în conditiile crizei actuale
newAd Communication a generat o creştere medie de 43% în noi oportunităţi de afaceri pentru companii româneşti de outsourcing IT
Concurenţa între companiile de outsourcing IT se va intensifica semnificativ până în 2010 – conform previziunilor companiei de cercetare şi consultanţă IT Gartner – devenind tot mai greu pentru acestea să achiziţioneze noi clienţi. În perioada de recesiune, când cererea de servicii de outsourcing IT este tot mai mare, companiile româneşti din domeniu au şansa să cucerească pieţe foarte interesante dacă reuşesc să se diferenţieze de alţi furnizori mai ieftini, dar cu servicii mai slabe calitativ.
„Supremaţia companiilor indiene pe piaţa de outsourcing a început să se clatine în ultimele luni. Furnizorii români de outsourcing trebuie să aibă aibă o specializare cât mai clară, să-şi segmenteze foarte bine piaţa. Ei nu au motive să ezite să se poziţioneze la nivel global şi să intre în competiţie cu alţi furnizori mai puternici, dar care nu folosesc metode de lucru la fel de inovatoare”, spune Lucian Dorneanu, Senior Lead Generation Consultant la compania românească de consultanţă în marketing şi management newAD Communication.
Dorneanu enumeră cîteva metode eficiente prin care companiile româneşti de outsourcing pot ajunge la clienţi importanţi, din Europa de Vest, Statele Unite sau Canada:
· Generare de oportunităţi de vânzări (lead generation). Aceasta implică o profilare foarte bună a potenţialilor clienţi şi contactarea factorilor de decizie din companii, cu propuneri de valoare care să corespundă perfect nevoilor de business din acest moment. newAD Communication a ajutat furnizorul româno-canadian de servicii de outsourcing IT OSF Global Services să obţină 25% din cifra sa de afaceri din ultimul an prin generare de oportunităţi de vânzări (lead generation) pe piaţa din Statele Unite.
· Marketing şi comunicare, în completarea metodelor de generare de oportunităţi de vânzări. Companiile trebuie să genereze conţinut de calitate, pentru a fi percepute ca experţi în domeniu. De exemplu, newAD Communication a construit o prezenţă online foarte puternică pentru OSF Global Services, inclusiv în cadrul reţelelor de social networking şi în comunităţile de business. De asemenea, compania de consultanţă a dezvoltat mesaje eficiente de vânzări, şi White Papers (materiale de marketing foarte des utilizate pe piaţa vest-europeană şi americană). În urma acestor activităţi, furnizorul român de servicii de outsourcing IT estimează că veniturile generate în urma activităţilor de marketing şi comunicare vor reprezenta 40% din totalul pe 2009.
„70% din veniturile noastre provin de pe piaţa americană de IT, care a fost puternic afectată de criza economică încă din vara anului trecut. Cu toate acestea, folosind metode de generare de oportunităţi de vânzări, susţinute de marketing şi comunicare, am reuşit să stabilim contacte cu factorii de decizie din companii importante, pe care le vizam ca potenţiali clienţi. Mai mult, ne-am atins ţintele de vânzări pentru această perioadă, şi ne-am revizuit pozitiv estimările de venituri pentru 2009”, spune Gerard Szatvanyi, Preşedinte şi CEO OSF Global Services.
{mosloadposition user10}