Compania de consultanță în management Horváth, cu experiență internațională de peste 40 de ani, prezentă din 2005 pe piața din România, a asistat FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, în proiectul de elaborare a Strategiei Digitale, care va contribui la consolidarea poziției de lider pe piața de profil.
Proiectul, derulat în perioada februarie-mai 2022, a avut la bază o analiză a proceselor interne de digitalizare în FAN Courier, o analiză a sistemelor și capabilităților digitale de care dispune compania, de structurare eficientă a inițiativelor de digitalizare noi sau deja planificate, dar și propuneri de soluții personalizate, moderne, care să ajute la accelerarea digitalizării.
”Compania de consultanță Horváth ne-a oferit o perspectivă obiectivă a etapelor și soluțiilor de care aveam nevoie pentru accelerarea digitalizării, proces care a devenit o necesitate pentru toți jucătorii industriei, în condițiile în care pandemia a dus la explozia comerțului online și a digitalizat tot mai mult relația client-furnizor. Ne dorim accelerarea digitalizării pentru a crește valoarea adăugată pe care o aducem business-ului, iar Horváth ne-au oferit suportul de care aveam nevoie în acest proces”, spune Alexandru Stelea, Head of Project Management Office FAN Courier.
Anul acesta, piața românească de e-commerce a înregistrat o valoare totală de 6,2 miliarde de euro, având o creștere de 44% față de 2019, dar de doar 10% față de 2020. Mare parte din creștere este datorată perioadelor prelungite de lockdown din timpul pandemiei de Covid 19. Dacă 2021 a avut un rol de consolidare a pieței, în 2022 se estimează că valoarea totală a acesteia va ajunge la 7 miliarde de euro, conform GPeC, ceea ce va avea implicații majore și în sectorul de curierat. În 2021, companiile de curierat și poștă au înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,1 miliarde de euro, cu 34% mai mult față de nivelul pre-pandemic din 2019, pe fondul expansiunii e-commerce-ului.
Plecând de la acest context, echipa de consultanți Horváth a împărțit proiectul în mai multe etape, prima dintre acestea fiind analiza din două perspective – internă și externă. Din punct de vedere intern, focus-ul a fost asupra proceselor, sistemelor IT, capabilităților digitale, precum și a nevoilor și cerințelor FAN Courier. Analiza externă efectuată a ajutat la obținerea unor concluzii în ceea ce privește tendințele de digitalizare specifice industriei de curierat. Pe baza analizei și a strategiei de business a FAN Courier, Horváth a asistat compania în definirea unor obiective și cerințe de digitalizare pentru care au fost făcute mai multe scenarii și cărora le-au fost alocate programe pentru implementare într-un orizont de timp mediu.
“Industria de curierat trebuie să se adapteze schimbărilor aduse de pandemia de Covid 19, provocărilor actuale în lanțurile de aprovizionare și inflației ridicate. Astfel, transformarea digitală va juca un rol cheie în creșterea competitivității, prin desfășurarea unor procese de afaceri mai eficiente, îmbunătățirea capacităților de inovare și crearea unor experiențe mai bune pentru clienți, angajați și parteneri. Prin expertiza și capabilitățile noastre, ajutăm FAN Courier să rămână o companie agilă, conectată permanent la piață, la nevoile viitoare ale clienților, capabilă să ia decizii bazate pe date, care vor ajuta la accelerarea inovației în serviciile de curierat și vor genera valoare adăugată pentru clienți”, arată Kurt Weber, managing director Horváth Romania.
Planul de implementare definit în Strategia Digitală a FAN Courier include un portofoliu de nouă programe care, pe lângă inițiative specifice de digitalizare, vor ajuta la dezvoltarea capabilităților digitale în FAN Courier. Printre acestea, se numără un program de BI și Analytics modern, un program de automatizare și digitalizare a proceselor de business, precum și un program de Machine Learning și un program de optimizare a experienței digitale a clientului.
“FAN Courier este într-o poziție bună pentru transformare digitală, pe care nu o consideră o destinație, ci o stare permanentă de evoluție. Unul din factorii de succes al acestui proiect a fost deschiderea și susținerea managementului și angajaților FAN Courier cu care am colaborat eficient și am aliniat teme complexe. Rezultatele acestui proiect au condus la implicarea noastră viitoare și în etapele de implementare”, a adaugat Constantin Pelehra, Senior Project Manager, Horváth Romania.