Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Comisia va recupera de la statele membre 578,5 milioane de euro

reprezentand cheltuieli in cadrul PAC

Printr-o decizie adoptată astăzi, Comisia Europeană reclamă o sumă de 578,5 milioane de euro care a fost acordată de UE pentru cheltuieli agricole și a fost cheltuită în mod incorect de statele membre. Banii revin la bugetul UE deoarece nu au fost respectate reglementările UE sau procedurile de control al cheltuielilor agricole au fost necorespunzătoare. Statele membre sunt responsabile de acordarea plăților și de controlarea cheltuielilor efectuate în cadrul politicii agricole comune (PAC), iar Comisia are obligația de a se asigura că statele membre au utilizat fondurile în mod corect.

Dacian Cioloş, Comisarul pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, a spus referitor la această decizie: „Facem tot ce ne stă în putință pentru a realiza un control optim al cheltuielilor agricole în scopul de a ne asigura că banii contribuabililor nu sunt cheltuiți în mod necorespunzător.”

Principalele corecții financiare

Conform acestei decizii, se vor recupera fonduri de la Bulgaria, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Irlanda, Lituania, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia, Țările de Jos și Regatul Unit. Cele mai semnificative corecții individuale sunt:
· 210,9 milioane de euro imputate Greciei pentru un sistem LPIS-GIS de slabă calitate și pentru deficiențe legate de controalele la fața locului aferente anului de cerere 2006 vizând cheltuielile cu ajutoarele pe suprafață, inclusiv măsurile de dezvoltare rurală pe suprafață;
· 54,7 milioane de euro imputate Greciei în legătură cu strugurii uscați, pentru reducerile randamentului minim, pentru specializarea parcelelor, registrele viticole ineficiente și deficiențele înregistrate în gestionarea și controlul schemelor de ajutoare pentru exercițiile financiare 2003-2007;
· 50,16 milioane de euro imputate Greciei pentru că nu a redus ajutoarele în cazul nerespectării cerințelor din sectorul veterinar referitoare la menținerea registrelor pentru ovine, pentru deficiențe în cazul controalelor la fața locului și al celor administrative și pentru inexistența criteriilor de risc specifice în ceea ce privește controalele vizând primele suplimentare în zonele defavorizate;
· 41,7 milioane de euro imputate României pentru deficiențe ale sistemului LPIS-GIS, ale controalelor administrative și ale modului de aplicare a sancțiunilor;
· 40,69 milioane de euro imputate Portugaliei pentru deficiențe ale sistemului LPIS-GIS, ale analizei riscurilor pentru control, pentru numărul insuficient și calitatea redusă a controalelor la fața locului, pentru aplicarea incorectă a sancțiunilor, pentru orientări necorespunzătoare și deficiențe ale controalelor administrative vizând cheltuielile cu ajutoarele pe suprafață, inclusiv măsurile de dezvoltare rurală pe suprafață;
· 28,94 milioane de euro imputate Țărilor de Jos pentru inexistența unui control principal care să vizeze plata prețului minim către producători în exercițiile financiare 2003-2008;
· 20,2 milioane de euro imputate Bulgariei pentru un sistem LPIS-GIS de slabă calitate și pentru deficiențele legate de controalele la fața locului, în ceea ce privește anul de cerere 2006, vizând cheltuielile cu ajutoarele pe suprafață, inclusiv măsurile de dezvoltare rurală pe suprafață;
· 19,76 milioane de euro imputate Greciei pentru livrările de tutun după termenele reglementare, pentru autorizarea incorectă a prim-procesatorilor și transferul incorect al contractelor de cultivare.

Informații suplimentare:

Pentru detalii despre modul în care funcționează sistemul de închidere a conturilor anuale, a se vedea MEMO/06/178 și fișa informativă „Pentru o gestionare înțeleaptă a bugetului agricol”, disponibilă pe internet la adresa:
//ec.europa.eu/agriculture/fin/clearance/factsheet_en.pdf.

În tabelele atașate (anexele I și II) sunt incluse detalii privind corecțiile individuale, pe stat membru și pe sector.

Anexa I

Închiderea conturilor FEGA și FEADR

Decizia 34: Corecții pentru fiecare stat membru

Sectorul și motivul aplicării corecției

Suma în milioane de euro

Republica Cehă

Restituiri la export – corecție propusă pentru eșantionarea insuficientă în cazul controalelor fizice, care a dus la nerespectarea de către autoritățile cehe a ratei minime de 5 % a controalelor reglementare într-o serie de birouri vamale și în sectoarele anumitor produse în anii calendaristici 2004 și 2005.

0,67

Franța

Restituiri la export – pentru deficiențe apărute la verificarea transportului de animale vii pentru export.

