- Generațiile mai în vârstă sunt din ce în ce mai îndemânatice tehnic și vor deveni tot mai influente
- Companiile trebuie să implementeze tehnologii mai compatibile cu nativii digitali
- Securitatea cibernetică și perturbările fiscale printre principalele zece oportunități și amenințări cu care se confruntă industria
Companiile din media și divertisment trebuie să adopte o strategie multi-generație și să-și schimbe percepțiile despre comportamentul generațiilor mai în vârstă, dacă nu vor să rateze un imens potențial de creștere.
Aceasta este una dintre principalele concluzii ale studiului EY, Zece oportunități și amenințări pentru companiile de media și divertisment | 2019, care identifică lista scurtă a celor mai pertinente riscuri și oportunități din acest sector pentru următoarele 12 luni.
În ultimii ani, această industrie și-a construit strategiile de conținut și distribuție în principal în jurul generațiilor mai tinere. Dar, deși membrii generațiilor Y și Z sunt considerați nativi digitali, cei din generația „baby boomers” (născuți între 1946 și 1964) dispun, în general, de venituri mai mari și sunt tot mai îndemânatici în a consuma conținut și a adopta tehnologia. Studiul EY1 indică faptul că cei din generația „baby boomers” sunt mai loiali decât generațiile mai tinere. Astfel, ei reprezintă o resursă tot mai valoroasă pentru creștere, având în vedere că populația persoanelor cu vârsta de cel puțin 65 de ani o va depăși pe cea a copiilor cu vârsta mai mică de 5 ani până în 20202. Raportul arată că a devenit o prioritate pentru firmele din industrie să facă eforturi pentru a înțelege preferințele specifice ale baby boomers-ilor.
John Harrison, lider global Media & Divertisment EY, spune: „Ca grup demografic, generația mai în vârstă este pur și simplu prea numeroasă pentru a putea fi ignorată și va deveni tot mai influentă pe măsură ce adoptă tot mai mult tehnologia. În contextul în care competiția se intensifică și pentru a-și putea atrage și mai mult clienții, companiile din sectorul de media și divertisment trebuie să își extindă atenția dincolo de grupurile demografice tinere, dacă vor să reușească în acest mediu competitiv din ce în ce mai complex. Analiza de date va fi esențială pentru a înțelege cum este adoptată tehnologia de către generațiile mai în vârstă, ceea ce va permite dezvoltarea unor experiențe personalizate pe canalele de distribuție potrivite și poate duce la oportunități imense de creștere”.
Eforturi pentru a concura cu nativii digitali
Dincolo de aspectele legate de vârsta segmentelor demografice, raportul indică și „obsesia pentru client” drept una dintre principalele zece teme pentru 2019. În condițiile în care companiile media reinventează continuu produse pentru a putea concura cu nativii digitali, se ajunge la o complexitate care generează lipsă de consecvență, ceea ce poate duce la o experiență de client deficitară. Multe companii nu posedă infrastructura necesară pentru a colecta informații relevante de pe multiple canale în funcție de care să își poată adapta ecosistemele. Pentru a diminua această problemă, raportul afirmă că organizațiile din industrie trebuie să implementeze mai multe tehnologii asemănătoare cu cele folosite de nativi digitalii care să le ajute să ofere o experiență mai bună clienților lor.
Un alt aspect al „recalibrării pentru creștere” este investiția în noi proiecte digitale. Având în vedere cum își revoluționează modelele de afaceri tradiționale multe dintre companiile native digital, raportul subliniază că, pentru a ține pasul, organizațiile media mai tradiționaliste trebuie să aibă în vedere o schimbare radicală a modului în care dobândesc, investesc și își optimizează capitalul. Într-adevăr, aproape un sfert (23%) dintre respondenții din industria de media și divertisment implicați în studiul EY Global Capital Confidence Barometer spun că își reanalizează portofoliile în fiecare trimestru, față de 1% dintre respondenți în aprilie 2018.
În contextul unor evoluții atât de rapide a tehnologiei și datorită faptului că organizațiile media acumulează cantități enorme de date cu caracter personal, securitatea cibernetică reprezintă, de asemenea, o amenințare esențială cu care se confruntă acest sector.
Raportul evidențiază că internetul lucrurilor (Internet of Things) și un număr tot mai mare de ecosisteme conectate au multiplicat nivelul amenințărilor potențiale în ultimii ani. Companiile trebuie să ia măsuri pentru a concepe o strategie de securitate cibernetică multistratificată, cu o atenție specială acordată activelor asociate cu marca.
O furtună perfectă a tendințelor geopolitice
De asemenea, raportul identifică faptul că perturbările fără precedent din întregul peisaj fiscal reprezintă atât o oportunitate uriașă, cât și o amenințare pentru industrie. O serie de tendințe la nivel macro, printre care Brexit, conflictele comerciale și orientarea globală spre o transparență sporită, contribuie la un sentiment de incertitudine din ce în ce mai profund. În același timp, cea mai mare revizuire a codului fiscal american pentru persoanele juridice din ultimii 30 de ani ar putea aduce avantaje mai multe companiilor care și-au înregistrat drepturile de proprietate intelectuală în SUA. Companiile media trebuie să înființeze funcții fiscale digitale care să fie suficient de agile pentru a reacționa la aceste turbulențe.
Printre alte oportunități și amenințări menționate în raport se numără automatizarea inteligentă, care poate ajuta companiile să obțină câștiguri semnificative în materie de venituri și profit, perspectivele implementării unor modele de afaceri bazate pe vânzarea directă către clienți, precum și intensificarea luptei pentru conținut.
1. Raportul EY La fel de simplu precum X, Y, Z: Explorarea diferențelor dintre generații și atitudini față de tehnologie, media și telecomunicații
2. Raport al Organizației Mondiale a Sănătății, Îmbătrânire și sănătate, februarie 2018, https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/ageing-and-health