in productia de serie
Tehnologia hibridă paralelă, dezvoltată de Bosch, a fost distinsă cu premiul pentru inovaţie în cadrul ediţiei din 2010 a Târgului internaţional Automechanika, desfăşurat la Frankfurt, în Germania. Furnizorul german de piese auto a câştigat premiul la categoria „Produse & Service OE”, Bosch fiind „primul producător la nivel mondial, care introduce cu succes noua tehnologie hibridă paralelă în producţia de serie”. Încă din anul 1996, premiul pentru inovaţie este decernat la nouă categorii, recompensând progresele tehnice importante şi produsele inovatoare.
Componente optimizate pentru piaţa de larg consum
Tehnologia hibridă paralelă reprezintă o soluţie mai rentabilă în comparaţie cu alte concepte hibride, deoarece este suficientă utilizarea unui singur motor electric, care funcţionează atât ca motor, cât şi ca generator de energie electrică. Pentru a permite lărgirea ariei de aplicare a acestei tehnologii ecologice pentru diferite clase de autovehicule, Bosch depune eforturi permanente de dezvoltare a acestui sistem la nivel de componente, încercând să rezolve problemele referitoare la reducerea spaţiului ocupat de componentele electronice. Specialiştii Bosch lucrează şi la menţinerea unui echilibru greu de obţinut între designul robust, eficienţa maximă şi spaţiu minim ocupat. Inginerii concernului german au reuşit să reducă cu o treime volumul sistemului electronic, până la zece litri, fără a face compromisuri în materie de performanţă. Cu toate aceste succese, scopul lor declarat este ca volumul sistemului electric să ajungă la cinci litri.
Utilizarea în premieră a tehnologiei hibride paralele
Variantele hibride ale modelelor Volkswagen Touareg şi Porsche Cayenne S, care au intrat de curând în producţia de serie, sunt echipate cu tehnologia hibridă furnizată de Bosch. Este pentru prima dată când aceste modele sunt prevăzute cu sistem de propulsie hibridă paralelă. „Unitatea de comandă hibrid reprezintă o inovaţie importantă în cadrul tehnologiilor îndelung testate în domeniul auto. Sistemul se bazează pe unitatea Motronic, care şi-a dovedit deja eficienţa în cadrul mai multor autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin scânteie şi sistem de injecţie directă. Am adăugat acestuia funcţiile suplimentare necesare funcţionării hibride, pe care le-am dezvoltat în colaborare cu clienţii noştri”, afirmă Matthias Küsell, coordonatorul proiectelor de dezvoltare a autovehiculelor hibride şi electrice în cadrul Bosch.
{mosloadposition user9}