Potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, ponderea exporturilor a reprezentat 27% din totalul afacerilor companiei în 2020. Pentru anul trecut, Rottaprint raportează o creștere cu 13% a valorii exporturilor comparativ cu 2019, la circa 6 milioane euro.
Creșterea exporturilor companiei a fost susținută anul trecut, în principal, de intensificarea producției atât în industria alimentară, cât și în cea producătoare de soluții chimice, mai ales în ceea ce privește dezinfectanții, două industrii puternic influențate de nevoile consumatorilor finali pe perioada pandemiei, cu precădere în lunile de lockdown.
Potrivit reprezentanților Rottaprint, creșterea exporturilor este unul dintre obiectivele strategice ale tipografiei, care se va menține și pentru anul în curs. Astfel, o bună parte dintre demersurile companiei se îndreaptă către dezvoltarea serviciilor furnizate clienților externi.
Anul trecut, tipografia Rottaprint a exportat cu precădere în țările în care deține centre logistice precum Ungaria și Germania, dar și pentru clienți din țări ca Belgia, Franța, Israel, Republica Moldova, Olanda și Polonia. În prezent, compania lucrează la consolidarea poziției pe piețele din Ungaria și Germania. În Ungaria, compania lucrează cu mari producători din industrii precum lactate, preparate din carne, produse chimice și cosmetice, în timp ce, în Germania, colaborează cu producători importanți de preparate din carne.
Din datele companiei, un procent de 25% din portofoliul Rottaprint este reprezentat de clienți din străinătate, din industrii variate, numărul acestora crescând cu 8% în 2020 față de anul anterior.
„Ponderea exporturilor a depășit în 2020 un sfert din totalul afacerilor Rottaprint, fiind rezultatul direct al eforturilor noastre de a ne consolida poziția de partener de încredere pentru clienții din țările în care avem prezente centre logistice, Ungaria și Germania, precum și în alte țări din Europa și nu numai. În continuare, creșterea exporturilor este una dintre direcțiile strategice ale companiei noastre pe termen mediu și lung. Considerăm că evoluția acestui segment va fi influențată anul acesta, ca și anul trecut, de contextul epidemiologic și de solicitările produselor de primă necesitate”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.