G Data a analizat structura preţurilor tranzacţiilor ilegale cu conturile jocurilor World of Warcraft şi Steam furate şi pune la dispoziţie capturi de ecran reale în care sunt surprinse discuţiile de negociere.
În ultimii ani, comunitatea gamerilor a crescut într-un mod constant. Aşa cum era de aşteptat, hackerii au descoperit, cu mult timp în urmă, că aceasta nu este singura industrie a jocurilor pe computer capabilă să aducă un profit financiar. Atacurile malware sunt îndreptate acum către cei mai performanţi gameri ale căror date confidenţiale sunt furate şi mai apoi vândute pentru a-i îmbogăţi pe atacatori. Două dintre programele malware concentrate în mod special pe conturile de jocuri online au intrat, de altfel, şi în Top 10 realizat de G Data pe perioada primelor 6 luni ale anului în curs.
Foarte la modă printre hackeri a devenit, conform analizei G Data, comerţul cu conturile jocurilor Steam şi World of Warcraft. Raportul conţine preţurile uzuale ale acestui tip de tranzacţii, care se găsesc pe forumurile ilegale în perioada iunie-iulie 2009. Există o plajă largă de preţuri care este stabilită în funcţie de abilităţile de negociere de care dau dovadă infractorii. S-a creat astfel o platformă de cumpărare similară cu cea a magazinelor online obişnuite. Preţurile pentru conturile Steam sunt stabilite, în funcţie de numărul de jocuri instalate şi se vând cu minim 2 euro şi maxim 50 de euro, pe când cele ale World of Warcraft depind de rangul datelor şi nivelul caracterelor şi sunt cuprinse între 5 şi 30 de euro.
Care este motivul pentru care gamerii au început să fie vizaţi de infractori? Furtul şi comerţul cu conturi sunt foarte profitabile pentru atacatori, iar ei nici nu sunt supuşi unor riscuri prea mari. Este aproape imposibil pentru victime să demonstreze, în urma unui astfel de furt, că a fost deposedat de “piesele de aur” obţinute după multe ore în care au fost conectaţi la jocuri. Dar acestea nu sunt toate beneficiile pe care le urmăresc infractorii. Odată cu infectarea computerului, atacatorii instalează un cod malware, preluând astfel controlul acestuia conectându-se apoi prin intermediul unui botnet. Acest computer zombie este folosit în scopuri diferite ca trimiterea de spam sau pentru atacuri DDoS. Gamerii cu PC-uri dotate la cel mai înalt nivel al performanţei şi cu conexiuni rapide la Internet sunt căutaţi în mod special de către atacatori.
“Conturile de jocuri online sunt la mare căutare printre infractori. Vânzarea datelor de acces furate sunt deosebit de profitabile şi au un risc scăzut pentru atacator. Bazându-ne pe experienţa noastră, această afacere reprezintă un comerţ înfloritor pe platformele de vânzare ilegale. Gamerii subestimează valorile datelor lor şi, din nefericire, adesea dezactivează soluţiile de securitate de pe computerele lor în scopul obţinerii unei performanţe cât mai ridicate a microprocesorului. În acord cu această necesitate, G Data oferă prin soluţiile sale de securitate de ultimă generaţie, o protecţie optimă pentru jucătorii împătimiţi, fără a afecta performanţele computerului,” a declarat dl Ionuţ Alexandru Tudor-Lemnaru, General Manager IT Sistem Services.
În sprijinul acestor afirmaţii vine şi testul comparativ realizat pentru ediţia de septembrie de PC Games Hardware. Ei au testat cât de mult reduce un program antivirus performanţele PC-urilor. Pentru aceasta ei au măsurat viteza de copiere a fişierelor, deoarece soluţiile antivirus verifica fişierele înainte de a le copia, iar asta costă timp. Care au fost rezultatele?
Timpul de copiere a 25.000 fişiere (5 GB) în secunde:
– Fără o soluţie antivirus: 193 sec.
– G Data AntiVirus 2010: 219 sec. (+13%)
– Panda Cloudantivirus Beta: 229 sec. (19%)
– Avast Home Edition: 249 sec. (29%)
– Avira Antivir Personal 9.0: 260 sec. (+35)
– Kaspersky Antivirus 2010: 294 sec. (+52%)
– Norton Antivirus 2010 Beta: 322 (+67%)
– AVG Anti-Virus Free Edition: 470 Sec. (+144%)
{mosloadposition user10}