0,359

Lapte și produse lactate – taxa suplimentară datorată pentru 22 000 de tone de livrări de lapte subdeclarate pentru anul de producție 2002-2003.

7,647

Prime pentru șeptel – pentru aplicarea incorectă a sancțiunilor cu privire la ajutoarele pentru sectorul pescuitului și acvaculturii pentru exercițiile financiare 2005-2007.

0,119

Ajutoare pe suprafață – pentru deficiențe ale metodei utilizate la selectarea parcelelor pentru verificare și ale procedurii de stabilire a dimensiunii exacte a suprafețelor pentru anii de cerere 2005 și 2006.

7,945

Audit financiar – plăți întârziate, depășirea plafoanelor financiare, certificare

1,303

Audit financiar – închiderea conturilor

3,667

Grecia

Fructe și legume: corecții propuse în legătură cu strugurii uscați, pentru reducerile randamentului minim, pentru specializarea parcelelor, registrele viticole ineficiente și deficiențele înregistrate în gestionarea și controlul schemelor de ajutoare pentru exercițiile financiare 2003-2007

54,702

Tutun – pentru livrările de tutun efectuate după termenele reglementare, pentru certificarea incorectă a prim-procesatorilor și transferul incorect al contractelor de cultivare între prim-procesatori pentru exercițiul financiar 2006.

19,761

POSEI – verificările deficiente ale măsurilor specifice în cazul insulelor de mici dimensiuni din Marea Egee pentru exercițiile financiare 1999-2001 (continuarea unei proceduri anterioare de verificare a conformității anulată de Curtea de Justiție cu o corecție forfetară mai mică).

3,97

Prime pentru șeptel – pentru exercițiile financiare 2004-2006, pentru că nu a redus ajutoarele în cazul nerespectării cerințelor din sectorul veterinar referitoare la menținerea registrelor pentru ovine, pentru deficiențe în cazul controalelor la fața locului și al celor administrative și pentru inexistența criteriilor de risc specifice în ceea ce privește controalele vizând primele suplimentare în zonele defavorizate.

50,166

Ajutoare pe suprafață – pentru un sistem LPIS-GIS de slabă calitate și pentru deficiențe legate de controalele la fața locului, în ceea ce privește anul de cerere 2006, vizând cheltuielile cu ajutoarele pe suprafață, inclusiv măsurile de dezvoltare rurală pe suprafață.

210,913

Ecocondiționalitate – pentru documentarea necorespunzătoare a controalelor efectuate și pentru deficiențe legate de acestea, pentru instrucțiunile incomplete referitoare la controale, pentru neaplicarea de sancțiuni pentru neconformitate și pentru inexistența unei analize a riscurilor în ceea ce privește anul de cerere 2005.

4,168

Audit financiar – pentru plăți întârziate, depășirea plafoanelor financiare, alocările pentru dezvoltarea rurală și cheltuielile neeligibile pentru exercițiul financiar 2007.

3,778

Audit financiar – corecție propusă pentru depășirea plafoanelor financiare în 2008.

0,012

Italia

Lapte și produse lactate – aplicarea incorectă a sancțiunilor cu privire la conținutul de lapte praf degresat din hrana pentru animale pentru exercițiile financiare 2003-2005.

1,688

Ajutoare pe suprafață – pentru deficiențele legate de controalele vizând ajutoarele pe suprafață efectuate și pentru sistemul LPIS-GIS de slabă calitate în anul de cerere 2006, pentru aplicarea incorectă a reducerilor și excluderilor pentru 2007 și pentru a nu fi crescut nivelul controalelor din sectorul fructelor cu coajă lemnoasă pentru 2004/2005 ca urmare a nivelului ridicat de nereguli constatate.

22,814

Audit financiar – pentru deficiențe în gestionarea datoriilor pentru exercițiul financiar 2009.

14,257

Polonia

Stocurile de intervenție – pentru înregistrarea contabilă incorectă a mișcărilor stocurilor de zahăr și cereale în 2006 și 2007.

1,021

Dezvoltare rurală – Măsurile privind zonele defavorizate (LFA) și măsurile de agromediu pentru exercițiul financiar 2006 pentru deficiențe ale controalelor încrucișate la fața locului și pentru aplicarea incorectă de sancțiuni.

15,282

Ungaria

Stocuri de intervenție – rambursarea costurilor tehnice, financiare și de altă natură aferente porumbului de intervenție din cauza înregistrării contabile incorecte.

-3,069

Dezvoltare rurală – recuperarea sumei rambursate în plus din cauza diferențelor de curs valutar ca urmare a aplicării dublei corecții (în temeiul Deciziilor 2009/721/CE și 2010/152/UE ale Comisiei și al ordinului de recuperare GFO.09.025 referitor la programul ITDR 2004HU06GDO001).

