Comisia Europeană doreşte creşterea gradului de siguranţă a motocicliştilor prin introducerea obligativităţii de a echipa motocicletele cu sisteme ABS. Această dispoziţie face parte dintr-un proiect de lege ce vizează noi prevederi cadru pentru motociclete şi se aplică modelelor pe două roţi cu o capacitate cilindrică de peste 125 de centimetri cubi. Această propunere legislativă trece în prezent prin procedura de legiferare a Uniunii Europene şi se preconizează că va fi adoptată în cursul anului acesta. Noua lege urmează să fie aplicată începând cu anul 2017. Pornind de la noua generaţie de sisteme de reglare a forţei de frânare, Bosch este primul producător care a dezvoltat o linie de produse independentă, destinată exclusiv motocicletelor.
Conform experţilor, sistemul de antiblocare a roţilor reprezintă un mare câştig în materie de siguranţă. Cu ajutorul acestui sistem de siguranţă activă, motocicliştii pot frâna în condiţii sigure chiar şi în situaţii critice, fără a bloca roţile şi a provoca o răsturnare inevitabilă. Astfel, distanţa de frânare se scurtează vizibil. „Sistemele Bosch ABS 9 pentru motociclete sunt cele mai mici din lume”, a declarat Werner Struth, preşedinte al diviziei Sisteme de Control al Şasiului din cadrul Bosch. „În acest mod, sprijinim producătorii să integreze acest sistem de siguranţă, care poate salva vieţi, în toate motocicletele echipate cu frâne hidraulice.” Producţia noului sistem ABS pentru motociclete a început la finalul anului 2009.
În anul 2008, în Uniunea Europeană au decedat 5 520 de motociclişti; reprezentând 14 procente din numărul total de persoane ucise în accidente rutiere. În Germania, în acelaşi an, s-au înregistrat 656 de decese. Comparativ cu anul 1997, această cifră aproape că nu s-a modificat, în timp ce numărul conducătorilor auto decedaţi în aceeaşi perioadă s-a redus vizibil – o evaluare realizată în 17 state europene indică un regres de 49 de procente pentru această perioadă. Conform Consiliului European de Siguranţă a Transporturilor ETSC (European Transport Safety Council), în Europa, pericolul de a avea un accident mortal cu o motocicletă este de 18 ori mai mare pentru aceeaşi distanţă parcursă, decât în cazul unei călătorii cu autoturismul. Chiar dacă sistemul de antiblocare a roţilor a fost integrat pentru prima dată într-o motocicletă încă din 1988, în prezent, în Europa, numai 16 procente din totalul motocicletelor, mai exact doar una din şase motociclete, sunt echipate cu acest sistem de siguranţă.
Dacă până acum sistemele ABS furnizate de producători s-au bazat pe o tehnică identică cu cea utilizată în cazul autoturismelor, experţii Bosch din centrul de cercetare din Japonia au conceput pentru prima dată o gamă de produse destinată exclusiv motocicletelor. Varianta de bază ABS 9 are un volum redus şi o greutate de 0,7 kilograme, fiind astfel mai mică şi mai uşoară decât modelele anterioare. De asemenea, este cel mai compact sistem existent pe piaţă. Este eficient din punct de vedere al costurilor, ceea ce constituie o premisă pentru utilizarea pe scară largă la motocicletele echipate cu sisteme de frânare hidraulice. La începutul anului 2010, cel mai mare club automobilistic din Germania, ADAC, a acordat acestui sistem Bosch trofeul Îngerul de Aur la categoria „Inovaţie şi mediu înconjurător”. Primul sistem ABS pentru motociclete a fost produs de Bosch încă din 1994.