorilor nu se gândesc cam 90% dintre companii, în condiţiile în care un angajat instruit înseamnă reducerea considerabilă a numărului de incidente IT. “Un training scurt de 30 de minute cu un angajat ar reduce considerabil incidentele IT. Numarul problemelor se poate reduce cu 30 – 80% in functie de interesul angajatului. Cum insa majoritatea acestora sunt receptivi la informatii noi si vor sa stie cum sa isi protejeze mai bine datele si computerul, succesul unui asemenea demers este foarte mare”, incheie directorul Computer Troubleshooters.
{mosloadposition user10}