Coca-Cola a colaborat încă de la începuturile istoriei sale cu diverși artişti. În prezent, există o legătură puternică între arte şi Coca-Cola, brandul fiind perceput în mod spontan ca simbol al vremurilor noastre, fiind reprezentat în nenumărate lucrări artistice.
De la Newell Wyeth, unul dintre cei mai mari artişti ai secolului al XIX-lea, Coca-Cola a colaborat de-a lungul timpului cu artişti excepţionali ai epocii noastre. Coca-Cola a fost un membru activ al revoluţiei artistice, devenind simbolul definitoriu al Vestului, un simbol pentru visul american, aflat la îndemâna oricui.
Andy Warhol a revoluţionat lumea artistică în anii 1960 prin ilustraţiile realiste inspirate de obiectele cotidiene. Sticla Coca-Cola a intrat oficial în „cultura de masă” împreună cu alte obiecte de zi cu zi, precum imaginea actriţei Marilyn Monroe şi a binecunoscutei conserve de supă Campbell. Lucrarea lui Warhol “210 Coca-Cola Bottles” din 1962 a fost cumpărată în cadrul unei licitaţii, cu peste 2 milioane de dolari, iar o altă lucrare, “Green Coca-Cola Bottles” face parte din colecţia permanentă a Muzeului Whitney din New York. Pasiunea dintre Pop Art şi Coca-Cola continuă şi în prezent. În noiembrie 2010, pictura semnată de către Warhol “Large Coca-Cola” a fost cumpărată cu 35.5 milioane de dolari în cadrul unei licitaţii organizate de casa Sotheby’s din New York.
Warhol şi-a explicat pasiunea pentru sticla omniprezentă spunând: “Frumuseţea acestei ţări constă în faptul că America a creat o tradiţie prin care cei mai bogaţi consumatori cumpără aceleaşi produse ca şi cei mai săraci dintre ei. Când te uiţi la televizor şi vezi o Coca-Cola ştii că preşedintele bea Coca-Cola, şi te gândeşti că şi tu poţi bea Coca-Cola.”
Jim Harrison a fost de asemenea unul dintre artiştii realişti americani care au folosit simbolul Coca-Cola în lucrările sale. În 1972 a produs o lucrare dedicată Coca-Cola şi intitulată “Dispariţia Americii”. A distribuit 1500 de exemplare la un preţ de 30 de dolari pe bucată, iar în prezent, aceeaşi lucrare este evaluată la 3500 de dolari.
Astăzi, Calendarul Coca-Cola 2011 este produs în Statele Unite ale Americii în serie limitată şi poate fi cumpărat numai de la Security Federal Bank şi filialele sale, veniturile obţinute urmând a fi donate în scopuri filantropice.
Nu în ultimul rând, imaginea lui Moş Crăciun, creată de Haddon Sundblom pentru Coca-Cola a devenit un simbol internaţional. În decembrie 1931 Sundblom conturează legendarul personaj, folosind drept inspirație un vecin vesel cu fața roșie, veșnic înconjurat de copii, pe care l-a imbrăcat în culorile tradiționale Coca-Cola, rosu și alb. Timp de peste trei decenii, Sundblom l-a desenat pe Moș Crăciun în diferite ipostaze, iar de atunci personajul legendar nu și-a abandonat niciodată băutura răcoritoare preferată, devenind o imagine inconfundabilă pentru multe generaţii.
În Italia, mulţi artişti renumiţi, printre care Mario Schifano şi Mimmo Rotella au fost inspiraţi de către Coca-Cola, primul interpretând perfect valoarea simbolistică a logo-ului în lucrarea “Coca-Cola” din 1972.
Mimmo Rotella (1918 – 2006) a devenit renumit pentru colajele sale. Lucrarea “Coca-Cola” din 1961, unde faimosul cerc roşu ce înconjoară logo-ul Coca-Cola, captează atenţia într-o manieră aproape hipnotică.
„Coca-Cola este fără îndoială o emblemă a prezentului: o metaforă în artă şi un simbol prezent în mintea fiecăruia.”, a declarat Miruna Raclaru, Director de Comunicare Coca-Cola Romania.