Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, Institutul pentru Politici Publice și Brici Entertainment au lansat o campanie multimedia de sensibilizare a publicului privind abuzurile pe care le suferă persoanele cu dizabilități intelectuale. Campania urmărește să producă o schimbare în mentalitatea publicului larg printr-o abordare intensă, surprinzătoare care include imagini grăitoare despre cum victimele percep lumea.
În România există peste 200.000 de persoane care suferă de dizabilități intelectuale, mii dintre acestea fiind agresate în fiecare zi pe stradă, în autobuz, în metrou, ba chiar și acasă. În cuvintele lui Adrian Bunoaica, secretarul general al CNDC: „Deși putem constata că în societatea românească s-au realizat anumite progrese în ultimii ani în privința respectării drepturilor (și) persoanelor cu dizabilități intelectuale, situațiile de respingere, marginalizare și discriminare a acestei categorii de persoane sunt încă des întâlnite.
Un paradox al societății noastre este acela că de rezultatul eforturilor de îmbunătățire a accesului la servicii, facilități, educație și cultură, locuri de muncă și poate, cel mai important, de schimbarea de percepție și/sau atitudine nu beneficiază întotdeauna acele categorii care au cea mai mare nevoie de acestea.
Consider că numai înțelegerea și acceptarea faptului că oamenii cu dizabilități intelectuale nu sunt fundamental diferiți față de oamenii fără dizabilități ne vor ajuta să ne înfrângem temerile și sentimentele de evitare sau respingere, iar rezultatul muncii echipei de profesioniști de la Brici Entertainment poate aduce o contribuție importantă la acest efort”.
Această captivantă campanie multimedia sprijină efortul CNCD de a educa oamenii și de a-i face să realizeze traumele pe care abuzul, atât fizic cât și verbal, le cauzează acestora.
Colaborarea dintre Brici Entertainment, CNCD și IPP a avut loc fără efort, după cum apreciază și Csaba Asztalos, președintele consiliului: „Rar am întâlnit oameni din domeniul comunicării atât de dispuși să cunoască și să aprofundeze un subiect atât de dificil cum este acela al respectării demnității umane al persoanelor cu dizabilități intelectuale. Cred că am câștigat pentru viitor niște oameni care au conștientizat importanța nediscriminării și a egalității de șanse, care aplică aceste valori în viața lor de zi cu zi și în cultura organizațională a propriei companii. Diversitatea constituie un element al competitivității. Fără aceste valori, compania nu ar fi reușit să creeze un produs media eficient și competitiv”.
Campania conține spoturi TV de 30, respectiv 60 de secunde și un spot radio de 30 de secunde.
Smile 60s from Brici Entertainment on Vimeo.
Brici Entertainment.
Account Management: Alexandra Leahu
Writer & Creative Director: Mark Walton
Art Director: Silviu Mustățea
Regizor: Mark Walton
Director de imagine: Andrei Băltărețu
Editor: Silviu Mustățea
Imagini fundal: Silviu Mustățea
Producător radio: Hassan Nasser
Producător: Raul Dumitru
Muzică: Naxos Deutschland Musik
(Mulțumim în mod deosebit lui Bastian Efta de la Naxos Deutschland Musik & Video Vertriebs GmbH pentru coloana muzicală, Gabriel Fauré – Requiem: Agnus Dei, și lui Adrian Moraru de la Institutul pentru Politici Publice.)