Potrivit datelor Creative and Bright, jucător pe piața de consultanță în business și resurse umane, in prima parte a anului 2017, compania a înregistrat o creștere de 15% a cererii pentru programe de mindfulness dedicate top și middle management-ului.
Mai exact, companiile mari si foarte mari din România au investit, în medie, între 35 și 80 de euro/angajat/program implementat.
În contextul în care 60% dintre zilele de concediu medical ale europenilor sunt atribuite afecțiunilor cauzate de stresul ocupațional (European Agency for Safety and Health at Work), training-urile de mindfulness pentru manageri au impact pe termen lung în reducerea stresului și în îmbunătățirea capacității de concentrare.
Utilizat de companiile din Fortune 25, mindfulness-ul îmbunătățește inteligența emoțională, scrie Harvard Business Review, crește productivitatea, susține Forbes, și scade nivelul anxietății și al depresiei, conform Psychology Today.
Un studiu publicat de Universitatea Oxford demonstrează că un curs de mindfulness poate reduce nivelul stresului cu 40%, precum și pe cel al anxietății cu 58% și, în același timp, ajută la păstrarea calmului în situațiile de criză.
Mai mult decât atât, datorită tehnicilor de mindfulness, CEO de renume din Europa sau SUA susțin că reușesc să înțeleagă mai bine nevoile echipelor pe care le conduc, astfel că și-au dezvoltat un stil de leadership bazat pe cooperare, sinceritate și comunicare, pentru a minimiza riscul de a se abate de la obiectivele companiei.
Alte studii ale Asociației pentru Știința Psihologică, arată ca training-urile de mindfulness pentru manageri impactează pozitiv capacitatea de concentrare, afectată îndelung de stresul ocupațional, de situațiile de criză sau de expunerea la device-urile mobile care afectează funcția cognitivă.
„Popularitatea mindfulness-ului se explică prin beneficiile măsurabile pe care le are în dezvoltarea a două elemente esențiale pentru creșterea performanței: curiozitatea și atenția.
Cele două componente se măsoară la finalul training-ului printr-un instrument numit „Toronto Mindfulness Scale, compus dintr-un set de afirmații care reflectă definiția operațională a atenției, pe care participanții le notează de la 0 la 4, în funcție de experiența lor la cursul de mindfulness.
În viitorul apropiat ne așteptăm la mai multe solicitări, având în vedere că încrederea în tehnici și specialiști va crește”, a declarat Dana Tudor Tănase, Managing Partner Creative and Bright și facilitator al programului de mindfulness.
Printre industriile familiarizate deja cu acest concept sunt industria IT, Manufacturing, Producție, Servicii sau Banking, care implementează astfel de programe de 1-3 ori pe an.