Comerţul electronic cu plata online prin card bancar a crescut în 2009 cu 75% faţă de 2008, ajungând la valoarea de 92,8 milioane de euro, conform datelor furnizate de RomCard. Numărul de tranzacţii înregistrate în 2009 a fost de 1.246.130, de două ori mai mare decât în 2008. În sistemul ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro.
„Comerţul electronic a fost un domeniu mai puţin afectat de criză şi continuă să rămână o industrie cu potenţial de creştere şi în anul următor. Situaţia economică nefavorabilă a determinat companiile să aleagă soluţii mai eficiente, cu rezultate uşor de măsurat şi care presupun costuri mai reduse, astfel încât multe dintre ele s-au îndreptat către online” , a explicat Carmen Sebe, CEO al GECAD ePayment.
Volume tranzacţionate (euro) |
|||
|
2008 |
2009 |
|
Trimestrul 1 |
9.410.252 |
16.937.032 |
|
Trimestrul 2 |
12.224.174 |
23.536.081 |
|
Trimestrul 3 |
12.097.145 |
25.072.724 |
|
Trimestrul 4 |
11.643.813 |
22.277.618 |
Trimestrul al treilea s-a situat pe primul loc în ceea ce priveşte volumele tranzacţionate, în timp ce în trimestrul al patrulea s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii. În ultimul trimestru s-au procesat peste 100.000 de tranzacţii în fiecare lună. Dinamica tranzacţiilor din acest ultim trimestru al anului este explicată de cumpărăturile online făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă – în special în luna decembrie – şi de achiziţionarea pachetelor de vacanţă pentru sfârşitul anului – în special în perioada octombrie-noiembrie.
Produsele comercializate online păstrează tendinţa înregistrată în ultimii doi ani. Astfel, sectorul telecom a avut o pondere de 45% din numărul tranzacţiilor procesate prin ePayment, urmat de turism cu 38%, servicii cu 10% si eTail cu 7%.
În ceea ce priveşte evoluţia comerţului electronic în 2010, ePayment estimează că piaţa de tranzacţii online cu cardul va creşte cu 30%, opinie susţinută şi de reprezentanţii Romcard, care apreciază că, la finalul anului, se poate atinge o valoare de 120-130 milioane de euro.
„Evoluţia comerţului electronic va fi influenţată de mai mulţi factori, iar contextul economic general va avea un cuvânt greu de spus. Ţinând însă cont de faptul că este o industrie relativ tânără, estimăm creştere şi pentru anul viitor”, a declarat Marin Mitroi, director general al RomCard.
„Strategia noastră pe anul următor vizează atât loializarea actualilor clienţi, în condiţiile unei pieţe care se maturizează şi unde, în mod firesc, apare şi concurenţa, dar şi atragerea de noi jucatori, în special din mediul offline în online. Există încă domenii cu potenţial de creştere pentru comerţul electronic, cum ar fi plata utilităţilor, telecomul, turismul etc ”, a mai adăugat Carmen Sebe.
{mosloadposition user10}