cazurile de “campanii de presă la comandă”
Comisia Media, organism de autoreglementarea format din reprezentanţii Clubului Român de Presă şi Asociaţiei Jurnaliştilor din România cere instituţiilor abilitate să-i sesizeze pe cale instituţionale cazurile care intră sub incidenţa a ceea ce Strategia Naţională de Apărare numeşte „campanii de presă la comandă cu scopul de a denigra instituţii ale statului”.
Comisia Media cere eliminarea paragrafului referitor la presă ca “vulnerabilitate” din Strategia Naţională de Apărare, pronunţarea asupra mobilului si caracterului unor demersuri jurnalistice fiind, de la caz la caz, obiectul acţiunii de autoreglementare a profesiei sau a instanţelor judecătoreşti abilitate.
Comisia Media constată că fenomenul denumit în Strategia Naţională de Apărare “campanii de presă la comandă” nu a fost demonstrat, conform legislaţiei în vigoare, de către instituţiile statului cu atribuţii in domeniu şi că nu există o definire oficială a acestui termen.
Comisia Media consideră că sintagme de tipul „campanie de presă la comandă” trimit la generalizări periculoase, care nu servesc nimănui, nici celor care le-au lansat şi cu atât mai puţin eforturilor jurnaliştilor care fac demersuri profesionale oneste, în spiritul corectitudinii în exercitarea profesiei.