prin card îşi continuă ritmul de creştere
În trimestrul al treilea al acestui an (perioada iulie-septembrie 2007) magazinele online româneşti care au implementat soluţia ePayment au vândut produse şi servicii în valoare de 7,6 milioane euro, numărul tranzacţiilor ridicându-se la aproape 88.000.
Conform datelor publicate de RomCard, valoarea totală a pieţei pentru aceeaşi perioadă se situează la 8,1 milioane euro şi 117.000 tranzacţii online. În aceste condiţii, ePayment îşi păstrează poziţia de lider cu 94% cotă de piaţă, calculată în funcţie de valorile tranzacţionate. Comparativ cu valorile anunţate pentru primele şase luni ale anului, în trimestrul al treilea se observă o uşoară scădere a cifrelor, fenomen normal având în vedere că lunile de vară reprezintă, tradiţional, perioada de concedii când ritmul de cumpărături este mai scăzut.
Luna septembrie marchează reluarea ritmului de creştere, cifrele indicând în sistemul ePayment o creştere de 23% faţă de luna august, de la 2,3 milioane euro la aproape 2,8 milioane euro.
„Lunile de vară 2007 ne oferă un amănunt statistic interesant”, arată Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment. „Cumulat, lunile iunie, iulie şi august, cele mai puţin dinamice din an, au însumat un total de 7,5 milioane euro şi 90.500 de tranzacţii, procesate prin ePayment, ceea ce reprezintă 76% şi respectiv 85% din totalul inregistrat în 2006. Este un lucru care ne arată cât de mult creşte piaţa şi ce potenţial există acum pentru comercianţii din mediul online”, adaugă Carmen Sebe.
Raportat la nivelul întregului an 2006, perioada ianuarie-septembrie 2007 a înregistrat o creştere de 137% a numărului de tranzacţii cu plata online prin card procesate prin intermediul ePayment şi de 115%, din punctul de vedere al valorii acestora, ajungând la suma de 21,5 milioane euro şi 253.000 de tranzacţii.
Sectoarele care au înregistrat cel mai mare succes în mediul online sunt în continuare cel al telecomunicaţiilor, cu o pondere de 30% din volumul total al tranzacţiilor, urmat de turism (pachete turistice) şi transporturi, cu o pondere de 20%, e-tail cu 18% şi acces la conţinut cu 12 procente.
Principalul factor care a contribuit la evoluţia pieţei este creşterea nivelului de încredere al publicului în privinţa securităţii plăţilor online, ca urmare a intensificării programelor de informare şi educare dedicate atât cumpărătorilor finali, cât şi comercianţilor online.
La creşterea pieţei a contribuit, într-o mare măsură şi intrarea unor jucători importanţi, companii cu portofolii mari de clienţi, precum Romstal, Diverta sau Ultra Pro, care au văzut în mediul online un canal nou şi util pentru creşterea vânzărilor, eficientizarea activităţilor de marketing şi menţinerea unei relaţii optime cu clienţii.
„În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului, luna septembrie a dat deja startul. Pentru următoarea perioadă aşteptăm creşteri între 20 şi 30% de la lună la lună, cu un punct culminant în primele două săptămâni din luna decembrie. În ceea ce priveşte anul 2007, cifrele după primele nouă luni şi estimările pentru ultimele trei arată că la finalul anului valoarea totală a pieţei se va situa în jurul a 35 de milioane de euro”, conchide Carmen Sebe.
În opinia dlui Marin Mitroi, Director General RomCard, situaţia poate fi însă şi mai bună.
"Deşi piaţa românească de acceptare a cardurilor pe Internet, utilizând standardul 3D Secure, a atins un volum triplu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, constatăm, din păcate, că se întreprinde încă foarte puţin în materie de promovare, acţiune care este susţinută doar de procesatori, comercianţi şi uneori de bănci. Potenţialul de aplicabilitate a tranzacţionării online este imens iar factorii guvernamentali responsabili, precum şi cei din administraţiile locale, ar trebui să realizeze că în România există o mare capacitate de procesare securizată a tranzacţiilor e-commerce, capabilă să rezolve multe probleme la nivel naţional, din domeniul achiziţiilor, al colectării taxelor şi impozitelor, etc."
{mosloadposition user10}