- Agenția The Azores Sustainability & CSR Services lansează a treia ediție a anuarului Community Index Magazine, singura publicație bilingvă în format print din România, care cuprinde rezultatele ranking-ului Community Index 2021, interviuri naționale și internaționale în exclusivitate, studii de caz și articole din domeniul sustenabilității.
- În premieră, cititorii se pot bucura în această ediție de interviuri care pun în valoare perspectivele unor lideri recunoscuți din cadrul Organizației Națiunilor Unite, Comisiei Europene sau al Departamentului de Dezvoltare Durabilă al Guvernului României.
- Publicația promovează adoptarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU pentru a veni în sprijinul României în eforturile de implementare a Agendei 2030.
Community Index Magazine: o sursă de know-how de calitate pentru orice profesionist care are un mindset sustenabil
Anuarul bilingv Community Index Magazine, ajuns la cea de-a treia ediție, conține nu mai puțin de 260 de pagini de analize, interviuri în exclusivitate cu experți internaționali de renume, articole și interviuri cu profesioniști locali, CEOs și experți din domeniul sustenabilității și CSR-ului, cât și numeroase studii de caz ale unor companii care pot fi considerate reper la nivel de sustenabilitate corporativă.
Publicația poate fi deosebit de utilă nu doar pentru profesioniștii din domeniu, ci și pentru membrii comunităților, ONG-uri, universități, agenții de PR și autorități.
Ce tip de conținut regăsesc cititorii în anuarul Community Index Magazine?
În premieră, ediția din 2021 a Community Index Magazine conține interviuri în exclusivitate cu experți recunoscuți la nivel global din domeniul sustenabilității corporative, precum:
- Guillaume Lafortune (Sustainable Development Solutions Network, rețeaua ONU)
- Virginijus Sinkevičius (European Commission)
- Rod Judkins (Central Saint Martins College of Art)
- Leyla Acaroglu (The UnSchool of Distruptive Design)
- Denise Delaney (Environmental Resources Management)
- Anita Longley (Institute for Corporate Responsibility & Sustainability)
- Gerbrand Haverkamp (World Benchmarking Alliance)
- Marco Matrisciano (CSR Europe).
Editorii contributori care au oferit insight-uri relevante sunt cunoscuți profesioniști locali sau internaționali, precum: Eileen Chen (Radley Yeldar), Simon Graham (De Courcy Alexander), Darren Willman (Garrett Motion), József Benedek (Universitatea Babeș-Bolyai), Radu Atanasiu (Bucharest International School of Management), Corina Radu (Solutions4Impact), Diana Stafie (futureStation) sau Alexandru Ardelean (Future Banking).
Ce este Community Index?
Community Index este primul și singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019. Ranking-ul este cea mai mare bază de date a proiectelor de CSR din România și reprezintă un instrument de analiză util companiilor, autorităților și comunităților atunci când iau decizii de investiție.
Este parte componentă a ranking-ului Romania CST Index (anterior Romania CSR Index), cea mai importantă analiză a nivelului de performanţă şi transparenţă din perspectiva sustenabilităţii corporative, din țara noastră.
Există o mare varietate de inițiative și proiecte pe piață, iar o privire de ansamblu structurată poate oferi informații extrem de relevante care să ajute factorii decizionali să creioneze o strategie bine adaptată la contextul local și național.
Pentru a stabili proiectele care au fost incluse în Community Index 2021, au fost analizate aproximativ 870 de inițiative, proiecte sau programe care au avut loc în România în perioada ianuarie 2020–decembrie 2020. Scorecard-ul pe baza căruia a fost făcută evaluarea a avut, în total, 6 categorii și 49 de indicatori aliniaţi la 3 dintre cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi.
Ce noi descoperiri a scos la suprafață analiza din 2021?
Trendurile observate pe parcursul derulării analizei arată din ce în ce mai clar faptul că a crescut atât nivelul de transparență, cât și complexitatea informațiilor referitoare la rezultatele proiectelor. A crescut, de asemenea, și numărul proiectelor care se derulează pe doi, chiar trei ani, iar companiile și-au putut seta, astfel, obiective pe termen lung. Proiectele au devenit mai incluzive, acordând mai multă importanță implicării stakeholderilor, atât interni, cât și externi în deciziile de investiție.
În 2020, proiectele s-au adaptat la restricțiile impuse de pandemie. Astfel, s-au implicat mai puțini voluntari din rândul angajaților companiilor și s-a redus considerabil numărul proiectelor care adunau mulți oameni în același loc pentru diverse activități offline. Pe de altă parte, a crescut gradul de digitalizare a proiectelor, ceea ce, în alte condiții ar fi fost posibil în doi, poate trei ani.
