Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

COLLATERAL/COLATERAL la HBO

Duminică, 30 aprilie, de la ora 20.00, HBO vă pregăteşte un film special:

COLLATERAL – COLATERAL
Thriller, SUA 2004
Regia: Michael Mann
Cu: Tom Cruise, Jamie Foxx, Jada Pinkett-Smith, Mark Ruffalo

Max (Jamie Foxx) a dus timp de 12 ani viaţa banală a unui şofer de taxi. În oglinda sa retrovizoare, feţe, oameni şi locuri au apărut şi au dispărut … până în această noapte. Vincent (Tom Cruise) e un ucigaş plătit. După ce şeful unui cartel de droguri află că e pe cale să fie condamnat de un mare juriu federal, el iniţiază o operaţiune pentru a identifica şi a omorî martorii cheie. Ultima etapă se întâmplă chiar în această noapte. Vincent a ajuns în LA… şi cinci cadavre ar trebui să urmeze.

Circumstanţele îl determină pe Vincent să-i fure taxiul lui Max, iar acesta, aflat la timpul şi la locul nepotrivit, îi devine şofer cu forţa, o victimă colaterală pe cale de-a fi lichidată oricând. De-a lungul nopţii, Vincent îl forţează pe Max să-l conducă la fiecare destinaţie ucigaşă. După ce poliţia şi FBI-ul îl interceptează, cei doi încep să depindă unul de celălalt în feluri pe care nu şi le-ar fi putut imagina niciodată.

În inventivul şi stilizatul thriller al lui Michael Mann despre raportul interşanjabil de forţe dintre un ostatic şi răpitorul său, graţie unei imagini uluitoare, “Oraşul îngerilor” capătă o  importanţă egală cu cea a poveştii sau a personajelor. Filmat aproape în întregime cu o cameră digitală de high definition, partea sordidă a LA-ului e înfăţişată cu un realism siderant. Există, însă, un uluitor cadru de la înălţime, în care oraşul arată ca un stup de albine presărat cu mii de mici diamante. Într-altul, maşinile mişcându-se în viteză pe autostradă formează decorul pentru prim planurile violentei confruntări dintre Vincent şi Max.

Cu păr grizonat a la Bill Clinton şi un costum impecabil, Cruise, într-un excelent rol atipic, proiectează o combinaţie rigidă de cinism şi stoicism, în timp ce se joacă cu Max de-a lungul drumului lor comun. Foxx şi el e de nerecunoscut. Scăpând de persoana lui comică, îl îmbracă pe Max cu un simţ palpabil al fatalităţii care, finalmente, explodează în acţiune. Felul în care Foxx ne transmite schimbările fundamentale care se petrec cu personajul său, e un veritabil festin vizual. La asta se adaugă spectacolul unui Cruise jucând un “bad guy” cu un asemenea abandon.

 Scenariul e presărat cu dialog ucigător: “L-ai ucis!” ţipă Max, după ce un trup cade de la înălţime direct pe capota taxiului său. “Nu, eu doar l-am împuşcat, gloanţele şi căderea l-au ucis”. Şi într-o superbă scenetă de deschidere, Max leagă o conexiune cu o avocată adorabilă pe nume Annie (Jada Pinkett Smith), după ce au o controversă în legătură cu cel mai bun drum spre destinaţie.

Graţie acestui thriller cu accente existenţiale, Mann (“The Insider”, “The Last of the Mohicans”, “Ali”) îşi asigură locul printre cei mai mari regizori moderni. Este maestrul incontestabil în creerea unui ritm cinematografic implacabil şi al unui suspans rafinat, ambele dublate de consideraţii profunde asupra condiţiei umane.

Bucuresti, 18.04.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.