Alături de alte şapte linii low-cost importante, compania Germanwings a primit puncte pe baza unor criterii stabilite, linia germană fiind desemnată câştigătoare.
Compania a înregistrat 55 de puncte, cel mai mare punctaj dintre toate liniile aeriene. Criteriile la care s-au obţinut cele mai mari punctaje au fost preţul, distanţa dintre scaune, punctualitatea şi programul de zbor. De asemenea, funcţionalitatea rezervărilor s-a bucurat de un punctaj foarte bun. Următoarele linii aeriane clasate au primit 50 de puncte, respectiv 43 de puncte.
Companiile aeriene au fost testate pentru 14 categorii, printre care preţul final (inclusiv taxe) şi obţinerea unei rezervări. Punctualitatea sau programele bonus au fost şi ele verificate şi punctate. În cadrul fiecărei categorii s-au acordat maxim 4 puncte, excepţie făcând doar categoria “Preţul unei rezervări test”.
Organizatorii testelor au declarat: ”Atunci când vorbim despre costuri este recomandat să aruncăm o privire atentă, pentru că de multe ori un preţ atractiv poate arăta în realitate foarte diferit. Este de dorit o transparenţă mai mare în privinţa acestui aspect, aşa cum de altfel recomandă şi ordonanţa UE. Compania aeriană Germanwings este dovada că se poate lucra fair şi transparent.”