În Europa Centrală și de Est vânzările companiei au crescut cu 30% în Q3, pe segmentul rezidențial, ca rezultat al majorării numărului lucrărilor de renovare pentru acoperișuri
Corporaţia Rautaruukki, lider european în soluţii metalice, din care face parte și compania Ruukki România, a anunțat creșteri substațiale ale comenzilor pentru anul în curs și o îmbunătățire semnificativă a profitabilității. Compania estimează un avans de 25-30% a vânzărilor până la sfârșitul acestui an.
Comenzile primite de compania Rautaruukki în ultimul trimestru financiar au totalizat 576 milioane EUR, cu 40% mai mult comparativ cu perioada similară a anului precedent. Comenzile totale primite pe parcursul acestui an au fost de 1,67 miliarde EUR, cu 30% mai mult decât în primele nouă luni ale anului 2009. Vânzările nete ale companiei au atins valoarea de 615 milioane EUR în trimestrul 3 din 2010 față de 475 milioane EUR în perioada similară din 2009. De la începutul anului și până în prezent Rautaruukki a înregistrat vânzări totale de 1,76 miliarde EUR, comparativ cu 1,38 miliarde EUR în anul anterior.
Profitul operațional al companiei a fost de 41 milioane EUR în trimestrul trei, reprezentând 6,6% din vânzările nete.
“Volumul comenzilor pentru acoperișurile destinate segmentului rezidențial a crescut pe aproape toate piețele pe care suntem prezenți. Estimăm până la sfârșitul acestui an o majorare cu 25-30% a vânzărilor comparativ cu rezultatele înregistrate în 2009. Ne așteptăm ca profitabilitatea companiei să se îmbunătățească semnificativ comparativ cu anul precedent”, a declarat Sakari Tamminen, președinte și CEO Ruukki.
Printre comenzile importante anunțate de companie în 2010 se regăsește și cea referitoare la livrarea de structuri metalice în România pentru construcția unui spațiu logistic pentru compania belgiană Delhaize, deținătoarea lanțului de supermaketuri Mega Image, contract în valoare de 2 milioane EUR. Pentru acest proiect, Ruukki a fost contactat de către antreprenorul general de construcții Arxikon.
În Europa Centrală și de Est vânzările Rautaruukki au crescut cu 30% în trimestrul trei față de perioada similară din 2009, până la 87 milioane EUR. Pe parcursul acestui an vânzările totale din Europa Centrală și de Est au fost de 201 milioane EUR, în creștere cu 18% față de rezultatele semnalate în primele nouă luni ale anului 2009. În această regiune compania a raportat o creștere susținută a vânzărilor de produse destinate sectorului rezidențial. Au crescut în special vânzările de acoperișuri ca urmarea lucrărilor de renovare desfășurate în această zonă.
În octombrie 2008 Ruukki a implementat un program menit să eficientizeze costurile fixe şi să crească rata de profitabilitate, bazat pe principiile SixSigma, denumit BOOST. În primul an compania a realizat economii în valoare de 60 mil EUR. Pentru 2010 compania estima o reducere de costuri în valoare de 150 mil EUR. Rezultatele pozitive din primele nouă luni ale anului au dus la o revizuire a acestor estimări, așteptându-se să fie realizate economii în valoare de 174 mil EUR. Programul a fost creat de Ruukki şi implementat la nivel internaţional încă de la începutul crizei financiare.
{mosloadposition user9}