Orientată spre tehnologie şi servicii, compania Bosch a fost distinsă cu premiul „Best Innovator”, ediţia 2010/2011, pentru managementul inovaţiilor, la categoria furnizorilor de componente auto. Decernarea premiilor celei de-a VII-a ediţii s-a desfăşurat la Berlin, iar premiile sunt acordate în fiecare an de către A.T. Kearney şi revista de afaceri WirtschaftsWoche din Germania. Acest eveniment se află sub înaltul patronaj al Ministerului Federal German al Economiei şi Tehnologiei. „Premiul „Best innovator” reprezintă pentru angajaţii noştri atât o recunoaştere, cât şi o motivare, încurajându-i să-şi continue activitatea de cercetare. Inovarea reprezintă una din pietrele de temelie pe care s-a clădit compania noastră,” a declarat Dr. Volkmar Denner, membru al consiliului de administraţie Bosch, responsabil pentru cercetare şi tehnologie avansată.
În cadrul acestei competiţii sunt premiate companiile şi echipele de conducere care administrează procesul de cercetare în mod eficient şi durabil. Juriul a fost impresionat de dorinţa puternică de inovare a conducerii Grupului Bosch. „Succesul companiei se datorează angajaţilor noştri şi procesului de stimulare a creativităţii acestora, proces care începe cu accentul pe care Bosch îl pune pe inovare şi este continuat de metodele şi instrumentele dezvoltate pentru a genera idei noi şi a le evalua” au declarat reprezentanţii Bosch. Astfel, concernul german a dezvoltat un sistem prin care inginerii pot propune proiecte de produse noi şi pot concura pentru obţinerea unei finanţări.
Reprezentanţii Bosch au convins juriul de eficienţa sistemului de management al inovării din cadrul Grupului Bosch, oferind ca exemplu Divizia de Electronică Auto, unde sunt multe idei noi, iar cunoştinţele tehnice sunt permanent extinse şi utilizate în munca de cercetare. Astfel, pentru noul sistem de propulsie e-Bike lansat de Bosch şi prezentat în premieră mondială în cadrul Târgului de specialitate „Eurobike” din septembrie 2010, inginerii au unit informaţiile din domeniile electronicii auto, propulsiei electrice, senzorilor şi tehnologiei acumulatorilor.
A avea idei bune este important, dar nu este suficient
Cu 34.000 de angajaţi în domeniul cercetării şi dezvoltării, compania Bosch cheltuieşte în fiecare an aproximativ patru miliarde de euro pentru proiecte care sunt importante pentru viitorul companiei. Sistemele pentru siguranţa autovehiculului ABS şi ESP® sunt printre cele mai cunoscute din rezultatele muncii lor de cercetare. Cele mai recente exemple includ sistemul start-stop, care reduce consumul de carburant, sistemul de propulsie hibrid, care este eficient din punct de vedere al energiei consumate, şi şurubelniţa electrică Ixo, care a devenit un adevărat simbol, atingând vânzări de zece milioane de unităţi.
Însă în opinia companiei Bosch, doar invenţiile şi ideile nu conduc spre inovaţie. Trebuie să fie mai întâi puse în practică în industrie şi să genereze vânzări mari pentru a fi considerate ca fiind cu adevărat inovatoare şi de succes. Din acest motiv, fiecare soluţie nouă – fie că este vorba de un produs, o funcţie, un serviciu, proces sau model de afacere – trebuie să creeze întotdeauna valoare pentru client.