0,002

Țările de Jos

Amidon de cartofi – inexistența unui control principal care să vizeze plata prețului minim către producători în exercițiile financiare 2003-2008.

28,947

Furaje uscate și semințe – pentru deficiențe ale procedurii de eșantionare și cântărire și pentru neaplicarea de sancțiuni în legătură cu exercițiile financiare 2005-2007.

0,356

Portugalia

POSEI – pentru deficiențe constatate în legătură cu verificarea suprafețelor de către autoritățile din Madeira cu privire la exercițiile financiare 2005-2007.

0,743

Prime pentru șeptel – pentru exercițiile financiare 2004-2006, pentru plata primelor pentru ovine către fermieri care nu dețineau numărul minim de drepturi, pentru deficiențe ale registrelor exploatațiilor agricole și neaplicarea de sancțiuni pentru neregulile constatate în acestea.

2,761

Ajutoare pe suprafață – pentru deficiențe ale sistemului LPIS-GIS, ale analizei riscurilor pentru control, pentru numărul insuficient și calitatea redusă a controalelor la fața locului, pentru aplicarea incorectă a sancțiunilor, orientări necorespunzătoare și deficiențe ale controalelor administrative vizând cheltuielile cu ajutoarele pe suprafață, inclusiv măsurile de dezvoltare rurală pe suprafață.

40,691

Audit financiar – pentru plăți întârziate și depășirea plafoanelor financiare

0,531

Audit financiar – închiderea conturilor

1,009

Slovenia

Prime pentru șeptel – pentru prime speciale pentru carnea de vită acordate în mod incorect pentru animale sacrificate înainte de aderare, pentru deficiențe constatate la diverse controale la fața locului sau pentru inexistența acestor controale, pentru plata primelor pentru ovine către fermieri care nu dețineau numărul minim de drepturi.

3,812

Spania

Prime pentru șeptel – pentru netransmiterea de către abatoare a datelor de sacrificare aferente exercițiilor financiare 2006 și 2007 către baza de date.

0,153

Audit financiar – pentru plăți întârziate, pentru depășirea plafoanelor financiare, pentru cheltuieli neeligibile și pentru recuperarea taxelor pentru lapte aferente anului 2009.

4,759

România

Ajutoare pe suprafață – pentru deficiențe ale sistemului LPIS-GIS, ale controalelor administrative și în aplicarea de sancțiuni pentru anul de cerere 2008.

41,707

Audit financiar – pentru plăți întârziate aferente anului 2008.

4,659

Bulgaria

Ajutoare pe suprafață – pentru un sistem LPIS-GIS de slabă calitate și pentru deficiențe legate de controalele la fața locului, în ceea ce privește anul de cerere 2006, vizând cheltuielile cu ajutoarele pe suprafață, inclusiv măsurile de dezvoltare rurală pe suprafață.

20,202

Cipru

Dezvoltare rurală – Măsurile privind zonele defavorizate (LFA) și măsurile de agromediu pentru anul de cerere 2004 pentru a nu fi crescut nivelul controalelor ca urmare a nivelului ridicat de nereguli constatate.

0,341

Audit financiar – pentru depășirea plafoanelor financiare pentru 2009.

0,32

Germania

Audit financiar – pentru plăți întârziate, depășirea plafoanelor financiare și cheltuieli neeligibile pentru exercițiul financiar 2009.

1,989

Audit financiar – închiderea conturilor

0,413

Irlanda

Audit financiar – pentru plăți întârziate

0,133

Regatul Unit

Audit financiar – pentru plăți întârziate și depășirea plafoanelor financiare pentru anul 2009

3,779

Danemarca

Audit financiar – pentru depășirea plafoanelor financiare pentru 2009.

0,004

Lituania

Audit financiar – închiderea conturilor

0,043

Suedia

Audit financiar – pentru depășirea plafoanelor financiare pentru 2009.

0,013

TOTAL

578,54


Anexa II

Închiderea conturilor FEGA și FEADR

Decizia 34: Corecții pe sectoare

În milioane de euro

Ajutoare pe suprafață

313,866

Prime pentru șeptel

57,011

Ecocondiționalitate

4,168

Restituiri la export

1,029

Fructe și legume

54,702

Amidon de cartofi

28,947

Lapte și produse lactate

9,335

Stocuri de intervenție

1,021

Tutun

19,761

POSEI

4,713

Furaje uscate și semințe

0,356

Dezvoltare rurală și DR, secțiunea Garantare

46,029

Audit financiar & corecții contabile

37,607

TOTAL

578,545

Bucuresti, 05.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.