Epidemia de COVID-19 are un impact major asupra industriei aviatice internaționale și europene. Situația se deteriorează zilnic și se preconizează că traficul va continua să scadă în următoarele săptămâni.
Pentru a contribui la atenuarea impactului epidemiei, Comisia Europeană va prezenta o legislație specifică pentru a reduce temporar din obligațiile companiilor aeriene în ceea ce privește utilizarea sloturilor orare, conform legislației UE
Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat:
„Măsura temporară va permite companiilor aeriene să își adapteze capacitatea având în vedere scăderea cererii cauzate de epidemie. În absența unei astfel de măsuri, companiile aeriene ar trebui să continue să opereze zboruri, chiar dacă sunt în mare măsură goale, pentru a le garanta sloturile orare actuale pe aeroporturile din UE.
Acest lucru ar avea un impact negativ, atât din punct de vedere economic, cât și ecologic. Ținând cont de caracterul urgent al situației, Comisia va prezenta o propunere legislativă și invită Parlamentul European și Consiliul să adopte rapid această măsură în cadrul procedurii de codecizie.”
Următoarele etape
Comisia va adopta în curând o propunere de modificare a Regulamentului UE privind sloturile orare. Aceasta va trebui aprobată de Parlamentul European și de Consiliul UE.
Context
Un slot de aeroport este dreptul unei aeronave să decoleze sau să aterizeze pe un aeroport la un anumit moment al zilei. În conformitate cu Regulamentul UE privind sloturile orare (CEE 95/93), companiile aeriene fac obiectul regulii „folosești sau pierzi” și au obligația de a exploata 80 % din sloturile alocate. În caz contrar, își pierd dreptul de slot în sezoanele viitoare.