de apa satului Lupsanu din judetul Calarasi
Coca Cola HBC România a donat 720 litri de apă locuitorilor satului Lupşanu din judeţul Călăraşi, care suferă din cauza secetei, a caniculei şi a fenomenului de deşertificare tot mai accentuată din zonă. Acţiunea vine la sfârşitul unei campanii de trei luni derulată în mediul online, care a REactivat utilizatorii responsabili într-un efort comun de REgândire a felului în care se utilizează resursele de apă potabilă şi de REconfirmare a solidarităţii faţă de oameni.
Coca-Cola HBC România, prin intermediul platformei RE Concept, a lansat pe 22 Martie, de Ziua Mondială a Apei, aplicaţia de Facebook Banca de Apă. Aceasta (https://apps.facebook.com/banca_de_apa/) a permis utilizatorilor de internet ca, în baza ID-ului unic de pe Facebook, să depună la bancă un pahar cu apă de 250 ml. După 3 luni, 1.439 de utilizatori au contribuit la colectarea a 359,75 litri de apă, cantitate dublată şi donată în mod real la sfârşitul proiectului de către Coca-Cola HBC România. Banca de Apă s-a închis pe 17 iunie, de Ziua Mondială pentru Combaterea Deşertificării.
Locuitorii satului Lupşanu, beneficiarii cantităţii de apă donate, stau într-una dintre cele mai afectate de fenomenul deşertificării zone din ţara noastră, Câmpia Română. Acolo, se înregistrează cele mai frecvente şi mai intense perioade de secetă, ceea ce dăunează drastic culturilor agricole şi rezervelor de apă din sol. În plus, satul Lupşanu nu este racordat la sistemul de apă curentă, ceea ce face ca viaţa acolo să fie foarte grea.
Zona de sud-est a României care cuprinde sudul Olteniei, Munteniei şi al Moldovei, Bărăganul, Dobrogea, Câmpia Română, Podişul Dobrogei, Delta Dunării şi Câmpia Vestică este ameninţată pe termen lung de fenomenul deşertificării. Lipsa precipitaţiilor, defrişările şi supracultivarea solului contribuie la accentuarea problemei. În următorii 20 de ani, un sfert din judeţele ţării riscă să aibă soluri aride, ceea ce va afecta culturile agricole şi, implicit, vieţile oamenilor.
Banca de apă este unicul proiect non-profit care a permis efectuarea de operaţiuni bancare clasice prin utilizarea unei resurse vitale, nu a uneia financiare. Banca a încurajat depunerile, a constituit un depozit la termen în vederea acumulării şi a pus la dispoziţie cel mai transparent sold curent, contorizând cu exactitate câtă apă s-a strâns şi arătând clar publicului cine a beneficiat de ea.
RE Concept este platforma de responsabilitate socială a Coca-Cola HBC România, dedicată ideii că RE este începutul tuturor acţiunilor care schimbă în bine lumea.
Next Advertising este o agenţie de publicitate diferită. Filozofia ei este să îşi utilizeze creativ toate competenţele pentru a dezvolta proiecte relevante, recunoscute, revoluţionare şi remarcabile.
Mai multe informaţii despre platforma de responsabilitate socială a Coca-Cola HBC România găsiti pe www.theREconcept.ro.