Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Companii mari de echipamente outdoor renunta la puful de gasca

si rata produs prin jumulirea animalelor de vii

Rezultatul survine după o campanie intensivă dusă de VIER PFOTEN de-a lungul a 5 ani

Câteva dintre cele mai mari companii producătoare de echipamente și îmbrăcăminte outdoor, precum North Face, Patagonia, Mammut, Jack Wolfskin și Vaude, și-au luat angajamentul de a elimina din produsele lor puful de rață și gâscă, obținut prin jumulirea animalelor de vii după ce sunt îndopate forțat în fermele de foie gras.

”Industria de foie gras a pierdut în fața deciziei Northface de a se distanța de aceste cruzimi, precum îndoparea forțată și jumulirea gâștelor și rațelor de vii. Alături de alte brand-uri mari care deja și-au luat acest angajament, avem astăzi un mare producător de îmbrăcăminte și saci de dormit care ridică standardele de bunăstare a animalelor la nivel global”, declară Gabriel Păun, director de campanii VIER PFOTEN International.

Industria produselor outdoor folosește tone de puf provenit de la milioane de gâște și rațe. Lanțul de producție este vast și prezintă o serie de puncte nevralgice. Ca să afli exact de la ce fermă provine puful dintr-o canadiană, pantalon sau sac de domit este aproape imposibil, lanțul implicând crescătorii, ferme, abatoare, companii de transport și spălătorii specializate. Mai mult, pentru a ști dacă produsul respectă normele de siguranță, companiile de echipamente outdoor ar trebui să dea dovadă de transparență.

VIER PFOTEN a făcut cercetări și a căpătat de-a lungul anilor o experiență vastă legată de industria pufului. Companiile de echipamente outdoor au fost informate și li s-au adus în atenţie cele mai bune practici în domeniu pentru a asigura bunăstarea animalelor.

”Acest angajament este unul istoric, însă eforturile companiilor legate de protecția animalelor nu sunt toate la același nivel și nici la fel de transparente. Următorul nostru obiectiv este de a obține un sistem de trasabilitate transparent și sigur, agreat de toate companiile din domeniu. Un pas important este să lucrăm cu toate categoriile de furnizori pentru a ne asigura că puful provenit de la animale îndopate forțat sau jumulite de vii va fi exclus din producție. Vom sprijini companiile de echipamente outdoor să elimine cruzimea asupra animalelor din acest lanț de producție și să creeze sisteme de trasabilitate solide, care să dovedească faptul că produsele lor nu conțin puf din fermele care practică cruzimea asupra animalelor”, a adăugat Păun.

Jumulirea animalelor de vii este o practică de o cruzime excepțională. În timpul acestei activități, animalele sunt adesea rănite, iar rănile sunt cusute fără anestezic. De-a lungul vieții, un animal poate fi jumulit de circa 3 – 4 ori. Pentru a fi îndopată forțat, fiecărei păsări i se introduce în esofag un tub de hrănire. Prin acesta este introdus cu forța un amestec de porumb fiert și grăsimi, cu un burghiu acționat manual sau printr-un sistem hidraulic. Sistemele mecanizate asigură hrănirea forțată a unui animal în 2-3 secunde, permițând unui singur angajat să hrănească 400 de gâște sau rațe pe oră.

Ungaria și Polonia sunt cei mai mari producători de puf de gâște din Europa, fiind urmați de Franța, Germania și Marea Britanie. Franța este însă cel mai mare producător de puf de rață, urmată de Germania, Ungaria, Marea Britanie și Olanda.

“Campania VIER PFOTEN împotriva practicilor de îndopare forțată și jumulire a animalelor de vii vine în întâmpinarea dorinței consumatorilor care doresc să se asigure că produsele pe care le cumpără nu provin de la animale chinuite astfel”, subliniază Păun. În acest sens, VIER PFOTEN a creat o „listă pozitivă” a acelor producători care evită astfel de practici. Lista este folosită deja de numeroase supermarketuri pentru a-şi verifica furnizorii de carne de pasăre.

Declaratiile companiilor de echipamente outdoor:

Quotes Outdoor industry:

The North Face

“Prin noul Standard de Trasabilitate a Pufului, The North Face face eforturi de a aduce transparență în rețelele de furnizare a pufului, pentru a obține un tratament uman și etic al animalelor”.

**

Patagonia
“Compania Patagonia Inc. este mândră să anunțe faptul că va aplica sistemul de Trasabilitate 100% a Pufului asupra întregii sale colecții, începând din toamna anului 2014. Puful Patagonia® Traceable provine de la păsări care nu au fost nici hrănite forțat și nici jumulite de vii ».

**

Mammut
“Mammut este prima companie care, în aprilie 2012, a colaborat cu VIER PFOTEN și a început să facă schimbări în lanțul de furnizare, renunțând spre exemplu la puful de gâscă cenușie. Aflată în dialog neîntrerupt cu VIER PFOTEN și cu reprezentanți ai industriei echipamentelor outdoor, Mammut dorește să definească, să obțină și să convingă cât mai multe companii să adere la cele mai bune practici în achiziționarea pufului. Pentru Mammut, cooperarea cu alte mărci este esențială pentru a îmbunătăți soarta animalelor”.

**

JACK WOLFSKIN
“JACK WOLFSKIN și-a stabilit ca principiu ca în produsele sale să nu existe puf sau pene provenite de la animale care au fost îndopate forțat sau jumulite de vii. Am selectat doar acei furnizori care ne garantează că animalele au fost jumulite după sacrificare. Dorim să colaborăm cu VIER PFOTEN și cu toate părțile interesate pentru a stabili standarde de achiziționare și folosire responsabilă a pufului. În acest scop sugerăm să fie lansat un dialog cu toate companiile din domeniu”.

Bucuresti, 24.01.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.