Evenimentele reinventate de pandemie, motor de crestere in semestrul doi
Complice.ro, magazin online de cadouri experientiale, incheie primul semestru cu o crestere in venituri cu peste 50% fata de perioada similara din 2020. Dinamica pozitiva a venit pe fondul dorintei romanilor de a experimenta mai mult, accesand experiente de travel, de relaxare sau cu adrenalina nu doar pentru a marca evenimente speciale, ci si ca nou comportament de consum. Mai mult decat atat, si pe segmentul corporate a crescut cererea de experiente ca parte a programelor de employee experience, incepand timid accesarea evenimentelor offline.
Tendinta romanilor de a se intoarce la stilul de viata obisnuit, care includea calatorii, petreceri si evenimente conexe este tot mai evidenta si se reflecta si in cifrele Complice.ro la nivel de semestru. Astfel, fata de anul precedent, magazinul online de cadouri experientiale a inregistrat o crestere cu peste 50%, iar fata de 2019 cresterea este de 30%. Numarul comenzilor a crescut tot cu 50% fata de perioada similara a anului trecut, iar media acestora se situeaza la 286 euro.
Se contureaza clar o mai mare deschidere din partea clientilor catre a experimenta, atat pe segmentul residential, cat si corporate. Companiile au inceput sa dezvolte o abordare constanta si repetata in aceasta zona, pentru a putea urmari impactul in motivare, performanta, employer branding, o singura experienta nefiind relevanta. De altfel, observam ca pe acest segment accesarea experientelor primite de catre angajati se face chiar in 3-4 zile, un alt semn ca acestea sunt apreciate mai mult decat un premiu sau cadou material primit in mod obisnuit din partea angajatorului, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Potrivit datelor companiei, o treime dintre organizatiile care acceseaza experientele Complice.ro ca parte a programelor de employee experience sunt dispuse sa creasca bugetul initial per angajat cu pana la 20% pentru a le oferi o experienta personalizata.
Petrecerile, reinventate de pandemie
Pe segmentul residential, vara si debutul sezonului de nunti contribuie la cresterea cererii pentru cadouri experientiale care marcheaza spectaculos evenimente de tipul casatoriei sau aniversarii nuntii. Astfel, in contextul marcat in continuare de masuri de distantare sociala, romanii pun tot mai mult accent pe experiente pentru a face evenimentele importante din viata lor memorabile.
Cererile in casatorie au devenit tot mai creative, in top situandu-se propunerile facute la inaltime (in timpul unor zboruri private), dar si cele scrise pe un banner afisat in mijlocul orasului sau tractat de un biciclist ce va urmari atent traseul indragostitilor. Petrecerile clasice ale burlacilor s-au transformat in ateliere private de home brewing sau experiente de condus pe circuit, in timp ce burlacitele prefera escapade private la SPA sau calatorii scurte cu autorulota la malul marii.
Pandemia a schimbat comportamentul de consum al clientilor Complice.ro. Alegerile acestora s-au diversificat intr-un ritm mai accelerat decat in anii anteriori. Am observat ca tot mai multi invitati prefera sa ofere o experienta memorabila in locul darului clasic, chiar si atunci cand sunt la distanta sau, din diferite motive, nu pot fi prezenti fizic la eveniment, iar mirii isi doresc si ei sa ofere altceva in locul petrecerilor mari, incluzand tot felul de experiente in petrecerea reinventata de pandemie, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Top experiente preferate pentru nunti
In top experiente preferate pentru nunta se numara sosirea la petrecere pe motocicleta, intr-o masina de epoca sau pe un scuter cu trei roti, primirea invitatilor de catre un comediant sau improvizator, dar si experiente care completeaza petrecerea in sine, cum ar fi ateliere personalizate de degustare de ciocolata, degustari de vin, gin ori whiskey sau ateliere florale – astfel incat invitatii isi pot crea singuri marturiile unicat.
In ceea ce priveste cadoul pentru miri, preferintele merg in zonele de adrenalina si gourmet, respectiv relaxare. In top se afla experientele de zbor in simulator la mansa unui avion Boeing, zbor cu avionul, motodeltaplanul sau cu parapanta in tandem, experiente pe circuitul de karting, respectiv degustari private de cafea, ciocolata sau vin.
O popularitate tot mai mare, pe fondul sezonului cald, o au si cadourile de travel, cu autorulota sau mini-camperul. Acestea sunt preferate pentru cadouri de aniversare a relatiilor, oferind intimitate, dar si un dram de adrenalina, in functie de itinerariul ales de cuplu, devenind o experienta perfecta pentru a alunga rutina. La fel de apreciate sunt si melodiile personalizate, dedicatiile muzicale unicat, cadouri facute cu ajutorul unor apreciati artisti si al celebritatilor, a mai precizat Oana Pascu.