Nivelul de complexitate al proiectelor de investiții în comunități a crescut considerabil în ultimii ani, evoluție susținută și de standardele internaționale care se îmbunătățesc în permanență și aduc în atenție multe exemple de bune practici. Analizând proiectele din 2020, am observat un interes crescut al companiilor de a ajunge cât mai aproape de publicul target și de a avea impact acolo unde contează cel mai mult pentru comunitate. S-a schimbat și felul în care comunică companiile, cu accent pe relevanța pentru membrii comunităților și cu intenția de a avea un dialog constructiv, cu accent pe rezultate și pe a folosi abilitățile fiecăruia în mod inteligent.
Unde sunt publicate rezultatele analizei?
Rezultatele din 2021 pot fi regăsite atât în anuarul în format print, Community Index Magazine, cât și online: https://communityindex.ro/comunicarea-rezultatelor-2021/.
Care sunt principalele comunități în care se investește în România?
Indexul a fost structurat în funcție de 18 dintre cele mai importante comunități în care se investește în România, mai exact: o viață activă, antreprenoriat, artă / cultură / tradiții, raising awareness, educație pentru carieră, educație pentru elevi, educație – tehnologie în școli, educație financiară, mediu – managementul deșeurilor, mediu – sustenabilitate, medii defavorizate, orașe sustenabile, protecția animalelor, sănătate, nutriție / wellbeing, tech 4 good, women empowerment.
Luând în considerare contextul pandemiei, în 2021 a fost inclusă o nouă categorie, Emergency Relief, unde au fost analizate proiectele companiilor care și-au oferit sprijinul în perioada de urgență.
Care sunt obiectivele ranking-ului Community Index?
Misiunea Community Index este de a evidenția proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. În plus, indexul are scopul de a evidenția acele proiecte care pot fi considerate Best Practices la categoria lor și care pot fi folosite drept exemplu în stabilirea strategiei unui proiect nou.
Alina Liciu (Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services) declară: „Sustenabilitatea este un domeniu care evoluează foarte rapid, pe măsură ce începem să apreciem mai mult ca niciodată capitalul natural, să acordăm mai multă atenție întregului lanț valoric și să creștem așteptările privind rolul companiilor în dezvoltarea comunităților. Să devii sustenabil nu se întâmplă peste noapte, este un proces îndelungat și e nevoie de mulți pași mici, dar și de un fir roșu și de adaptarea strategiei pe parcurs. Cele mai bune proiecte de investiții în comunități aparțin companiilor care și-au aliniat strategia de business cu strategia de sustenabilitate și cu prioritățile de dezvoltare ale comunităților.
Este nevoie de o coordonare mai bună între sectorul privat, sectorul public și comunități și aceasta este contribuția pe care ne-am asumat-o prin acest anuar, și anume de a aduce laolaltă toți acești actori, în speranța de a încuraja un dialog constructiv.”
Ioana Marin (Deputy Editor-in-Chief, Community Index Magazine) declară: „Prin materialele pe care le-am inclus în Community Index Magazine, ne-am propus să oferim un ghid de bune practici și perspective globale care să îi ajute pe cititorii anuarului să privească ideea de „sustenabilitate” dintr-o perspectivă holistică. Contribuim, astfel, la popularizarea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, ținte care oferă o direcție extrem de clară către un nou model social și economic: curat, sănătos și regenerativ.
În ultimii doi ani, a crescut în mod vizibil gradul de conștientizare și voință al fiecăruia dintre noi, așa că avem oportunitatea unică de a transforma redresarea post-pandemică într-o repliere a cărei esență să fie echitatea intergenerațională. Putem începe prin a ne alege un Obiectiv.”
Anuarul este contribuția agenției The Azores Sustainability & CSR Services la dezvoltarea domeniului sustenabilității corporative din România. Pe langa know-how și conținut autentic, acesta contribuie în mod concret la popularizarea conceptului de sustenabilitate în mediul de business: o parte din anuare va fi oferită, în mod gratuit, companiilor care au peste 500 de angajați (700 de companii).
Pentru tipărirea publicației a fost folosită doar hârtie certificată FSC®, din surse sustenabile. Anuarul oferă atât informații valoroase cât și o experiență autentică în sine, din punct de vedere vizual. Coperta publicatiei este creată de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentându-l pe George Enescu la împlinirea a 66 de ani de la moartea legendarului compozitor român.