De ani multi se discuta in Romania despre cresterile spectaculoase din comertul electronic, iar segmentul de fashion este printre domeniile campioane. Cresterile sunt de diverse tipuri – numar de utilizatori, numar de produse vandute, volume de vanzari, plati electronice etc. Mai nou, cresteri masive se observa in ceea ce priveste numarul de comenzi inregistrate de pe dispozitive mobile – tablete si smartphone-uri.
imagine via Pixabay
Pentru ca piata merge spre maturizare, evident ca unele cifre au inceput sa fie mai putin spectaculoase, insa in continuare cresteri exista in aproape orice analize, indiferent de datele colectate. Ajuta mult cresterea numarului de conexiuni mobile la internet de mare viteza si vanzarile de smartphone-uri tot mai performante. In conditiile in care hotspot-urile wireless sunt usor de accesat in spatii publice, iar traficul de date este atat de ieftin pentru orice utilizator de telefonie mobila, e-commerce-ul are unda verde pentru crestere mai departe.
Zona de fashion este considerata in continuare una de top in ceea ce priveste potentialul de dezvoltare. Exista, la fel ca si in offline, un mix de tipuri de magazine – de la comercianti internationali, la comercianti locali, de la magazine de producator la importatori ce mizeaza pe raport bun calitate – pret. Oferta este tot mai variata, indiferent ca se cauta blugi dama sau haine pentru orice anotimp.
Clientii se bazeaza si pe recomandari – de exemplu afla despre preturile bune la camasi dama pe MAHONI.ro
– dar si pe propria lor analiza, caci este atat de simplu sa vizitezi orice website si sa-ti faci o impresie rapida. Spre deosebire de mall-uri, in mediul online ai acces imediat la orice magazin, fara a mai irosi timp, poti chiar sa compari totul foarte eficient. Mai departe, cumparaturile vor sosi la adresa dorita, foarte repede, prin curier.
Pentru ca exista atat de multe magazine online si accesul este foarte usor la oricare dintre acestea (nu exista probleme de distanta, asa cum se intampla in comertul clasic), clientii sunt foarte exigenti in alegeri si de asemenea pot migra usor de la un comerciant la altul. Motoarele de cautare sunt adesea utilizate, iar magazinele optimizate in acest sens au un mare avantaj.