Alimentele ecologice vor avea un design ”proaspăt”: Directoratul General pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene invită toţi studenţii la artă şi design din cele 27 State Membre ale UE să participe la concursul pan-european pentru crearea unui nou logo ecologic. Competiţia oferă un premiu ce nu poate fi reprezentat în bani: Logo-ul câştigător va fi introdus în luna iulie 2010 drept simbol oficial pentru produsele ecologice de pe întreg teritoriul Uniunii Europene. În avampremiera competiţiei, Comisarul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Mariann Fischer Boel a declarat: „Noul simbol al produselor ecologice va crea o identitate sectorului ecologic din UE. Va fi un suport pentru realizarea pieţei unice a produselor ecologice, iar asta este o veste bună atât pentru producători cât şi pentru consumatori”
Având ca scop crearea unui logo ecologic inteligent şi creativ, UE oferă viitoarelor talente ale Europei şansa de a crea un design care va fi imprimat pe milioane de ambalaje ale produselor ecologice. Noul logo ecologic al UE va fi obligatoriu pentru toate produsele ecologice pre-ambalate care provin din cele 27 State Membre şi care respectă standardele de etichetare. În plus, toate produsele ecologice care nu sunt pre-ambalate şi care provin din UE sau care sunt importate din ţări terţe pot utiliza logo-ul UE în mod voluntar.
Toţi cetăţenii UE, înscrişi la o instituţie de învăţământ superior în domeniul artei sau design-ului situată pe teritoriul UE, sunt încurajaţi să participe la această competiţie internaţională unică de design. Vor fi selectaţi trei câştigători, iar câştigătorul locului întâi va primi un premiu în bani în valoare de 6.000 euro. Cei plasaţi pe locurile doi şi trei vor primi 3.500 euro şi respectiv 2.500 euro. Lucrările se pot încărca pe pagina specială a concursului, www.ec.europa.eu/organic-logo până la data de 25 iunie 2009.
Competiţia pentru noul logo ecologic UE va fi evaluată de un juriu format din experţi din sectorul agriculturii şi producţiei ecologice, precum şi din profesionişti în design, renumiţi la nivel internaţional. Printre membrii marcanţi ai juriului se numără: profesorul Erik Spiekermann din Germania, doctor Honoris Causa, director de creaţie şi managing partner la compania Edenspiekermann; Riitta Brusila-Räsänen, profesor de design grafic la Universitatea Lapland/ Finlanda; Szymon Skrzypczak, un tânăr designer laureat, din Polonia; Elisabeth Mercier, director – Agence BIO din Franţa; Urs Niggli, director al Institutului de Cercetare a Agriculturii Ecologice (FiBL) din Elveţia; Tom Václavík, expert în marketing pentru produse ecologice din Republica Cehă şi preşedintele Asociaţiei Internaţionale a Comercianţilor cu Amănuntul pentru Produse Ecologice şi Craig Sams, preşedintele Soil Association din Marea Britanie. Juriul competiţiei va fi prezidat de Rob Vermeulen, ex-preşedinte al Asociaţiei Paneuropene de Brand Design.
După data limită a înscrierilor, juriul va alege cele mai bune lucrări care vor fi prezentate pe pagina web a competiţiei în calitate de candidaţi oficiali pentru noul logo. Toţi cetăţenii europeni vor fi invitaţi să ajute la selectarea logo-ului câştigător prin votarea online a favoritului lor. În vara anului 2010, câştigătorul şi cei clasaţi pe locurile doi şi trei vor fi invitaţi la ceremonia de decernare a premiilor la Bruxelles, unde Comisarul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală le va înmâna premiile.
Competiţia provoacă studenţii să creeze un logo atractiv, original care surprinde diverse aspecte ale agriculturii şi producţiei ecologice. În plus, juriul va evalua lucrările în funcţie de orientarea lor universală, puterea lor de exprimare fără cuvinte, claritatea prezentării lor şi caracterul atemporal. Termenii şi condiţiile complete se pot găsi pe site-ul web www.ec.europa.eu/organic-logo.
{mosloadposition user10}