(DJSI), dar si in topul ONG-ului Carbon Disclosure Project (CDP)
· DJSI: Philips a obţinuit un scor de 90 de puncte din 100 posibile, punctajul obţinut pentru sectorul de protecţia mediului fiind cel mai mare.
· CDP: Philips a fost una dintre companiile cu cel mai bun scor la capitolele inovaţie şi performanţă (100 puncte pentru inovaţie şi clasa A pentru performanţă).
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) a anunţat că şi-a păstrat şi în 2013 poziţia fruntaşă în topul Dow Jones Sustainability Index (DJSI), intrând în categoria marilor jucători din sectorul industrial. Aceasta a fost prima oară când Philips a fost nominalizată ca o companie gigant industrial, după momentul din 2012 când a fost inclusă în categoria marilor jucători industriali fiind reclasificată. Timp de doi ani consecutiv, Philips a fost liderul DJSI pentru categoria de bunuri de îngrijire personală şi de uz casnic. Cu toate acestea, noua clasificare Philips reflectă mai bine portofoliul extins, diversificat al companiei.
Sustenabilitatea este unul dintre principiile de bază ale Philips, iar modul în care compania şi-a respectat promisiunile a fost recunoscut de clasamentul Dow Jones Sustainability Index(DJSI) pe categorii precum strategie climatică, eco-eficienţă a produselor, raportarea la mediu, dar şi pe indicatori sociali, precum dezvoltarea capitalului uman. Cele mai importante punctaje obţinute de Philips au fost cele pentru excelenţa în relaţiile cu clienţii (100 de puncte din 100) şi pentru strategia climatică (99 de puncte din 10). Scorul general realizat de Philips a fost de 90 puncte din 100 posibile.
Raportul anual CDP Global 500 a fost publicat şi a indicat aceleaşi rezultate pozitive pentru politica sustenabilă a companiei Philips. Compania a fost lideră în Carbon Disclosure Leadership Index şi în Carbon Performance Leadership Index. Pentru al treilea an consecutiv, Philips a fost recunoscută ca o companie care luptă să-şi reducă amprenta de carbon, pentru a diminua poluarea şi a micşora impactul asupra schimbărilor climatice.
“Politica noastră de mediu, de sustenabilitate este una ambiţioasă şi noi continuăm să ne propunem o ţintă şi mai înaltă. Ecologia face parte din ADN-ul nostru şi ne dorim să trăim într-o lume mai sănătoasă, până în 2025 sperând să îmbunătăţim vieţile a peste 3 miliarde de oameni. Toate aceste clasamente şi recunoaşterea noastră sunt o mărturie a preocupării noastre continue şi a strategiei companiei, unde sustenabilitatea se integrează cu inovaţia şi cu creşterea responsabilă, pe termen lung”, a declarat Frans van Houten, CEO of Royal Philips.
În 2012, produsele eco au generat peste 47% din vânzările companiei, astfel că Philips şi-a atins obiectivul de reducere a emisiilor de carbon şi a luat măsuri concrete pentru a diminua schimbările climatice.
Philips a identificat 3 aspecte importante pentru inovarea portofoliului de produse în favoarea clientului (key innovation areas) “îmbunătăţirea vieţii”, “eficienţă energetică” şi “materiale”, astfel că până în 2015:
· Îmbunătăţirea vieţii consumatorilor: 2015 Target: 2 miliarde de oameni până în 2015, 3 miliarde până în 2025.
· Îmbunătăţirea eficienţiei energetice pentru articolele Philips. 2015 Target: 50% îmbunătăţire pentru media totală a portofoliul de produse, în comparaţie cu 2009.
· Reciclarea materialelor. 2015 Target: Dublarea colectării şi reciclării materialelor la nivel mondial, comparat cu 2009.