marcant al cooperarii europene
Comisarul UE pentru politica regională, Johannes Hahn, va marca astăzi un moment istoric pentru Bulgaria, România și regiunile vecine Vidin și Calafat, fiind prezent la inaugurarea unui pod care leagă cele două țări. Comisarul Hahn va fi alături de președintele Bulgariei, dl Plevneliev, de primul ministru al Bulgariei, dl Oresharski, și de primul ministru al României, dl Ponta. Recent denumitul „Pod Noua Europă” a beneficiat de investiții UE în valoare de 106 milioane EUR și este doar cel de-al doilea pod de-a lungul frontierei de 630 km dintre cele două țări. El are o importanță strategică vitală pentru UE: o legătură esențială de-a lungul unei rute care s-ar putea întinde din Europa de Nord, țările baltice, prin Europa Centrală, România și Bulgaria și, în cele din urmă, până în Grecia.
Construcția a început pe baza proiectului podului în 2007, dar planul a fost în discuție de aproape 15 ani. Strategia UE pentru regiunea Dunării, cu metoda ei unică de cooperare, combinată cu intervenția comisarului Hahn, au determinat finalizarea proiectului.
În discursul ținut la inaugurare, comisarul a declarat: „Acest pod este un simbol puternic al politicii regionale a UE, conectând comunități și creând legături de afaceri esențiale. Astăzi, podul Noua Europă se deschide nu doar pentru trafic, ci și pentru o întreagă pleiadă de oportunități de afaceri și de cercetare, de pe ambele părți ale fluviului și de mai departe.”
El a adăugat: „Am convingerea că prin colaborarea dintre România și Bulgaria, pe care leam ajutat să încurajeze aplicarea strategiei pentru regiunea Dunării și care au făcut posibil acest proiect, se vor crea stimulente pentru mai multe conexiuni, care vor determina beneficii enorme pentru ambele țări.”
Podul Noua Europă, a cărui denumire oficială este podul Calafat-Vidin, este o parte esențială a priorităților UE privind coridoarele de transport rutier și feroviar, estimându-se că va reduce radical timpul de călătorie pentru pasageri și mărfuri între Europa de Sud-Est, Turcia și Europa Centrală. Podul își va atinge deplinul potențial atunci când va conecta complet rețelele feroviare și rutiere modernizate de pe ambele maluri. România și Bulgaria au început deja să stabilească aceste conexiuni vitale.
Context
Comisia a monitorizat îndeaproape procesul de construire a podului pentru a se asigura o implementare rapidă. Costurile totale ale proiectului au fost de 282 milioane EUR, ele provenind din fonduri UE (106 milioane EUR), surse naționale de finanțare și investiții private, sub formă de granturi și credite. Podul este construit într-o zonă în care fluviul Dunărea are aproximativ 1 300 de metri lățime. Podul are aproximativ 1,8 km în lungime și are 4 benzi de circulație rutieră, o singură linie de cale ferată și piste pentru pietoni și biciclete.
Pagini Utile
• Podul Noua Europă
• Twitter:@EU_Regional@JHahnEU